چهارشنبه 7 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افتتاح مراکز ویژه ترک اعتیاد زنان در هفته بهزیستی

مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره از افتتاح مراکز ویژه ترک اعتیاد زنان در تهران و شیراز خبر داد و گفت: این مراکز در هفته بهزیستی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس دیلمی‌زاده پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس جمعیت تولد دوباره برگزار شد گفت: در سال جاری یک میلیارد تومان برای اجرای برنامه های مراکز تولد دوباره هزینه شد.

وی افزود: برای نگهداری و درمان هر فرد معتاد در مراکز تولد دوباره 190 هزار تومان از خانواده ها دریافت می‌شود بطوری که مدیران مرکز از مجموع این درآمدها برای هزینه های جاری کمپ ها استفاده می کنند.

به گفته وی ،بخش دوم اعتبارات ما مربوط به ستاد مرکزی جمعیت خیریه تولد دوباره است به طوریکه درآمد حاصل از انعقاد قراردادها در پی اجرای پروژه های کاهش آسیب مراکز ترک اعتیاد و همچنین موسسه علوم رفتاری دانشگاه بقیة الله که 120 میلیون تومان در سال گذشته از این قرارداد عاید ما شد.

دیلمی زاده با اشاره به اینکه از آموزش های جامع یک ساله دوره مددکاری به معتادان بهبود یافته نیز 200 میلیون تومان بدست آمد.
به گفته وی اعتبار حاصل از قرارداد انجام خدمت با وزارت کشور و کمیسری های عالی پناهندگان که 75 میلیون تومان می شدیم به اعتبارات سال گذشته افزوده شد.کمک بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی به مبلغ 150 میلیون تومان، جمعیت هلال احمر شامل 35 میلیون تومان و همچنین دفتر مشارکت های ستاد مبارزه با مواد مخدر 50 میلیون تومان به مرکز خیریه صورت گرفت.

دیلمی زاده با اشاره به 86 معتاد بهبود یافته اظهار داشت: این موسسه برای 110 نفر معتاد نیز اشتغال ایجاد کرده به طوریکه ماهیانه 38 میلیون تومان هزینه کارکنان و نیروهای ستاد مرکزی انجمن خیریه تولد دوباره است.

به گفته وی تا سال آینده پیش بینی می‌شود که یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه ستاد مرکزی جمعیت تولد دوباره باشد که امیدواریم بتوانیم تمامی اعتبارات مورد نظر را تامین کنیم.

مدیرعامل موسسه خیریه تولد دوباره از چاپ 50 میلیون تومان بن خبر داد و گفت: این بن ها در اختیار واحدهای مددکاری در شهرداری تهران، تشکل های غیردولتی، شوراها و... قرار داده می‌شود تا آنها به معتادان نیازمندی که قصد ترک دارند، اما از عهده هزینه های درمانی خود برنمی آیند، اعطا شود.

دیلمی زاده گفت: توزیع این بن ها از 20 تیر ماه میان معتادان نیازمند آغاز می‌شود.

وی گفت: مداخلات غیرعلمی باعث می‌شود کمپ‌های ترک اعتیاد سنتی گذشته به خانه های بهبودی تبدیل شده و به مراکز اجباری نزدیک شوند در حالی که این مراکز کیفیت و قابلیت مراکز قبلی را ندارند.

به گفته مدیرعامل موسسه خیریه تولد دوباره کمپ های اعتیاد اگر خود را با برنامه های جدید و نیمه تخصصی یا همچنان ساختن مکان های با استاندارد روز منتقل نکنند، قطعا مراکز دست اول شکست می خورد.

دیلمی زاده با اشاره به اینکه جمعیت تولد دوباره 140 شعبه در کشور دارد، گفت: 40 شعبه مربوط به اقدامات کاهش آسیب معتادان و 100 شعبه نیز شامل مراکز اقامتی کوتاه مدت معتادان می‌شود.

وی به برنامه های سال جاری جمعیت اشاره کرد و گفت: در سال جاری قرار است بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است 60 مرکز از جمعیت تولد دوباره جدا شود و در مناطق و استان های دیگر به عنوان تشکل غیردولتی جدید به طور مستقل فعالیت کند و همچنین در سال جاری 10 مرکز تبدیل به مراکز درمان اعتیاد محرکت ها می شوند.

مدیرعامل موسسه خیریه تولد دوباره تاکید کرد: 10 مرکز نیز به مراکز استاندارد برای ارائه خدمات مصرف کنندگان مواد مخدر تبدیل می‌شود.

دیلمی زاده به ایجاد مرکز درمان m chisti اشاره کرد و گفت: در سال جاری این مرکز درمان اقامتی به صورت پایلوت راه اندازی می‌شود.

وی از ایجاد مرکز ویژه ترک اعتیاد زنان در تهران و شیراز خبر داد و گفت: در استان های فارس خوزستان تهران و تبریز مراکز ویژه ترک اعتیاد زنان ایجاد شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته مدیرعامل موسسه خیریه تولد دوباره برای ترک اعتیاد افراد زیر 19 سال تاکنون مجوزی صادر نشده است و هر گونه فعالیت در این زمینه تخلف محسوب می‌شود.

دیلمی زاده از ایجاد کارت طرح هوشمند 16 رقمی برای معتادان خبر داد و کفت: معتادانی که به منظور ترک وارد مرکز می شوند، تمام اطلاعات بهبودی آنها در این کارت وارد می‌شود به طوریکه پس از ترک برای اشتغال و مسکن و دیگر نیازهای خود می توانند به موسسه مربوطه این کارت را ارائه دهند و همچنین داشتن این کارت راه حلی برای شناسایی افراد بهبود یافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016