یکشنبه 1 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بزرگداشت ايرج افشار با رونمايي از سه كتاب جديدش، ايسنا

همايش بزرگداشت ايرج افشار با رونمايي از سه اثر جديد اين نسخه‌شناس و ايران‌شناس فقيد برگزار مي‌شود.

به گزارش بخش فرهنگ و ادب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مراسم بزرگداشت افشار با رونمايي از «کتاب‌شناسي فردوسي و شاهنامه»، «کاغذ در زندگي و فرهنگ ايراني» و «سفرنامه‌ي عهد حسام» 9 خردادماه در تالار فردوسي دانشکده‌ي ادبيات و علوم انساني دانشگاه تهران برپا خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




همايش بزرگداشت افشار توسط مرکز پژوهشي ميراث مکتوب با همکاري دانشکده‌ي ادبيات دانشگاه تهران برگزار مي‌شود و حدود 15 نفر از استادان، پژوهشگران و دوستان اين استاد فقيد درباره‌ي جنبه‌هاي مختلف علمي، پژوهشي و ويژگي‌هاي بارز شخصيتي و اخلاقي او به سخنراني خواهند پرداخت.

همچنين شماره‌ي جديد دوماهنامه‌ي «گزارش ميراث» که به مجموعه‌ي مقالات ويژه‌ي يادبود استاد ايرج افشار اختصاص دارد، در اختيار علاقه‌مندان به اين نسخه‌شناس و ايران‌شناس قرار خواهد گرفت.

ايرج افشار 16 مهرماه سال 1304 در تهران به دنيا آمد. «اسكندرنامه»، «انجونامه»، «پرونده‌ي صالح»، «گاه‌شماري در ايران قديم»، «رياض‌الفردوس» و «جستارها درباره‌ي نسخه‌ي خطي» از جمله آثار پرشمار اين پژوهشگرند كه به بيش از 300 عنوان كتاب منتشرشده‌ در زمينه‌هاي تصحيح، تأليف و ترجمه مي‌رسد. اين تاريخ‌پژوه، نسخه‌شناس، ايران‌شناس و جهانگرد 18 اسفندماه سال 1389 در سن 85سالگي از دنيا رفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016