چهارشنبه 26 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۲۵ درصد دختران فراری از خانواده‌های طلاق هستند، فارس

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم گفت: افزایش طلاق در جامعه موجب رشد جرائم و بزهکاری اجتماعی می‌شود به گونه‌ای که 25 درصد از دختران فراری از میان زوجین طلاق گرفته هستند.

به گزارش خبرنگار زنان فارس شهلا باقری در نشست تخصصی طلاق که امروز در تالار تلاش مجموعه فرهنگی - هنری وزارت کار برگزار شد اظها داشت: در برخی از کلانشهرها نسبت طلاق به ازدواج 4 به یک است یعنی از هر چهار ازدواج یک مورد آن به طلاق منجر می‌‌شود آمارها از روند رو به رشد طلاق در جامعه حکایت می‌کنند.

وی افزود: در سال 75 آمار 106 طلاق در روز سال 80 تعداد 180 طلاق در روز و سال 85 تعداد 270 فقره در روز ثبت شده است که این موضوع جای نگرانی دارد اما در سطح کلان کشور طلاق هنوز به یک مسئله اجتماعی تبدیل نشده است ولی در شهرهای توسعه یافته طلاق از یک آسیب اجتماعی گذشته تا به یک مسئله تبدیل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




باقری با بیان اینکه در طلاق صرفا دو فرد از یکدیگر جدا نمی‌شوند گفت: طلاق آسیب‌های بسیاری را برای زوجین، فرزندانشان و اجتماع به همراه دارد به گونه‌ای که موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود طبق آمارها 25 درصد دختران فراری از خانواده‌های طلاق هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم با اشاره به اینکه در 13 کشور عضو اتحادیه اروپا طلاق مهمترین عامل خودکشی افراد است عنوان کرد: طلاق در ایران نیز افزایش یافته است و این موضوع نه تنها به خود افراد بلکه به جامعه نیز آسیب زده و هزینه‌هایی را به نهادهای اجتماعی تحمیل می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016