یکشنبه 10 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شنيدن آمار چهار هزار کشته بر اثر آلودگی هوا عادی شده است، مهر

مديرعامل ستاد مرکزی معاينه فنی خودروهای تهران گفت :سالانه ۱۰۰ تن ‌آلاينده به هوای تهران وارد می‌شود که به کشته شدن ۴ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا می انجامد و البته بايد اضافه کنم شنيدن اين آمارها برای برخی مسئولان عادی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، صدرالدين علی‌پور با بيان اين که اعتقاد جدی داريم که معاينه فنی خودروها بايد يک‌ ساله باشد اما با توجه به وضع موجود به دو ‌ساله بودن معافيت خودروها از معاينه فنی نيز قانع شده‌ايم و اميدواريم نمايندگان مجلس هر چه زودتر تغيير اين قانون را در دستور کار خود قرار دهند گفت : يک ميليون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو مشمول اين قانون می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: سالانه ۱۰۰ تن ‌آلاينده به هوای تهران وارد می‌شود که به کشته شدن ۴ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا می انجامد و البته بايد اضافه کنم شنيدن اين آمارها برای برخی مسئولان عادی شده است!

اگر معاينه فنی جدی گرفته نشود شرايط بحرانی‌تر و وخيم‌تر می‌شود

علی‌پور از معاينه فنی به عنوان يک ابزار مهم کنترلی به منظور آلودگی هوا نام برد و اظهار کرد: اگر اين ابزار جدی گرفته نشود شرايط بسيار بحرانی‌تر و وخيم‌تر از اين‌که هست، خواهد شد و اين در حالی است که تصويب قانون معافيت ۵ ساله خودروهای صفر کيلومتر از معاينه فنی تمام معادلات را به هم ريخت.

وی با بيان اين‌که با اجرای اين قانون مراجعه به مراکز معاينه فنی بسيار محدوده شده، تصريح کرد: در شرايطی که تصادفات رانندگی مربوط به معضل فنی خودروها در کشور سالانه ۳ هزار کشته به همراه دارد، شهروندان بايد به اين باور برسند که معاينه فنی برای سلامت خود و خانواده‌شان ضروری است.

کاهش مراجعه به مراکز معاينه فنی از ۳۵۰ هزار خودرو به ۲۷۰ هزار خودرو

علی‌پور اطمينان از ايمنی خودرو را از نتايج انجام معاينه فنی دانست و گفت: نقص يک قطعه يا سيستم خودرو می‌تواند لطمات جبران ‌ناپذيری به همراه داشته باشد، در صورتی که با مراجعه به مراکز معاينه که هزينه و وقت چندانی از شهروندان نمی‌گيرد می‌توان از وقوع بسياری از حوادث رانندگی جلوگيری کرد.

مديرعامل ستاد مرکزی معاينه فنی خودروهای تهران در پايان خاطرنشان کرد: آمار مراجعه به مراکز فنی در ۵ ماهه سال جاری ۲۷۰ هزار دستگاه خودرو بوده، در حالی که اين آمار در مدت مشابه سال گذشته ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو بود که اين کاهش ۲۳ درصدی از آثار و تبعات اجرای قانون معافيت ۵ ساله خودروهای نو از انجام معاينه فنی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016