شنبه 17 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اردوگاه‌هاي كار سخت ويژه قاچاقچيان تا پايان امسال راه‌اندازي مي‌شود

مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر،گفت: اردوگاه‌هاي درمان براي معتادان و مراكز با شرايط كار سخت براي قاچاقچيان تا پايان امسال راه‌اندازي و تكميل مي‌شود.

علي علي‌اكبريان در گفت‌وگو با خبرنگار«اجتماعي» ايسنا، با اشاره به اقدامات ستاد براي كاهش عرضه مواد مخدر و آسيبهاي ناشي از آن گفت: با تفكيك مصرف كنندگان از گروه قاچاقچيان و توزيع كنندگان دو نوع اردوگاه در سطح كشور جهت درمان و كاهش آسيب معتادان از يك سو و مراكزي با شرايط كار ساخت براي عناصر قاچاقچي و توزيع كننده پيش بيني شده كه تعدادي از اين مراكز راه‌اندازي و تعدادي نيز در مراحل ساخت و تكميل تا پايان سال جاري هستند.

تقويت بازارچه‌هاي مرزي و تعاوني‌هاي مرزنشينان

وي افزود: تهيه و تدوين طرح جامع امنيت پايدار مناطق مرزي در جهت كنترل مطلوب مرزها، تامين معيشت و رفاه مرزنشينان، راه اندازي و تقويت بازارچه‌هاي مرزي و تعاوني‌هاي مرزنشينان، همچنين ايجاد و تقويت فرصت‌هاي سرمايه گذاري جهت اهالي ساكن در مناطق مرزي ازموضوعات مهمي است كه در برخورد موثر با معضل قاچاق از مرزهاي شرقي مورد توجه قرار گرفته‌ است.

وي با بيان اينكه در برنامه پنجم توسعه و برنامه بيست ساله كشور اهداف كلان مبارزه با مواد مخدر مشخص و هدف گذاري اضافه كرد: با تشكيل كارگروه‌هاي متعدد، موضوعات مهمي چون توليد، قاچاق و توزيع مواد صنتعي در دست پيگيري جدي است.

وي افزود: افزايش سطح همكاري‌هاي بين المللي و ارتقا حجم معاملات دو جانبه و چند جانبه در سطح منطقه‌اي و فرا منطقه‌اي، تكميل انسداد و كنترل معابر مرزي، تدوين و پياده سازي طرح امنيت پايدار مرز و توسعه معيشت ساكنين نواحي مرزي، ارتقا سطح عمليات، اشراف اطلاعاتي بر روي شبكه‌ها و باندها و تصحيح رويكرد برخورد موثر با عناصر كلان قاچاق مواد از جمله برنامه‌هاي كنترلي ستاد در اين زمينه است.

تجهيز نيروهاي بومي و محلي، و افزايش نيروهاي عملياتي و گشت در مرزها براي مقابله با مواد مخدر



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مدير كل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدرادامه داد: در اين راستا بخش مقابله با عرضه برنامه‌هايي هدفمند،تقويت يگانهاي اطلاعاتي و عملياتي، توسعه قرارگاه‌هاي عملياتي تخصصي در مناطق ژئوپولتيك شرق و حاشيه شرق كشور، آموزش، تربيت و تجهيز نيروهاي بومي و محلي،‌افزايش نيروهاي عملياتي و گشت و كمين در منطقه، ارتقا كيفي شاخص‌هاي مقابله‌اي، بكارگيربي تجهيزات علمي و حرفه‌اي تقويت استحكامات مرزي را به مرحله اجرا درآورده است.

وي خاطرنشان كرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر با بكارگيري تكنولوژي‌هاي جديد و ابزار و آلات پيشرفته همچون رادارهاي ثابت و متحرك و دوربين‌هاي ديد در شب،‌كنترل الكتريكي مرزها به نحو موثرتري تحت كنترل قرار داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016