دوشنبه 29 مهر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مربی تيم ملی فوتبال جوانان: با تمام توان در گروه مرگ حضور می‌يابيم، ايسنا

مربی تيم ملی فوتبال جوانان گفت: با وجود اينکه تيم ايران در گروه مرگ مسابقات قهرمانی آسيا قرار گرفته است، اما با همه توان خود و با هدف صعود به مرحله يک چهارم نهايی به مصاف حريفان دور مقدماتی می‌رويم.

به گزارش ايسنا، اصغر اکبری در آستانه اعزام تيم ملی فوتبال جوانان به مسابقات قهرمانی آسيا اظهار کرد: در اردوی تدارکاتی آلمان به ۷۰ درصد اهداف مورد نظر خود دست يافتيم، بويژه اينکه نقاط ضعف تيم به خوبی روشن شد که بايد تا زمان آغاز مسابقات اين نقاط ضعف را به حداقل برسانيم تا با تمام قدرت به مصاف حريفان پرقدرت برويم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مربی تيم ملی فوتبال جوانان درباره زمان تشکيل اين تيم، گفت: خوشبختانه هم برای تيم ما و هم تيم نوجوانان يک کار ريشه‌ای و حساب شده از طرف کميته جوانان و فدراسيون فوتبال صورت گرفت، کاری که همگان ديدند در نهايت به اين منجر شد که کليه حريفان آسيايی مقابل نوجوانان ايران تسليم شدند. تيم جوانان نيز از ارديبهشت سال گذشته تشکيل شد و با انجام تمرينات منظم و اصولی در دور مقدماتی مسابقات با ۲۰ گل زده و بدون گل خورده به دور نهايی مسابقات صعود کرد.

وی درباره روند انتخاب بازيکنان، اظهار کرد: در اين مدت بازيکنان زيادی را تحت نظر داشتيم. بازيکنان ليگ برتر، ليگ دسته اول و حتی بازيکنان ايرانی خارج از کشور و خوشبختانه با تست فنی که از بازيکنان مورد نظر انجام شد، بهترين نفرات در نهايت انتخاب شدند، هرچند برخی از بازيکنان ايرانی مقيم خارج از کشور نيز می توانستند به عضويت تيم درآيند، اما با توجه به هماهنگی کامل بازيکنان کنونی ترجيح داديم که از نفرات ليگ برتری و ليگ دسته اول استفاده کنيم.

اصغر اکبری درباره برنامه های تدارکاتی تيم فوتبال جوانان پس از صعود از مرحله مقدماتی اظهار کرد: برگزاری دو ديدار دوستانه با ازبکستان، چهار ديدار تدارکاتی با تيم های ليگ برتری و دسته اولی، شرکت در تورنمنت ويتنام و قهرمانی در اين مسابقات به همراه برپايی اردوی تدارکاتی در کشورآلمان از جمله مهمترين برنامه های تدارکاتی تيم بود، هرچند اردوی تدارکاتی مالزی لغو شد و تا حدودی روند آماده سازی تيم را مختل کرد، اما اردوی آلمان و برگزاری ديدار با تيم هامبورگ- که دست کم شش بازيکن اصلی خود را به همراه داشت- باعث شد سطح تجربه بازيکنان بالا رفته و تيم از رويارويی با حريفان قدر هيچ ترسی نداشته باشد.

مربی تيم ملی فوتبال جوانان درخصوص عدم استفاده از نفرات تيم ملی نوجوانان در ترکيب نفرات اعزامی جوانان، گفت: ليست ۳۰ بازيکن اعزامی جوانان حدود بيست روز پيش به AFC ارسال شد و با توجه به لزوم هماهنگی بين نفرات کنونی امکان چنين اقدامی وجود نداشت، از طرفی کادر فنی جوانان به نفرات کنونی اعتماد و اعتقاد کامل دارد و هيچ نگرانی از بابت کمبود بازيکن خوب و شايسته وجود ندارد.

وی با تأکيد بر اين مطلب که تيم جوانان يک تيم يکدست و هماهنگ است، افزود: خوشبختانه در تيم ما ستاره وجود ندارد و همه بازيکنان به صورت يکدست در خدمت تيم هستند و نفراتی نظير انصاری فرد، مسلمان، موسوی و حاج صفی ضمن برخورداری از توانايی بالا کاملاً در خدمت تيم هستند.

اکبری با اشاره به قهرمانی تيم ملی فوتبال نوجوانان و بالا رفتن سطح توقع مردم، گفت: طبيعی است که با قهرمانی غرورآفرين نوجوانان فوتبال توقع از تيم جوانان نيز بالا رفته است، اما معتقدم هربازی شرايط خاص خود را دارد، از طرفی ما در گروهی قرار گرفتيم که از آن به عنوان گروه مرگ تعبير می شود چرا که ژاپن، عربستان و يمن همگی مدعی صعود از گروه مقدماتی هستند. گروهی که در نهايت تنها دو تيم از آن به مرحله يک چهارم نهايی صعود خواهند کرد. با وجود اين ما با تمام توان خود و تقويت روحيه همدلی و يکدلی تيم ، گام به عربستان می گذاريم و هيچ ترسی از نام حريفان نداريم، چرا که به لحاظ تجربه و فنی تيم ما هيچ کمبودی ندارد.

مربی تيم ملی فوتبال جوانان درباره شناخت از حريفان دور مقدماتی گفت: متأسفانه هيچ فيلمی از بازی حريفان دريافت نکرديم و تنها در اردوی آلمان ديدار دوستانه يمن با امارات را مشاهده کرديم و در اردوی ويتنام نيز با شيوه بازی کشورهای شرقی آسيا که يک شيوه ماشينی است، به خوبی آشنا شديم. درهرصورت ما برای کسب افتخار به مسابقات قهرمانی آسيا گام می‌گذاريم و اميدواريم مزد تلاش خود را بگيريم.

يادآور می شود، تيم ملی فوتبال جوانان طی روزهای دهم، دوازدهم و چهاردهم آبان ماه سال جاری در مسابقات قهرمانی آسيا به ترتيب مقابل عربستان – ميزبان مسابقات- ژاپن و يمن می رود.

در پايان اين مسابقات که در چهار گروه چهار تيمی برگزار می شود، تيم های راه يافته به مرحله نيمه نهايی جواز حضور در جام جهانی را کسب خواهند کرد.





















Copyright: gooya.com 2016