چهارشنبه 7 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برخورد پليس با سازمان‌هايي که کارکنان آنان از کراوات و آرایش استفاده مي‌كنند

ايلنا: جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور در رابطه با سازمان‌ها و بیمارستان‌های خصوصی که پرسنل خود را ملزم به استفاده از کراوات و یا آرایش می‌کنند، گفت: به این سازمان‌ها و بیمارستان‌ها چند روز فرصت داده می‌شود تا این موضوع را ملقی کنند در غیراین صورت، پلیس حتما با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

به گزارش ايلنا، «احمد رضا رادان» امروز در حاشیه دیدار با مردم در دفتر نظارت همگانی ناجا (۱۹۷) گفت: امروز ۷۵ نفر به صورت حضوری و ۲۵ نفر تلفنی مستقیما مشکلات و مسائل خود را مطرح کردند که بیشتر موضوعات مطرح شده در خصوص ترافیک، بدپوششی و مواد مخدر بود.

برخورد پلیس با مزاحمان نوامیس در طرح امنیت اخلاقی

وی در مورد مصادیق بدپوششی نیز به خبرنگاران اظهار داشت: با زنانی که ازلباس‌های تنگ، مانتوهای کوتاه و یا آستین‌های کوتاه و یا شال‌هایی که مو از دو طرف مشخص باشد، برخورد می‌شود و در مرحله اول پلیس به این افراد تذکر می‌دهد و اگر موارد در محل رفع نشود، افراد به پایگاه‌های پلیس انتقال داده و سوابق انتظامی برای آنان ثبت خواهد شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور در رابطه با برخورد با افرادی که بوسیله خودرو آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند، افزود: خودرو این افراد متوقف و سیستم‌های صوتی غیرمتعارف آنان، جمع آوری خواهد شد.

وی در مورد اقدامات ناجا در برخورد با مزاحمان نوامیس نیز تصریح کرد: پلیس نباید اجازه دهد که چنین مشکلاتی برای زنان ما بوجود آید و در طرح امنیت اخلاقی نیروی انتظامی بسیار جدی است و در این راه کوتاه نخواهد آمد.

رادان مصادیق طرح امنیت اخلاقی را برخورد با مزاحمان نوامیس، اراذل و اوباش، بدپوششی، فروشندگان خرد مواد مخدر و جمع آوری دیش‌های ماهواره برشمرد و افزود: در استان‌های شمالی نیز طرح سالم سازی دریا اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه، ۲۶ دستگاه در طرح ترویج عفاف و حجاب مسئول هستند از رسانه‌ها خواست تا مطالبات مردمی را در این رابطه از این دستگاه‌ها، پیگیری کنند.

این مقام انتظامی، با اشاره به اینکه در صورتیکه ثابت شود فردی که توسط پلیس به علت بدحجابی دستگیر شده، جزء مصادیق نبوده پلیس از او عذرخواهی و دلجویی می‌کند و حتما با پرنسل خاطی، برخورد خواهد شد اما در اجرای این طرح افرادی هستند که به دنبال دلسردکردن ماموران و ایجاد یاس در آنان هستند و ما در این مسیر هیچگاه نمی‌گذاریم که چنین اتفاقی رخ دهد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور، همچنین یادآور شد: به عنوان مثال در نمایشگاهی که بخشی از آن توسط پلیس به علت بدپوششی پلمپ شد، شاهد بودیم که نوع پوشش زنان، سازماندهی شده و همه طرف قرار داد، دو شرکت بودند و سلیقه سازمانی در نوع پوشش آنان دیده می‌شد به طوریکه همه این افراد از یک نوع آرایش و لباس استفاده می‌کردند و تنها رنگ لباس آنان متفاوت بود.

