جمعه 27 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ازدواج زوج هلندی و ژاپنی در میان عشایر، ادامه بحث بر سر ساخت فیلم "لاله"

انصراف مازیار میری از ساخت مستند ناصر حجازی،ادامه بحث بر ساخت فیلم سینمایی "لاله" و ازدواج یک زوج هلندی و ژاپنی در حاشیه تولید یک فیلم مستند از مهمترین رویداد سینمای مستند و فیلم کوتاه در هفته گذشته بود.

nasserHejaziDocumentary.jpg
به گزارش خبرنگار مهر، خبر نخست اینکه پس از انصراف حسن فتحی از ساخت مستند زندگی ناصر حجازی و پیشنهاد به مازیار میری این کارگردان نیز از ساخت این مستند انصراف داد و قرار است دو مستندساز جوان کارگردانی این فیلم مستند را به عهده بگیرند.

بهناز شفیعی همسر زنده‌‌یاد ناصر حجازی گفت که پس از قطعی شدن انصراف میری با دو مستند ساز جوان صحبت کردیم و قرار شد پیش طرح ساخت این مستند را ارائه دهند و در صورت پذیرش پیش طرح ساخت این فیلم مستند را آغاز کنند. در همین راستا مازیار میری نیز اعلام آمادگی کرد که در کنار این دو مستندساز خواهد بود و به نوعی کار این دو مستندساز را تایید کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




- جنجال بر ساخت فیلم "لاله" همچنان ادامه دارد. پس از تشکیل کار گروه هنر و رسانه برای تحقیق درباره کم و کیف ساخت این فیلم ، توضیحات عوامل تولید این فیلم همچنان از یک سو و اظهار نظر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از سوی دیگر همچنان ادامه دارد. به این معنا که علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این باره گفت با توجه به شرایط اقتصادی حاکم، ساخت فیلم "لاله" در اولویت قرار ندارد و به اعتقاد من خود وزارت ارشاد هم برای ساخت این فیلم از سوی مقام‌های ارشد دولت تحت فشار هستند.

filmehLalehJanjal.jpg
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تحت فشار بودن وزارت ارشاد برای ساخت این فیلم گفت که آن گونه که شنیده می‌شود ساخت این فیلم ناشی از قولی است که مقامات ارشد دولت در همایش ایرانیان خارج از کشور به آقای نیک‌نژاد داده‌اند و شاید وزارت ارشاد مجبور به تولید این پروژه سینمایی شده‌است. به نظرمن ساخت این فیلم امری دستوری است.

پس از اظهار نظر علی مطهری ، علیرضا سبط احمدی تهیه کننده این فیلم سینمایی اعلام کرد که تولید این فیلم سینمایی را مهرماه آغاز خواهد. اما نکته قابل توجه در صحبت های این تهیه کننده این بود که وی بدون اشاره به انتقادات گسترده به این پروژه میلیاردی ،شرایط به‌وجود آمده برای تولید "لاله" را حاصل حاشیه‌سازی خبرگزاری مهر عنوان کرد .

حال اینکه نکته قابل توجه تر این است که پیش تولید فیلم سینمایی "لاله" در حالی آغاز شده‌است که طبق شنیده‌ها عوامل این فیلم در دفتر تولید یکی از تهیه‌کننده پرکار سینما مشغول به کار شده‌اند و مبلغی معادل پانصد میلیون تومان نیز تاکنون به این پروژه اختصاص پیدا کرده‌است.اما ماجرا به همین جا ختم نشد چراکه پس از اظهار نظر سبط احمدی، یک منتقد سینما گفت که اگر وزارت ارشاد بودجه‌ای کلان برای ساخت فیلم "لاله" با استانداردهای سینمای هالیوودی دارد بهتر است با آن به زیرساخت‌های سازمان سینمایی و ساخت و تجهیز سالن‌های سینمایی بپردازد.

ezdevajHollandJapan.jpg
- یکی از اخبار جالب توجه در هفته گذشته که علی لایق زاده کارگردان فیلم مستند "دست بافته های مادریم" خبر داد ازدواج یک زوج هلندی و ژاپنی در سیاه چادرهای عشایر و همچنین حضور در فیلم مستند" دست بافته های مادریم" بود. به این ترتیب که این زوج اروپایی و آسیایی پس از آشنایی از طریق اینترنت با هم در ارتباط بودند و به دلیل علاقه به زندگی عشایری و صنایع دستی آرزو داشتند که عروسی خود را در میان عشایر ایران برگزار کنند، از همین رو وعده گاه خود را در کشور ایران گذاشتند.

بعد از وارد شدن زوج هلندی و ژاپنی به نامهای ( یوریس و ناچمی ) به ایران، در مورد عشایر تحقیق می کنند واز طریق یکی از دوستان با ساخت مستند دست بافته های مادریم آشنا می شوند و به سر صحنه فیلم در عشایر در جنوب کشور آمدند. این زوج جوان لباس عشایر پوشیدند و در سیاه چادر همراه با ساز و نقاره آوازهای عروسی و رقص محلی مراسم ازدواج آنها برگزار شد و نکته جالب اینکه این زوج چنان به وجد آمده بودند که با اشکهایی مملو از خوشحالی شروع به پایکوبی با عشایری کردند.

همچنین آنها دو دستبند که از صنایع دستی عشایر بود را به جای حلقه ازدواج بر دستان همدیگر بستند تا یاد آور روز ازدواج شان باشند و نکته دیگر اینکه این دستبندها با عشق و شادی زنان عشایر بافته شده است همچنین در پایان مراسم زن گلیم باف فیلم مستند"دست بافته های مادریم" یه تخته گلیم دست بافت به این زوج به پاس این حرکت زیبا و نمادین و همچنین عشق به عشایر و ایران زمین به آنها هدیه داد.

-خبر آخر اینکههیات انتخاب بخش تجربی بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند پوران درخشنده، احمد کاوری و امیرمحمد دهستانی هیئت انتخاب بخش تجربی مسابقه ایران شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016