دوشنبه 19 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

منيرالدين بيروتی، نويسنده و برنده دو دوره جايزه گلشيری: در اين کشور ديگر نيازی به ادبيات و نويسنده نيست

بيروتی نسبت به ادامه وضعيت کنونی ادبيات و کار نويسندگی در ايران هشدار داد و گفت: با ادامه وضعيت کنونی، به نظر می‌رسد ديگر نيازی به ادبيات و نويسنده نداريم


ايلنا: بعد از مدت‌ها انتظار، پرونده انتشارمجموعه داستان "خشاب خالی" بسته شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرنگار ايلنا، منيرالدين بيروتی؛ نويسنده و برنده دو دوره جايزه گلشيری درمورد آخرين وضعيت مجموعه داستان "خشاب خالی" گفت: پرونده چاپ اين کتاب به طور کامل بسته شده است. اين کتاب که شامل ۱۰ داستان است، مدت‌ها برای اخذ مجوز نشر در وزارت ارشاد معطل ماند. درنهايت ۵ داستان اين مجموعه به طور کامل و بخش‌های زيادی از بقيه داستان‌ها رد شد.

وی ادامه داد: من حاضر نيستم برای کسب مجوز چاپ کوچکترين تغييری؛ حتی در حد ويرگول، در نوشته‌هايم اعمال کنم.

بيروتی به پايان يافتن کار نگارش کتاب "شيب تاريک راه" اشاره کرد و افزود: برای چاپ اين کتاب هيچ اقدامی انجام نداده‌ام. با وضعيت فعلی اين کتاب به هيچ وجه مجوز انتشار از وزارت ارشاد دريافت نمی‌کند و همانطور که گفتم حاضر نيستم برای دريافت مجوز، بخشی از نوشته‌هايم را حذف کنم. بهتر است اين کتاب را برای خودم نگهداری کنم.

وی درمورد کتاب "مثله" گفت: کار نگارش اين کتاب هنوز به پايان نرسيده، ولی به هر حال برای انتشار اين کتاب هم برنامه‌ای ندارم. وقتی به جمله‌ای مثل "شلوار لی تنگ" به دليل وجود کلمه "تنگ" ايراد گرفته می‌شود، مشخص است برای کسب مجوز چه سرنوشتی در انتظار اين کتاب‌ها است.

اين نويسنده درمورد سرنوشت پيش روی ادبيات و نويسندگان ايران، با ادامه اين روند گفت: به نظر می‌رسد که در اين کشور ديگر نيازی به ادبيات و نويسنده نيست و مسئولان هم نيازی به آن ندارند. ما بايد نويسندگی را کنار بگذاريم و به دنبال کارهای ديگری برويم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016