شنبه 10 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نقش زنان در پيشگيري از اعتياد همسرانشان

براي ايفاي نقش زن در پيشگيري از اعتياد همسر لازم است كه وي مهارت‌هايي را داشته باشد كه ازجمله اين مهارتها ، داشتن اقتدار همراه با ملايمت،‌صبر و شكيبايي، تعهد و صميميت با همسر، توانايي مقابله با استرس، بحران‌ها و مشكلات زندگي است تا بتواند يك رابطه خوب و عاطفي را در منزل برقرار كرده و همسرش در كنار او در خانه، احساس آرامش كند.

به گزارش سرويس« اجتماعي» ايسنا، تشكيل يك خانواده خوب همانند خانه‌اي است كه در ابتدا نقشه صحيح و طراحي مناسب دارد و سپس براي ساختن آن اقدام به پي‌ريزي، ديوارگذاري و ساز و ساز ساير بخش‌ها مي‌شود،بي ترديد نداشتن آگاهي كافي از نحوه و چگونگي ساخت صحيح مي‌تواند باعث شود كه با هر لرزشي خانه فرو ريزد و خسارات زيادي به بار آيد.

خانواده و ارتباط موثر ميان همسران مانندسازي است كه با ايجاد ارتباط ميان اجزا مي‌تواند نوايي زيبا توليد كند و برعكس، نداشتن ارتباط خوب و موثر، ميان زوجين مانند سازي است كه اجزاي آن به درستي در كنار آن قرار نگرفته‌اند و هماهنگي ميان نت‌ها برقرار نيست. بنابراين، صداي گوش خراشي ايجاد مي‌كند.

اگر كسي احساس كند كه فاقد اين توانايي است، مي‌تواند با شركت در كلاس‌هاي مهارت‌هاي زندگي، رفتاري و ارتباطات بين فردي و صحبت با افراد موفق و با تجربه توانايي فوق را كسب كند و در زندگي خود به كار گيرد. بنابراين، زني كه اين توانايي را داشته باشد، به خوبي مي‌تواند در پيشگيري از اعتياد همسر موثر باشد.

زنان خانه‌دار بايد بدانند كه آسيب‌هاي اجتماعي پشت در خانه ايستاده‌اند

آسيبهاي اجتماعي ارتباطي با ثروتمند بودن يا فقير بودن ندارند

بر اساس اين گزارش،انسان‌ها بايد شيوه زيستن و خوب زندگي كردن را بدانند تا چنانكه در مقابل موجي از آسيب‌هاي اجتماعي از جمله مواد مخدر قرار گرفتند، مصون بمانند و دغدغه و نگراني در اين خصوص نداشته باشند.خانواده از جمله زنان خانه دار بايد بدانند كه آسيب‌هاي اجتماعي پشت در خانه ايستاده‌اند و اين موضوع ارتباطي با ثروتمند بودن يا فقير بودن ندارد. همه افراد در هر سن و سال و از هر طبقه اجتماعي در معرض اين آسيب‌ها قرار دارند.

چگونه همسران خود را از اعتياد به مواد مخدر مصون بداريم؟

متاسفانه در برخي موارد، حريم خانواده شكسته شده و وجود امكاناتي مانند اينترنتي و ماهواره در منازل، داشتن افكار پريشان و تهديد امنيت خانوادگي، درگيري با همسر بر سر مسائل اقتصادي و زناشويي، موجب ورود گسترده مواد مخدر به منازل مي‌شود.

همسران داراي شخصيت خود كم‌بين، مسئوليت ناپذير، مضطرب،‌لج باز و پنهان كار به راحتي وارد عرصه اعتياد مي‌شوند

در خانواده‌هايي كه زني با صلاحيت فكري و اخلاقي، مقتدر اما مهربان و با برخورد مناسب با همسر در آن حضور داشته باشد، رخنه كردن اعتياد در مردان كمتر ديده مي‌شود. اين زنان، با شناخت شخصيت همسران خود از انحراف احتمالي آن‌ها جلوگيري مي‌كنند. آنان به خوبي مي‌دانند همسراني كه داراي شخصيت خود كم‌بين، مسئوليت ناپذير، مضطرب،‌لج باز و پنهان كار هستند،‌به راحتي وارد عرصه اعتياد مي‌شوند.

بنابراين، زنان بايد در منزل هوشيارانه عمل كنند و تمام توان خود را براي داشتن يك خانواده خوب و در محيطي آرام به كار گيرند. اينگونه زنان، فضاي خانه را با نشاط، دور از تنش و شاداب و آرام مي‌كنند و از هر گونه روابط مجادله آميز و درگيري لفظي با همسر خود خودداري مي‌كنند، زيرا آنان به خوبي مي‌دانند كه جو بدون تنش خانه سبب مي‌شود همسر براي داشتن آرامش زودگذر و دوري از محيط پرتشنج خانه، به سوي مصرف مواد سوق پيدا مي‌كند.

به گزارش ايسنا، و به نقل از ايران پاك ،اين گونه زنان در صورت بروز نشانه‌هاي انحراف در همسران خود، به جاي آنكه چشمان‌شان را به روي واقعيت ببندند (يا به جاي درگيري و خشم گرفتن و برخورد نادرست)، با آرامش و بدون ايجاد اضطراب و سرزنش و ملامت، ابتدا مشكلات را بررسي مي‌كنند و با ارائه راه كارهاي صحيح، راه سالم را به همسر خود نشان مي‌دهند. آن‌ها از نصيحت كردن خودداري مي‌كنند و با دادن راه كارها و رفتار مناسب، همسران خود را از اعمال ناشايست و مضرات مصرف مواد آگاه مي‌كنند.

اين گونه همسران، شرايط و خواسته‌هاي خود را با همسر خود در ميان مي‌گذارند و انتظارشان را در خصوص منع مصرف سيگار، مشروبات الكلي و مواد مخدر مشخص مي‌كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




زنان بايد ساعاتي را در منزل براي گفت و گو، مشورت و صحبت‌هاي صميمانه با همسران خود اختصاص مي‌دهند تا باعث شود كه آن‌ها در خانه احساس امنيت و آرامش كنند و منزل‌ براي آن‌ها محيطي باشد كه هر روز محل كار تا خانه با شور و شوق طي كنند.

براي زن بهتر است، مواقعي كه همسرش دير به منزل مي‌آيد، به جاي بازجويي و توبيخ او، مانند هميشه از او استقبال كند تا حرف‌ نگفته‌اي بين آنها باقي نماند و هسمرش بداند كه مسئله با گفتن حقيقت به خوبي حل مي‌شود. در حالي كه دروغگويي باعث مشكوك شدن بيشتر زن مي‌شود و درگيري‌هاي بعدي از همين نقطه آغاز مي‌شود. بايد توجه داشت كه زنان بايد براي به دست آورد اعتماد همسر خود، صبر داشته باشند و شرايط مناسب را براي آن مهيا كنند.

بهتر است زنان به همسران خود يادآوري كنند، در زمان بروز مشكلات، از قبيل مشكلات مادي و اقتصادي، مشكلات اجتماعي و مشكلات شغلي، با آن‌ها مشورت كنند و از حل كردن اين مشكلات به تنهايي اجتناب كنند. چرا كه اين مسئله ممكن است فراتر از توان يك نفر باشد و ممكن است ناكامي در حل كردن اين مشكلات به صورت انفرادي،‌ زمينه ابتلا به اعتياد را فراهم كند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016