دوشنبه 22 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش دستگيري سارقان زن، مهر

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي کشور با اشاره به افزايش 51 درصدي دستگيري سارقان زن نسبت به سال گذشته گفت: در طول هشت ماهه سال جاري ميزان کشفيات کل سرقت‌ها 64 درصد افزايش داشته است.

سرهنگ فريدون خالقي‌فرد صبح يکشنبه در نشستي با حضور خبرنگاران به تشريح اقدامات پليس مبارزه با سرقت پرداخت و گفت: در طول 8 ماهه سال جاري در مقايسه با سال گذشته آمار کشف کل سرقتها 46 درصد و آمار کشف وقوع کل سرقت‌ها 64 درصد افزايش داشته است.

وي افزود: در سرقت‌هاي به عنف نيز 53 درصد در کشف به کشف و 78 درصد در کشف به وقوع نسبت به سال گذشته افزايش داشته‌ايم. در بحث کشف سرقت هاي مسلحانه نيز 26 درصد در کشف به کشف و 68 درصد در کشف به وقوع افزايش داشته‌ايم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي کشور گفت: در بحث سرقت از منزل 41.1 درصد افزايش کشفيات کشف به کشف و 63.3 درصد افزايش کشف به وقوع داشتيم و همچنين در بحث کشف لوازم داخل خودرو نيز 53.9 درصد افزايش داشته‌ايم

سرهنگ خالقي فرد گفت: دستگيري‌هاي پليس مبارزه با سرقت در 8 ماهه 51 درصد افزايش و دستگيري سارقان نيز 53 درصد افزايش داشته است. همچنين در طول اين مدت در دستگيري مالخرها 21 درصد، در دستگيري زنان سارق 51 درصد، دستگيري سارقان مرد 51 درصد، دستگيري سارقان سابقه‌دار 59 درصد و دستگيري سارقان بدون سابقه 46 درصد افزايش داشته است.

وي با اشاره به افزايش 36 درصدي شناسايي و متلاشي کردن باند سرقت موتور و خودرو در کشور گفت: در طول اين مدت شناسايي و انهدام سارقان به عنف 32 درصد و باندهاي کيف قاپي 25 درصد افزايش داشته است.

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي کشور افزود: پليس به منظور برخورد با سارقان در سال هاي اخير اقدامات بازدارنده و مناسبي انجام داده است به نحوي که در چندين مرحله طرح‌هاي مختلفي را در زمينه امنيت اجتماعي به اجرا درآورده است.طرح‌هاي مرتبط با مبارزه با سرقت تا پايان سال جاري همچنان ادامه دارد.

سرهنگ خالقي فرد با اشاره به برنامه‌هاي پليس مبارزه با سرقت گفت: ارتقاي سطح دانش افسران، شناسايي و به روز رساني تجهيزات و فناوري‌هاي مورد استفاده پليس و جايگزيني سيستم‌هاي نوين به جاي سيستم‌هاي سنتي از مهمترين برنامه‌هاي اين پليس است.

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي کشور با اشاره به استفاده از چاقوهاي نامتعارف گفت: توليد چاقوهاي نامتعارف هنوز در جامعه آزاد است و بسياري از سرقت‌هاي به عنف با استفاده از اين چاقوها انجام مي‌شود.

وي اظهار داشت: نمي‌دانيم توليد و توزيع اين چاقوها در کشور چه لزومي دارد. حتي اگر برخي از توليدکنندگان با استفاده از توليد اين چاقوها معيشت مي‌کنند بايد دولت فکري براي ايجاد مشاغل ديگر براي اين افراد کند.

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي کشور با اشاره به مالخرها گفت: مالخرها يکي از اهرم‌هاي ترغيب سارقان به ارتکاب و استمرار سرقت هستند. بر همين اساس در سال جاري برخورد جدي با اين افراد صورت گرفت که از اين پس نيز شاهد جدي‌تر شدن اين برخوردها خواهيم بود.صنوفي که در کار خريد و فروش هستند بايد بدانند که بعد از اين بايد طبق قوانين عمل کنند و از خريداري کالاهاي مشکوک و سرقتي خودداري کنند زيرا در غير اين صورت مورد برخورد جدي پليس قرار مي‌گيرند.

وي با بيان اين خبر گفت: چند باند در کشور اقدام به سرقت خودروهاي سنگين کرده و سپس با تغيير شکل ظاهري اين خودروها آنان را به برخي از نهادها، سازمانها و پيمانکاران با مبلغ ماهيانه 5 تا 6 ميليون تومان اجاره مي‌دادند.

سرهنگ خالقي فرد گفت: تمامي اين باندها در کشور شناسايي و مورد برخورد قرار گرفتند اما از اين پس پيمانکاران و سازمان ها بايد در اجاره اين گونه خودروها طبق قوانين عمل کرد و از هرگونه کوتاهي در اجراي قوانين بپرهيزند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016