چهارشنبه 18 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرماندار ری: جدایی ری از تهران قانونی و مصوبه مجلس است

شهرری - فرماندار شهرستان ری گفت: موضوع جدایی ری از تهران امری قانونی و مصوبه مجلس است و ما مجری آن هستیم.

به گزارش ایرنا،طبق مصوبه مهرماه سال 75 شهرستان ری دارای كد تقسیماتی 162 شده و به موجب آن دارای ساختار مشخص و مجزا از شهر تهران است.

ماده 14 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات كشوری همه نهادها و سازمان‌ها را موظف می‌دارد تا محدوده همه واحدهای تقسیمات كشوری را رعایت كرده و در چارچوب مرزهای تقسیمات كشوری مصوب به تعریف محدوده شهرها و جرایم خود بپردازند.

طبق تبصره 3 ماده 7 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات كشوری، مركز شهرستان جزو همان شهرستان بوده و باید شهرداری مستقل داشته باشد اما شهرری به عنوان مركز شهرستان ری تا كنون فاقد هرگونه سازمان اداری شهر و شهرداری مستقل بوده كه این امر خلاف قانون است.

'امیرحسین باقرنژاد' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جای سئوال است كه چرا تاكنون قانون در مورد استقلال شهرستان ری اجرا نشده و اگر نمایندگان این دوره مجلس شورای اسلامی می خواهند كه این قانون اجرا نشود باید مراحل آن را طی كنند و در صحن علنی مجلس این قانون را ملغی كنند.

وی افزود: ما نمی توانیم قانون را اجرا نكنیم و اكنون مجلس می تواند از دولت و یا وزیر سئوال كند كه چرا این قانون را دیر اجرا كرده اند.

وی خاطر نشان كرد: شهرری در هیچ نقطه ای به غیر از شهرداری وابسته به تهران نیست و همه ادارات ری مستقل هستند و آقایان اجازه دهند كه شهر ری با ایجاد شهرداری و شورای شهر خودش را نشان دهد.

وی با اشاره به اینكه یقین دارم این موضوع به نفع شهرستان ری است و از لحاظ اعتبارات نیز ضرر نمی كنیم، یادآور شد: اگر مسوولان شهرداری تهران می گویند درآمد شهرستان 300 تا 500 میلیارد ریال است و از آن طرف نیز سه تا سه هزار و 500 میلیارد ریال در این شهر هزینه می كنند، پس چه لزوم و اصراری است كه هم ضرر كنند و هم به زحمت بیافتند و بخشی از شهر نیز موافق نباشد.

باقرنژاد ادامه داد: اگر ضرر است اجازه دهند كه دولت ضرر را بدهد و دولت نیز مكلف است به شهرستان از همه لحاظ به خصوص اعتبارات كمك كند.

فرماندار ری با اشاره به ظرفیت های این شهرستان گفت: با این همه ظرفیت آیا توهین نیست كه ری تحت مدیریت و قیمومت تهران باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اشاره به مطرح شدن عناوین مختلف برای استقلال شهرری گفت: عنوان درست این موضوع بحث استقلال مدیریت خدمات شهرری از تهران است و من هیچ گاه قائل به جدایی ری از تهران نیستم و مصاحبه ای نیز تاكنون در این خصوص نداشته ام بلكه اعتقاد دارم كه این تعریف برعكس گفته شده چرا كه ما دنبال جدا شدن تهران از ری هستیم.

باقر نژاد ادامه داد: تهران دیگر دست از سر شهرستان ری بردارد و بگذارد كه مردم ری این شهر را خود اداره كنند، مگر ما از شهرستان های اطراف چه چیزی كم داریم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016