چهارشنبه 24 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اختصاص ۲۵ ميليون دلار به شورای عالی سينما


خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) ـ رييس‌جمهور با بيان اينکه "سازمان سينمايی جدا از کارهای اجرايی خود، بايد در حوزه سينما و هنر نظريه‌پردازی کند"، گفت: اين سازمان بايد به طور کلی نيازهای جامعه را رصد و چند سال جلوتر از جريان سينمای کشور حرکت کند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، محمود احمدی‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای عالی سينما، خطاب به اعضای اين شورا اظهار کرد: اگر به خود القا کنيم که حرفی برای گفتن نداريم، در آن صورت نمی‌توان به اهداف طراحی شده برای سينمای کشور دست يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رييس‌جمهور با بيان اينکه "مبانی و انديشه انقلاب اسلامی قدرت اقناع همه نيازهای فکری جامعه را دارد"، گفت: بايد از اين قدرت در راستای پيشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ايران بويژه در امر هنر استفاده کرد.

وی همچنين اظهار کرد: سينماگران جزو نخبگان کشور هستند و برنامه‌ريزی‌ها بايد به گونه‌ای باشد که اقدامات و تلاش‌های آنان در مسير پيشرفت سينمای کشور هدايت شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به ضرورت توجه خاص به تدوين اساسنامه خانه سينما تصريح کرد: بايد در عرصه سينمای کشور بنيانی گذاشته شود و ايده‌هايی در انديشه‌ها و عمل افراد جای گيرد که اگر در آينده برخی افراد از مسئوليت خود کنار رفتند، آن ايده تغيير نکند. اين وظيفه سينماگران است تا با همفکری يکديگر در اين راستا گام بردارند.

رييس‌جمهور با بيان اينکه "هدف انقلاب اسلامی، احيای حق بود"، تصريح کرد: شرط برخورداری جمهوری اسلامی از جذابيت و مطلوبيت برای ديگران، پافشاری روی عدالت و حقوق ملت است و اگر سينما در اين راستا حرکت کند، می‌تواند به پيشرفت‌های چشمگيری نايل آيد، چراکه از ظرفيت‌ها و توانايی‌های بسيار مناسبی برای تحقق اين منظور برخوردار است. آنچه دل‌ها را زير و رو می‌کند، احياء عدالت و حق‌طلبی است.

احمدی‌نژاد همچنين از ارسال نامه‌ای به بانک مرکزی جهت اختصاص ۲۵ ميليون دلار برای انجام فعاليت‌های سينمايی که موضوع مصوبه جلسات قبلی اين شورا بود، خبر داد.

در ادامه اين جلسه، اعضای شورای عالی سينما با بيان ديدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درباره مسايل مبتلا‌به سينما و هنرمندان، راهکارهای تامين بيشتر رفاه سينماگران از جمله معرفی آنان جهت دريافت مسکن مهر و تشکيل هياتی از اهالی سينما برای تدوين اساسنامه ايجاد يک تشکل جديد به منظور انجام فعاليت‌های جنبی نظير برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی، جشن‌ها و جلسات نقد و بررسی را مورد بحث و تصويب قرار دادند.

همچنين اين شورا موظف شد اتاق فکری را جهت ايجاد جريانات فرهنگی برای ارتقای ارزش‌های اخلاقی و تعالی معنوی انسان‌ها در حوزه سينما با رويکرد بين‌المللی تشکيل دهد.

اين شورا با استناد به کميسيون ماده پنج مقرر کرد در هر استان يک پرديس سينمايی با استانداردهای مطلوب احداث شود.

طراحی روش‌ها و راهکارهای افزايش رغبت مردم برای رفتن به سينما، تامين بودجه برای صندوق فرهنگ و هنر مخصوص سينماگران و تدوين و تصويب آيين‌نامه جلوگيری از رفتارهای سليقه‌ای و غيرقانونی در راستای اکران فيلم‌های دارای مجوز از سازمان امور سينمايی کشور از ديگر مصوبات سومين جلسه شورايعالی سينما بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016