نگاه ابزاری برخی از شرکت‌ها به زنان و دختران

احمد رضا رادان تاکید کرد: متاسفانه مشاهده می‌کنیم برخی از شرکت‌ها نگاه ابزاری به زنان و دختران دارند و حقوق بسیار اندکی به آن‌ها داده و عنوان می‌کنند اگر این افراد آرایش کنند به واسطه آرایش به حقوق آنان می‌افزایند و یا در تبلیغاتی که در جراید مشاهده می‌شود، عنوان می‌کنند که نیاز به بکارگیری خانم با روابط عمومی بسیار بالا و اندام متناسب دارند که اینجای تأسف دارد؛ البته رئیس قوه قضائیه و دادستان کل نیز پیگیر این موضوع می‌باشند.

برخورد پلیس با سازمان‌ها و بیمارستان‌هایی که کارکنان آنان از کراوات استفاده کرده و یا آرایش دارند

وی در رابطه با سازمان‌ها و بیمارستان‌های خصوصی که پرسنل خود را ملزم به استفاده از کراوات و یا آرایش می‌کنند، گفت: به این سازمان‌ها و بیمارستان‌ها چند روز فرصت داده می‌شود تا این موضوع را ملقی کنند در غیراین صورت، پلیس حتما با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

سردار رادان با اشاره به نظام ارزشیابی در بیمارستان‌ها گفت: چطور تمام موارد برای ارزشیابی یک بیمارستان درنظر گرفته می‌شود اما مسائل اینچنینی (نوع پوشش کارکنان) مدنظر قرار نمی‌گیرد!؟

این مقام مسئول همچنین از کشف ۱۰۰ تن مواد مخدر از ابتدای سال تا کنون خبر داد و گفت: کشفیات پلیس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد افزایش یافته است و خوشبختانه اقداماتی که در مرزهای کشور و جنوب شرق صورت گرفته منجر شد تا مسیرهای ترانزیت مواد مخدر تغییر کند.

وی با اشاره به اقدامات کشور انگلیس و آمریکا در افغانستان گفت: آن‌ها نه تنها برای جلوگیری از کشت و تولید مواد مخدراقدامی نمی‌کنند بلکه حتی سیاست‌های تشویقی برای کشت مواد مخدر نیز دارند.

دراجرای طرح امنیت اخلاقی ۳ سازمان از مردم نمره قابل قبول دریافت کردند

رادان، با تشکر از مردم و حمایت آنان از طرح‌های امنیت اخلاقی گفت: عملکرد دستگاه‌های متولی در طرح امنیت اخلاقی مورد ارزیابی قرار گرفت که بیشترین نمرات مربوط به دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و صدا و سیما بود اما سایر دستگاه‌های مرتبط با این امر، نمره قابل قبولی دریافت نکردند.

وی با اشاره به الویت دغدغه‌های مردم و مطالبات آنان از پلیس گفت: الویت مردم به ترتیب، در مورد فروش مواد مخدر خرد، بدپوششی و مزاحمت نوامیس، است که همه این موارد از الویت‌های برخورد پلیس نیز می‌باشد و همینطور که شاهد بو دید، طی چند روز گذشته ۱۴۰ نفراز اراذل و اوباش در تهران دستگیر شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سردار رادان، در رابطه با پخش مسابقات فوتبال در سینماهای نیز اظهار داشت: اگر چه احساس می‌کنیم، سینما تنها برای پخش فیلم سینمایی است اما قبول کردیم که مسابقات فوتبال تنها برای آقایان به نمایش گذاشته شود چرا که هنگام پخش مسابقات، از آنجا که رفتار‌ها جمعی است، ممکن است ناهنجاریهایی بوجود آید و شأن خانم‌ها در آنجا حفظ نشود.

وی افزود: متاسفانه برخی از سینمادار‌ها مطرح کردند که به دلیل عدم حضور خانم‌ها استقبال خوبی برای تماشای فوتبال در سینما‌ها نمی‌شود و جای تاسف دارد که به زنان و دختران نگاه ابزاری داشته باشند.

رادان در خصوص وظایف پلیس‌های مرد در طرح امنیت اخلاقی گفت: در این طرح، ماموران مرد علاوه بر برخورد با پوشش بد آقایان و مزاحمان نوامیس، حمایت از ماموران زن را نیز برعهده دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016