دوشنبه 2 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قيمت مسکن در منطقه ۵ تهران، از متری ۳ تا ۴.۶ ميليون تومان


خبرگزاری مهر- گروه اقتصادی: با وجود رکود در بازار مسکن، فروشندگان حاضر به کاهش قيمت‌ها نيستند و همچنان قيمت‌ها با همان رويه گذشته از سوی مالکان تعيين می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، باوجودی‌که بازار مسکن روزهای رکودی را سپری می کند اما همچنان قيمتها، در همان وضعيت سابق قرار دارند و ظاهرا رکود هم نتوانسته مالکان را به کاهش قيمتها در اين بخش راضی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در واقع در برخی از نقاط، قيمتها نسبت به سال گذشته رشد چشمگيری داشته اند که اندکی کاهش آن می تواند فروشندگان را برای يافتن خريدار مناسب کمک کند، زيرا هرچه فروشنده آپارتمان خود را ارزان تر بفروشد می تواند آپارتمان ارزان تری را هم برای خود پيدا کند.

در اين ميان، منطقه ۵ تهران به دليل موقعيت مناسب جغرافيايی و نوساز بودن محله ها، يکی از مناطقی به شمار می رود که متقاضی زيادی را در سال‌های اخير به خود جذب کرده است و همين موضوع باعث شده که نرخ آپارتمان‌های نوساز در اين محله ها افزايش پيدا کند.

نرخ آپارتمان در محله های مختلف اين منطقه تقريبا با يکديگر يکسان نيست و حتی در برخی از محله ها با قيمت‌های بالايی خريد و فروش می شود که البته بستگی به نوع ساخت و مصالح بکار رفته در يک آپارتمان دارد.

در مجموع قيمت هر مترمربع آپارتمان نوساز در اين مناطق از ۳ ميليون تومان شروع می شود و تا حدود ۵ ميليون تومان نوسان دارد و اغلب واحدها در اين حدود قيمت ها معامله می شوند.

مقايسه خريد و فروش آپارتمان های نوساز در دو سال گذشته

در همين حال، اجاره بها از مدل‌های خاصی پيروی نمی کند؛ به همين جهت نمی توان رابطه مستقيمی را ميان قيمت خريد و فروش و اجاره بها پيدا کرد اما مشاوران املاک معتقد هستند که به ازای هر مترمربع، يک ميليون تومان رهن در نظرگرفته می شود اما بايد اين را در نظر داشت که موقعيت مکانی يک آپارتمان در تعيين اجاره نقش زيادی دارد.

در اين منطقه نرخ اجاره بها تقريبا به يکديگر نزديک است و می توان با ۵۰ ميليون تومان يک آپارتمان ۵۰ متری نوساز را اجاره کرد که البته باتوجه به شرايط مکانی و امکانات، اين نرخ با نوسان همراه است.

در واقع هم اکنون اجاره بها در منطقه سردار جنگل با جنت آباد، شهرزيبا، شهران و باغ فردوس برابر است و ققط در محدوده شهرآرا قيمت های بالاتری ارايه ميشود.

مقايسه اجاره بها در دو سال گذشته در آپارتمان های ۵۰ متری نوساز



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016