شنبه 7 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وقوع حوادث و بلایا زمینه برای اعتیاد فراهم می كند

تهران - رییس مركز تحقیقات توانبخشی در حوادث و بلایا گفت: مطالعات صورت گرفته بر روی بازماندگان ناشی از حوادث و بلایا با منشأی طبیعی یا انسان، نشان می‌دهد كه وقوع حوادث و بلایا، زمینه را برای اعتیاد به مواد مخدر فراهم می‌كنند.

' حمیدرضا خانكه ' در یك نشست پژوهشی كه در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، افزود: مردم همیشه از وقوع حوادث و بلاهایی كه منجر به صدمات و مرگ‌ و میر در زندگی ‌شان می‌شود، رنج می‌برند و در هراس هستند و از سویی بلایای امروزه نسبت به گذشته، نگرانی‌های بسیار بزرگ‌تری برای جامعه‌ بشری ایجاد كرده‌‌است.

وی اظهار داشت: یافته‌ها نشان می‌دهد كه بروز حوادث و بلایا، زمینه را برای بازگشت به اعتیاد، در افرادی كه حتی برای مدت طولانی آن را ترك كرده‌اند، فراهم می‌كند و لازم است مدیران حوزه سلامت در تحلیل خطرات و برنامه‌ریزی مقابله با حوادث، این گروه را به‌عنوان گروه آسیب‌پذیر در نظر بگیرند.

خانكه ادامه داد: كودكان و نوجوانان نسبت به سوء مصرف مواد پس از حوادث آسیب‌پذیرترند و از طرفی مطالعات صورت گرفته ارتباط قوی بین مشكلات روانی اجتماعی ناشی از بروز حوادث در سنین پایین و ابتلا به مشكلاتی مانند افسردگی، اضطراب و سوء مصرف مواد در سنین بزر‌گسالی را نشان می‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش روز شنبه روابط عمومی ستاد مبارزه مواد مخدر، وی گفت: لازم است به‌منظور كاهش تمایل به مصرف مواد ناشی از وقوع حوادث و بلایا در افراد آسیب‌دیده و معتادان به مواد مخدر و گروه‌های آسیب‌پذیر، برنامه‌های حمایتی لازم با برنامه‌ریزی منظم و براساس اصول و استراتژی‌های مناسب استخراج و آموزش‌های لازم داده شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016