دوشنبه 30 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميانگين زمان تهيه موادمخدر در تهران "کمتر از ۵ دقيقه"!

ايسنا ـ قائم مقام دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کاهش قيمت مخدر «شيشه» خبر داد و گفت: در حال حاضر قيمت اين مخدر ويرانگر به يک ميليون تومان و ميزان دسترسی به آن در تهران به کمتر از پنج دقيقه رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طه طاهری در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به آخرين وضعيت کشت خشخاش در افغانستان نيز گفت: بر اساس گزارش سازمان ملل، ۱۵۵ هزار هکتار از مزارع افغانستان زير کشت خشخاش قرار دارد، اما طبق آمار واقعی، حدود ۱۸۰ هزار هکتار از مزارع افغانستان زير کشت خشخاش است.


افزايش کشت حشيش در افغانستان در سال جاری

وی از افزايش کشت حشيش در سال جاری در افغانستان خبر داد و عنوان کرد: کشت حشيش نيز افزايش يافته است.

طاهری ادامه داد: هر چند ممکن است زمين زير کشت در افغانستان افزايش يافته باشد که عدم کاهش توليد را به ذهن می‌رساند، اما وجود آفت در مزارع خشخاش، ميزان توليد در هر هکتار را کاهش داده است.

وی تصريح کرد: بر اساس برآوردهای غير رسمی سازمان ملل، توليد امسال مواد مخدر در افغانستان به مرز هفت تا هشت هزار تن می‌رسد، اما آمارهای رسمی اين ميزان را ۴۰۰۰ تن اعلام کرده‌اند.

وی درباره ميزان ناخالصی‌های موجود در ترياک نيز اظهار کرد: از گذشته شبکه‌های توزيع‌کننده مخدر ترياک مواد خالص را در اختيار مشتری قرار نمی‌دادند و هم اکنون نيز آن را با مواد ديگری ترکيب و به دست مصرف‌کنندگان می‌رسانند که بايد ميزان ناخالصی آن را از طريق بررسی‌های آزمايشگاهی احصاء کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016