شنبه 17 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار پلیس فتا به انتشار دهندگان اكاذیب در فضای مجازی

تهران - پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات به انتشار دهندگان اكاذیب در فضای مجازی هشداد داد و گفت: بر اساس قوانین حبس از 91 روز تا دو سال، جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال و یا هر دو در انتظار این افراداست.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، به دنبال دادخواهی یكی از مسئولین ورزشی استان گیلان مبنی بر اینكه فردی ناشناس در اینترنت، به قصد تشویش اذهان عمومی و هتك حیثیت كردن وی، اكاذیبی را منتشر كرده، بررسی موضوع در دستور كار پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات قرار گرفت.

بر اساس این گزارش با پی جویی های فنی و پلیسی، متهم شناسایی و دستگیر شد كه ابتدا منكر اتهامات وارده شد، اما در مواجهه با شواهد و قرائن اعتراف كرد.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات به انتشار دهندگان اكاذیب در فضای مجازی هشدار داد و اعلام كرد براساس ماده 18 از فصل پنجم قانون جرایم رایانه ای، هركس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سیستم رایانه یا مخابراتی اكاذیبی را منتشر كند، یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاق حقیقت، راساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقام های رسمی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینكه از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.

پلیس فتا همچنین ضمن هشدار به هموطنان در خصوص استفاده از كارت‌های اعتباری خود، از سرقت اطلاعات بانكی به وسیله متصدی فروش نمایندگی خودرو خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بر اساس این گزارش و پیرو شكایت فردی مبنی بر برداشت غیر مجاز وجه از حسابش، كارشناسان پلیس فتا دریافتند شاكی چندی پیش برای خرید خودرو به یكی از نمایندگی‌های فروش خودرو مراجعه و رمز كارت را در اختیار متصدی مربوطه قرار داده است. لذا پس از تحقیقات و استعلامات صورت گرفته كاربر، واحد فروش نمایندگی شناسایی و دستگیر شد.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در این گزارش به مردم تاكید كرد كه به هیچ عنوان اطلاعات بانكی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. در صورت فاش شدن رمز های بانكی نیز سریعا رمز را تغییر داده و از رمزهای پیش گزیده و تكراری استفاده نكنید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016