یکشنبه 28 مهر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تیم فوتبال نوجوانان ایران قهرمان آسیا شد، راديو فردا


تيم فوتبال نوجوانان ايران روز شنبه با پيروزی برابر تيم فوتبال کره جنوبی به عنوان قهرمانی آسيا دست پيدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ها، ديدار فينال رقابت های فوتبال نوجوانان آسيا در ورزشگاه « پاختاکور» شهر تاشکند در ازبکستان بين تيم های ايران و کره جنوبی برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين بازی با نتيجه دو بر يک به سود تيم فوتبال نوجوانان ايران به پايان رسيد.

برای تيم فوتبال نوجوانان ايران، محسن طالبات در نيمه اول و کاوه رضايی در نيمه دوم گل زدند و برای کره جنوبی نيز چانگ لی، در ثانيه های پايانی گل زده شد.

از اتفاقات مهم در اين بازی آن بود که کيم دائه کونگ، بازيکن کره ای، در نيمه نخست بازی با دريافت کارت زرد دوم از زمين مسابقه اخراج شد.

همچنين در نيمه دوم بازی، داور مسابقه، يک گل ايران را با تشخيص مشکوک مردود اعلام کرد. در عين حال، اسماعيل زاده و علی حيدری چند فرصت گلزنی را برای تيم ايران از دست دادند.

شاگردان علی دوستی پس از سه پيروزی متوالی در گروه « آ» مرحله نهايی رقابت های مقدماتی رقابت های قهرمانی نوجوانان آسيا، ضمن صعود به مرحله يک چهارم نهايی، خود را به عنوان يکی از مدعيان اصلی فتح اين جام معرفی کرده بودند.

تيم فوتبال نوجوانان ايران در مرحله نخست اين مسابقات، با چهار پيروزی برابر بحرين، اردن، نپال و کويت، با ۱۷ گل زده و بدون گل خورده، راهی مرحله نهايی رقابت های قهرمانی شده بود.

بازيکنان ايران در ديدارهای يک چهارم و نيمه نهايی، دو تيم سوريه و امارات متحده عربی را بدون گل خورده، شکست دادند و راهی ديدار نهايی شدند.

تيم کره جنوبی نيز در اين رقابت ها، از جمله، تيم ژاپن، قهرمان دو دوره اين مسابقات، را شکست داده بود.

در پی بازی فينال مسابقات قهرمانی آسيا، کاوه رضايی، مهاجم تيم فوتبال نوجوانان ايران، به عنوان آقای گل مسابقات قهرمانی آسيا دست پيدا کرد.

وی که تا قبل از ديدار فينال برابر کره جنوبی با پنج گل زده، رقابتی نزديک با يکی از بازيکنان کره جنوبی داشت، در اين ديدار، با زدن گل دوم تيم ايران با شش گل، عنوان آقای گل آسيا را از آن خود کرد.

بر اساس گزارش ها، در پایان این بازی ها، تيم های ايران، کره جنوبی، امارات عربی متحده و ژاپن جواز حضور در مسابقات جام جهانی نوجوانان را بدست آوردند. این مسابقات در سال ۲۰۰۹ در کشور نيجريه برگزار خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016