شنبه 7 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معرفي 1001 كتابي كه بايد قبل از مرگ خواند در يك كتاب

هزار و يك كتاب ادبي كه بايد قبل از مرگ خواند، در يك كتاب براي خوانندگان ايراني معرفي مي‌شود.

علي‌ شيعه‌علي از ترجمه‌ي «1001 كتاب كه تا پيش از مرگ بايد بخوانيد» خبر داد و به خبرنگار كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت، مدتي است ترجمه‌ي اين كتاب را آغاز كرده‌ام كه در يك دوره‌ي سه‌جلدي عرضه خواهد شد و انتظار مي‌رود تا چند ماه ديگر ترجمه‌ي آن به پايان برسد.

او متذكر شد كه يك گروه از منتقدان برجسته‌‌ي ادبي دور هم جمع شده‌اند و 1001 كتاب در حوزه‌ي ادبيات اعم از رمان و داستان‌ كوتاه را كه لازم است هر عاشق ادبيات و كتابي قبل از مرگ آن‌ها را بخواند، انتخاب و معرفي كرده‌اند. در اين كتاب نخست مختصري در مورد هر يك از نويسنده‌ها توضيح مي‌دهند و همچنين مختصري از كتاب را ارائه مي‌كنند. سر آخر هم دليل اهميت كتاب انتخابي را ذكر مي‌كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شيعه‌علي گفت: از اين كتاب مي‌توان به عنوان يك نوع دايرةالمعارف آثار داستاني هم ياد كرد. اين اثر مجموعه‌اي عالي براي علاقه‌مندان كتاب است. همچنين براي مترجم‌هايي كه دنبال آثار هستند، بسيار مفيد است؛ زيرا نزديك 60درصد كتاب‌هاي اين مجموعه هنوز به فارسي ترجمه نشده است.

او اظهار كرد: بعضي از آثار مشهور اين مجموعه هم عبارت است از «ماجراهاي هاكلبري فين»، «وداع با اسلحه»، «آنا كارنينا»، «جنگ و صلح»، «جين اير»، «بن‌هور»، «بيلي بتگيت»، «صبحانه در تيفاني»، «دنياي قشنگ نو»، «ناتور دشت»، «سلاخ‌خانه‌ي شماره پنج»، «اما»، «هملت»، «گتسبي بزرگ»، «ابله» و... .

اين مترجم كه چندي پيش نيز از ترجمه‌ي كتاب «حكايت‌هاي مريخ» نوشته‌ي ري‌ بردبري خبر داده بود، گفت، مدتي است كتاب از سوي نشر هرمس براي دريافت مجوز نشر ارائه شده است.

او پيش‌تر هم رمان علمي - تخيلي «فارنهايت 451» ري بردبري را از سوي نشر سبزان منتشر كرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016