شنبه 17 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جراحي‌هاي بيماران اختلال‌هويت جنسي مشمول خدمات بيمه درماني شد

مديركل امور آسيب‌هاي اجتماعي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، گفت: جلسه همسويي نمايندگان بيمه‌هاي درماني در دفتر بيمه‌هاي سلامت اين وزارتخانه تشكيل و صورتجلسه آن ابلاغ شده است و از اين پس جراحي‌هاي بيماران اختلال‌هويت جنسي مشمول خدمات بيمه مي‌شوند.

حسن موسوي چلك در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ، اظهار كرد: البته پوشش بيمه‌اي پروتزهاي مورد نياز عمل جراحي اين بيماران نياز به مصوبه شوراي عالي بيمه دارد.

وي افزود: طبيعتا با بيمه شدن اين افراد، هزينه‌هاي درماني آنها كاهش پيدا مي‌كند اما سقف رقم پرداختي از سوي سازمان بهزيستي به اين افراد ثابت مي‌ماند.

مديركل امور آسيب‌هاي اجتماعي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي همچنين با تاكيد بر لزوم افزايش حمايت‌هاي اجتماعي از بيماران اختلال هويت جنسي عنوان كرد: لازم است كه سازمان‌هاي حمايتي، حمايت‌هاي اجتماعي و رواني خود را از اين بيماران افزايش دهند.

وي در ادامه با غيردقيق خواندن آمارها در زمينه بيماران مبتلا به اختلال هويت جنسي، گفت: در بسياري از موارد اين بيماران به دليل انگ اجتماعي بيماري‌شان و يا به دلايل ديگر، بيماري خود را مخفي كرده و يا حتي از آن اطلاع ندارند و به همين خاطر آمار دقيقي از اين بيماران در كشور در دسترس نيست، اما حتي اگر تنها يك بيمار به اختلال هويت جنسي هم در كشور وجود داشته باشد، بايد ساز و كارهاي حمايتي از وي تضمين شود.

به گزارش ايسنا، بنابراظهارات يك متخصص پزشكي قانوني از سال 66 تاكنون دوهزار و54 بيمار مبتلا به اختلال هويت جنسي به سازمان پزشكي قانوني مراجعه كردند كه از اين تعداد 639 نفر مجوز عمل دريافت كرده‌اند.

تخصيص 500 ميليون تومان براي انجام كمك‌هاي موردي به بيماران مبتلا به اختلال هويت جنسي

مديركل امور آسيب‌ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي كشور هم در گفت‌وگو با ايسنا با اعلام تخصيص 500 ميليون تومان براي انجام كمك‌هاي موردي به بيماران مبتلا به اختلال هويت جنسي از سوي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، به اين سازمان عنوان كرد: اين مبلغ براي پرداخت كمك هزينه سه ميليون‌توماني سازمان بهزيستي به بيماران مبتلا به تي‌اس اختصاص مي‌يابد.

وي افزود: سال گذشته علي‌رغم تخصيص نيافتن بودجه به بيماران اختلال‌هويت جنسي در سازمان بهزيستي، كمك‌هزينه درماني به 126 نفر پرداخت شد و در سال جاري نيز اعتبارات براي پرداخت كمك هزينه درمان به 120 نفر اختصاص مي‌يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي در ادامه با تاكيد بر لزوم توجه به سلامت روان از سنين كودكي و نوجواني عنوان كرد: در بسياري از كشورها، بيماران مبتلا به اختلالات هويت جنسي در سنين دبستان شناسايي شده و درمان مي‌شوند،اما بيماران ارجاع داده شده به سازمان بهزيستي، هنگامي به اين سازمان مراجعه مي‌كنند كه مجوز عمل تغيير جنسيت خود را از پزشكي قانوني گرفته و تنها كمك هزينه عمل جراحي خود را طلب مي‌كنند واين در حالي است كه مي‌توان با انجام حمايت‌هاي رواني اين افراد را در مسير درمان قرار داد.

وي در پايان با تاكيد بر به كار گيري رويكرد ارتقاي سلامت روان از سنين پايين در كشور گفت: اگر اين امر اتفاق مي‌افتد، مقدار زيادي از بار بيماران رواني در كشور كاسته مي‌شود و شايد بتوان گفت در اين صورت تعداد بيماران تي‌اس از 125 نفر در هر سال به 20 تا 30 نفر كاهش يابد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016