چهارشنبه 31 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شیوه برخورد کنونی با بدحجابی یک سیاست غلط است

متاسفانه معيار تشخيص بي‌حجابي براي برخي مسئولان و حتی ماموراني كه در گشت ارشاد فعاليت مي‌كنند سليقه‌اي است. معیارهای برخورد با بدحجابی به وضوح تعریف نشده به همين دليل اين افراد از زاویه دید خود حجاب را تعريف مي‌كنند.

ایلنا: یک آسیب‌شناس گفت: شیوه برخورد کنونی با بدحجابی در حقیقت یک سیاست غلط است که ادامه‌دار شده و متأسفانه با موفقیت همراه نبوده است.

مصطفی اقلیما در گفت‌و‌گو با ایلنا، تصریح کرد‌: ‌فرمانده نیروی انتظامی ممكن است تعریف درستي از حجاب داشته باشد اما آيا تعریف وی توسط ماموران تحت امرش به درستی اعمال مي‌شود.علاوه بر آن نوع پوشش و حتی رنگی که افراد در سن و سالی‌های مختلف انتخاب می‌کنند، کاملا متفاوت است و نمی‌توان انتظار داشت که تمام افراد در مقاطع سنی مختلف یک نوع پوشش داشته باشند.

وي افزود: در فصل گرما چرا باید افراد را مجبور کنیم که از رنگ‌های تیره استفاده کنند. چرا باید به افراد تنها به دلیل رنگ لباس روشن اعتراض کنند. مشکل ما اینجاست كه بدون ارائه مفهوم درستي از حجاب با آن برخورد می‌کنیم و اين رفتارهای الزامی و قهرآمیز، ستم در حق حجاب به عنوان يك مضمون دینی است.

این آسیب‌شناس با تاکید بر اینکه پلیس برای کار کردن مسائل زیادی در دستور خود دارد، تصریح کرد‌: شیوه برخورد کنونی با بدحجابی در حقیقت یک سیاست غلط است که ادامه‌دار شده و متأسفانه با موفقیت همراه نبوده است.

وی تاکید کرد: این برخورد نه تنها حجاب جامعه را تصحیح نکرده است بلکه موجب شده است تا لج‌بازی جوانان نيز تحريك شود. اگر با قشر جوان منطقی رفتار نشود اصلاح نمی‌شود. انسان دارای عقل است و مطمئناً اگر از نظر عقلی و نه با تهدید و فشار قانع شود، در این صورت خود را مکلف به اجرای هر نوع قوانین و مقرراتی خواهد کرد.علاوه بر آن یادمان باشد که اسلام در تمام مراحل صحبت از محبت و گذشت دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اقلیما با بيان اينكه برخي جامعه‌شناسان بر این باورند که تنها ۵ درصد جامعه کنونی با مقوله بدحجابی مواجهند و در مورد سايرين باید بگوییم این افراد بی‌حجاب یا بدحجاب نیستند،گفت:وقتی می‌توان یک پدیده فرهنگی را با شیوه‌های فرهنگی اصلاح کرد چرا باید به سمت اجبارهای فیزیکی و شیوه‌های سلبی مثل پلیس و مأمور انتظامی رفت.

این آسیب‌شناس تصريح كرد: با وجود مشکلات زیادي كه پليس با آن در جامعه مواجه است بهتر است نيروي انتظامي به جاي طرح‌هاي مقابله با بدحجابي كه چند سال است به صورت مقطعي اجرا مي‌شود و نتوانسته است موفقيتي به دست آورد، تلاش خود را روي مباحث پايه و فرهنگي جامعه متمركز كرده و آسيب‌هاي اجتماعي را ريشه‌اي بررسي كند و از نيروهاي موجود در برقراري بيشتر امنيت در جامعه بهره ببرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016