جمعه 27 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نهادهای فرهنگی با آگاه سازی مردم از بروز آسیب های اجتماعی بكاهند

زنجان- عضو هیات مدیره و مدیر عامل ستاد دیه كشور گفت: شورای فرهنگ عمومی ونهادهای فرهنگی ذی ربط باید با آگاه سازی مردم نسبت به عواقب جرایم از بروز آسیب های اجتماعی ناشی از زندان و محكومیت بكاهند.

'اسداله جولایی' روز جمعه در مراسم جشن گلریزان در دارالقرآن كریم زنجان بابیان اینكه آسیب های اجتماعی فراوانی دركمین خانواده های زندانیان است، افزود: متاسفانه در زمان حاضر مسائلی همچون تصادفات، مهریه و صدور چك بلامحل محكومان بسیاری را روانه زندان كرده است.

وی خانواده های زندانیان را آسیب دیدگان اصلی در محكومیت های مجرمان برشمرد و خاطر نشان كرد: در شرایط كنونی حداقل هزینه های زندگی خانواده های زندانیان آن ها را مستاصل و آبستن رنج های فراوان كرده كه مرتفع نمودن این مشكلات از توان تعداد محدودی از خیرین و امكانات دولتی خارج است.

عضو هیات مدیره و مدیر عامل ستاد دیه كشور وقوع بسیاری از جرایم را در جامعه اسلامی تاسف برانگیز دانست و تصریح كرد: مسئولان فرهنگی باید با آگاه سازی مردم مانع بروز تخلفات گوناگون در جامعه اسلامی شوند.

جولایی گفت: متاسفانه ایران بیشترین تعداد تصادفات و متوفیات ناشی از تصادفات دنیا را به خود اختصاص داده است كه این در شان یك جامعه اسلامی نیست.

وی با اشاره به سابقه تاسیس ستاد دیه در سال 69 ابراز كرد: ستاد دیه به ابتكار شهید لاجوردی برای از بند رها شدن زندانیان محكوم غیرعمد تاسیس شد.

عضوهیات مدیره و مدیرعامل ستاددیه كشور تعداد بدهكاران دیه در حوادث كارگاهی و بدهكاران شبه عمد را حداكثر دو هزار نفر اعلام و ابراز كرد: در زمان حاضر تعداد بدهكاران مالی پنج هزارو 400 نفر و بدهكاران مهریه و نفقه به ترتیب سه هزارو850 و 700 نفر می باشد.

جولایی ضمن اظهار تاسف از عملكرد شركت های بیمه در سال های گذشته تصریح كرد: شركت های بیمه تا سال 87 به مردم ظلم كردند.

وی یادآور شد: با اجرای ناقص قانون بیمه های اجباری چهل سال بر شاكیان، محكومان و خانواده های آنان ظلم روا داشته شد.

عضوهیات مدیره و مدیر عامل ستاددیه كشور رفع نقص قانون بیمه های اجباری را گامی به سوی كاهش آلام مردم دانست و افزود: پیش از اصلاح قانون بیمه های اجباری روزانه 57 نفر درپی تصادفات رانندگی روانه زندان می شدند در حالیكه امروز این تعداد به دو نفر در روز كاهش یافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





جولایی ضمن اظهار خرسندی از اصلاح قوانین صندوق تامین خسارت های بدنی گفت: پیش از این 12 هزارو 300 نفر بدهكار در زندان ها به سر می بردند اما امروز با اصلاح قوانین بیمه ای حداكثر یكهزار نفر بر اثر تصادف راهی زندان شده اند كه این تعداد نیز رانندگان مقصر بوده اند.

وی با اشاره به افزایش دیه متوفیان طی سال های اخیر گفت: هم اكنون دیه محكومان ناشی از حوادث تصادف از 90 میلیون تومان تا چند صد میلیون تومان است كه تامین آن از عهده زندانیان خارج بوده و نیازمند یاری مردم است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016