یکشنبه 15 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نويد رييس سازمان محيط زيست از ارائه لايحه جامع مقابله با ريزگردها به مجلس

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ رييس سازمان محيط زيست از ارائه لايحه‌ی جامعی در خصوص مقابله با ريزگردها به کميسيون کشاورزی در آينده‌ای نزديک خبر داد.

رييس مجلس شورای اسلامی، که پيش از سخنان رياست سازمان محيط زيست سخن می‌گفت، با اشاره به تحميل هزينه‌های زياد بر بخش صنعت و کشاورزی از محل گرد و غبار و ريزگردها، خواستار سرمايه‌گذاری مشترک ايران با عراق برای مهار اين پديده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) علی لاريجانی با بيان اين‌که گرد و غبار و ريزگردها عمدتا ريشه‌ی خارجی دارد و مشخصا مربوط به عراق، عربستان و اردن است، گفت: علی‌رغم اين‌که ريشه‌ی اين پديده در خارج از کشور است، بيشتر تمهيدات داخلی است و ما انتظار داريم اقدام سازمان‌يافته مستمری برای مهار ريزگردها صورت گيرد.

وی با اشاره به مذاکرات مسوولان سازمان محيط زيست ايران با مسوولان عراقی يادآور شد: حجم زيادی از اين گرد و غبار حدود ۷۰ درصد آن از عراق وارد کشور می‌شود اما تا جايی که ما اطلاع داريم حرکت مهمی در اين کشور صورت نگرفته است.

رييس مجلس شورای اسلامی هم‌چنين در واکنش به اعتراض برخی نمايندگان که فرصتی برای صحبت در مورد ريزگردها را پيدا نکرده بودند، گفت: پديده‌ی گرد و غبار مربوط به همه‌ی استان‌ها است و استان‌های زيادی درگير اين موضوع شده‌اند اما با توجه به اين‌که اين بحث مشترک است، ما تنها از نمايندگان دو استان برای صحبت در اين رابطه دعوت کرديم اما با توجه به اهميت اين مساله در آينده هم در اين‌باره بحث خواهيم کرد.

محمدی‌زاده رييس سازمان محيط زيست نيز در اين‌باره اظهار کرد: ما دو طرح برای مهار گرد و غبار تهيه کرده‌ايم؛ يکی مربوط به داخل کشور است و ديگری مربوط به توافق منطقه‌ای با عراق و کشورهای ديگر است.

وی افزود: با توجه به پی‌گيری‌های صورت گرفته از دو ماه قبل نوری مالکی رييس کارگروه مبارزه با ريزگردها شد اما با توجه به رقابت‌های حزبی، وزارت کشاورزی اين کشور با وزارت محيط زيست همکاری نمی‌کرد. به هر حال کار در حجم بيش از ۵۰۰ هزار هکتار در عراق شروع شده و ما اميدواريم با مسووليت آقای نوری مالکی شاهد پيشرفت در اين کار باشيم.

رييس سازمان محيط زيست در پايان گفت: بناست پيشنهادی ارايه کنيم که خطوط اعتباری به سمت اين کار برود و جمهوری اسلامی سرمايه‌گذاری مشترکی با عراق داشته باشد.

وی در پايان گفت که به زودی لايحه‌ی جامعی در اين خصوص به کميسيون کشاورزی ارايه خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016