چهارشنبه 7 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزایش تدریجی قیمت مرغ، دل نگرانی كه هر روز بیشتر می شود

خرم آباد - این روزها قیمت گوشت مرغ گرم در استان لرستان تا حدی افزایش یافته كه هم اینك به یك دل نگرانی جدی برای مردم تبدیل شده و بسیاری از مردم كه از توان و بضاعت چندانی بر خوردار نیستند از خرید این ماده پروتینی صرف نظر كرده اند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، در حال حاضر قیمت هر كیلوگرم گوشت مرغ در استان به 62هزار ریال رسیده است این در حالی است كه در چند روز اخیر قیمت آن كمتر از 51 هزار ریال بود.

یكی از شهروندان خرم آبادی گفت: افزایش قیمت گوشت مرغ در چند روز گذشته باعث كاهش قدرت خرید مردم شده و بسیاری از افراد كم درآمد و بی بضاعت در استان نیز دیگر مرغ را از سر سفره های خود حذف كرده اند.

'محمود رضایی منش' افزود: افزایش قیمت گوشت مرغ بار سنگینی بر دوش خانوارها گذاشته و همین امر موجب می شود كه اغلب خانوارها دیگر از خرید این ماده پروتئینی صرف نظر كنند.

وی تصریح كرد: با توجه به اینكه در ایام ماه مبارك شعبان به مناسبت اعیاد مختلف آیین های مختلفی از جمله توزیع نذورات و آیین ازدواج جوانان در استان در حال برگزاری است، این افزایش بی رویه قیمت بار سنگینی بر دوش خانوارها می گذارد.

یكی دیگر از شهروندان لرستان می گوید: از آنجا كه ماه مبارك رمضان را در پیش داریم باید مسوولان ذی ربط چاره ای اساسی برای جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت گوشت مرغ را داشته باشند تا مردم بیشتر دچار مشكل نشوند.

'بهناز داوودی' افزود: هر ساله در ماه مبارك رمضان مردم سعی می كنند از مواد غذایی بهتری جهت افطار و سحری خود استفاده كنند كه این افزایش قیمت ها به طور قطع روی تغذیه مردم در این ماه تاثیرگذار است.

وی تصریح كرد: به دلیل نبود نظارت روی كالاها و موادغذایی، این روزها افزایش قیمت برخی كالاها از جمله گوشت مرغ به صورت گرم را شاهد هستیم كه باید مسوولان بازرسی و نظارتی به این مقوله اهمیت بیشتری بدهند.

وی اظهار داشت: در صورت افزایش نظارت ها و بررسی موضوع می توان بسیاری از این مشكلات را حل كرد تا مردم در این روزها برای برگزاری آیین های مختلف خود با مشكل جدی مواجه نشوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز گفت: به منظور جلوگیری از بروز مشكل برای مردم این سازمان نسبت به توزیع گوشت مرغ گرم در استان اقدام كرده است.

'حجت الله بیرانوند' با اشاره به اینكه اكنون هر كیلوگرم گوشت مرغ گرم در استان با نرخ 62 هزار ریال به مردم عرضه می شود، افزود: به همین منظور این سازمان براساس برنامه ریزی های انجام شده با استفاده از واحدهای سیار اقدام به توزیع گوشت مرغ گرم با قیمتی پایین تر از نرخ بازار را دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اشاره به اینكه اكنون گوشت مرغ گرم توسط كانكس های سیار این سازمان با قیمت 51 هزار ریال به مردم عرضه می شود، تصریح كرد: این گونه فعالیت ها به طور قطع تاثیر فراوانی در كاهش قیمت این ماده پروتئینی دارد.

بیرانوند افزود: همچنین در راستای جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت گوشت مرغ در استان طرح نظارتی ویژه در استان در حال برگزاری است تا مردم در این شرایط با كمترین مشكل مواجه شوند.

وی تصریح كرد: بازرسان سازمان به صورت شبانه روزی در حال رصد وضعیت بازار استان هستند تا از این طریق بتوان بخشی از دغدغه مردم در راستای افزایش نرخ كالاها را كاهش دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016