دوشنبه 13 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امير حاج رضايی: تيم ملی فوتبال جوانان قربانی نيکوليچ شد، ابقا اين مربی تاثرآور است، مهر

کارشناس فوتبال کشورمان، نناد نيکوليچ، سرمربی تيم فوتبال جوانان ايران را عامل شکست و ناکامی اين تيم در مسابقات قهرمانی جوانان آسيا دانست.
امير حاج رضايی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بيان اين مطلب افزود: زمانی که تيمی شکست می خورد، خيلی ساده است که به آن تيم حمله کنيد اما اين کار شرط انصاف نيست. من با اعتقاد به اين موضوع در خصوص تيم جوانان صحبت می کنم و قصد حمله به مربيان تيم جوانان را ندارم.

وی ادامه داد: تيم جوانان ايران که در مسابقات عربستان حضور داشت و متاسفانه با تحمل دو شکست در ديدار مقابل عربستان و ژاپن از دور رقابت‌ها کنار رفت، بهترين تيم جوانان کشورمان در سه دهه اخير بود اما قربانی ضعف مربی خود شد. من برای اين حرف استدلال دارم و بدون دليل اين ادعا را مطرح نمی کنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به برتری تيم فوتبال جوانان کشورمان در مصاف با عربستان از نظر خلق تعداد موقعيت گل و مالکيت توپ گفت: تيم ما در حاليکه به مراتب بهتر از تيم عربستان بازی می کرد، نيکوليچ بدون دليل در بين دو نيمه دست به دو تعويض زد. او هافبک دفاعی تيم را از زمين بيرون کشيد به جای او يک هافبک تهاجمی وارد زمين کرد. شايد اين تعويض با توجيه افزايش ميل هجومی تيم جوانان ايران انجام شده باشد اما خروج کاپيتان تيم از زمين مسابقه ابهام برانگيز است.

وی در ادامه از اشتباهات نيکوليچ در انجام تعويض به عنوان يکی از ضعف‌های عمده اين مربی کروات ياد کرد و گفت: در نيمه دوم بازی مقابل عربستان و زمانی که تيم کشورمان برتر از تيم حريف بود بازهم نيکوليچ يک بازيکن را تعويض کرد تا تيمش در ۱۵ دقيقه ششم مسابقه عملا خلع صلاح شود. در شرايطی که تيم ما با يک گل غافلگير کننده نتيجه را به عربستان واگذار کرده بود با توجه به اينکه تعويض‌های تيم تمام شده بود ديگر ابزاری برای تغيير در سيستم بازی نداشتيم و تماشاگر تعويض‌های عربستان بوديم که بازی را کنترل می کرد.

حاج رضايی خاطرنشان کرد: تيم ما با اشتباهات نيکوليچ به عربستان باخت اما با کمال تعجب اين مربی در پايان مسابقه مدعی شد که تيم ايران به علت آنکه بازيکنان تهاجمی ضربات آخر را خوب نزدند نتيجه را واگذار کرده است. اين قبول که بازيکنان جوانان ايران در زدن ضربات نهايی اشتباه داشتند اما در اين بين نقش مربی چه می شود؟

وی با بيان اينکه يکی از بهترين تيم‌های جوانان ايران قربانی بی‌ تدبيری مربی خود شد، افزود: متاسفانه اين تيم در حالی به اين مربی ناتوان سپرده شد که پيش از اين در تيم‌های چون فولادخوزستان کارنامه‌ای نه چندان درخشان از خود برجای گذاشته بود.

اين کارشناس فوتبال در ادامه مدعی شد که تيم فوتبال جوانان ايران در بازی برابر ژاپن نيز با اشتباهات نيکوليچ متحمل شکست سنگين ۴ بر۲ شده است. وی در اين باره گفت: در طول دو مسابقه برابر عربستان و ژاپن بازيکنان جوان ايران بارها روی زمين افتادند. هيچ کدام از آنها مصدوم نبودند و خروج‌شان از زمين مسابقه فقط به علت گرفتگی عضله پا بود.

وی با ابراز تعجب از بروز اين مشکل برای تيم جوانان ايران، خاطرنشان کرد: اين يک بحث ساده در مربيگری است. مربيان بدنسازی در تورنمنت هايی فشرده اين چنينی سعی می کنند با تمرينات هوازی فشرده بازيکنان را مهيا مسابقه کنند چرا که اگر به سيستم بدنی اکسيژن نرسد، ماهيچه ها توليد اسيدلاکتيک می کنند و عضلات می گيرد. مشکل تيم جوانان در عربستان نيز يا به دليل تمرين نامناسب يا عدم تطابق پذيری بازيکنان با شرايط آب و هوايی اين کشور به وجود آمده است.

حاج رضايی با طرح اين سئوال که "چرا تيم های عربستان و ژاپن با مشکلاتی که تيم جوانان ايران در عربستان روبرو شد، مواجه نشدند؟"، افزود: من نگاهم به تيم جوانان از جهت فنی است، گرچه از نظر احساسی لطمه خورديم. من شب گذشته به شدت متاثر شدم از اينکه ديدم چطور سرمايه فوتبال يک مملکت به دست يک فرد نابود شد. برای ما خيلی بد است که فردا در يک ديدار تشريفاتی مقابل يمن به ميدان برويم. در اين شرايط درست نيست که بگويم فوتبال همين است و اين بار روی بد خود را به ما نشان داده است. نگوييم فوتبال است و هزار و يک اشتباه و چشم بپوشيم از اشتباهاتی که سرمربی کروات تيم جوانان مرتکب شده است.

مربی پيشين تيم ملی فوتبال کشورمان با بيان اينکه ابقا ننادنيکوليچ در سمت سرمربيگری تيم فوتبال جوانان ايران تاثرآور است، خاطرنشان کرد: در فوتبال ايران آيا مانند علی دوستی نداشتيم که بيايد برای تيمش دل بسوزاند و با کمترين هزينه آن تيم را قهرمان آسيا کند؟

وی ادامه داد: اگر به کميته آموزش فدراسيون فوتبال مراجعه کنيد، می بينيد که در کشور خودمان هستند مربيان جوان، تحصيلکرده و با مدرکی که متاسفانه بيرون از گود نشسته اند. مربيانی که توانايی و قابليت کار دارند اما بيرون می نشينند تا امثال نيکوليچ تيم جوانان ايران را هدايت کنند. من نمی خواهم با طرح اين موضوع بحث ناسيوناليستی کنم چرا که اعتقاد دارم فوتبال يک رويداد فرامرزی است. در عين حال اعتقاد دارم اگر مربی خارجی برای تيم ملی کشورمان می آوريم بايد آن مربی کاردان و توانمند باشد، مربی که بتواند به فوتبال ما کمک کند.

حاج رضايی در خاتمه تصريح کرد: شرط عقل و انصاف نيست که ننادنيکوليچ در سمت سرمربيگری تيم فوتبال جوانان و اميد ايران ابقا شود. او برای هدايت تيم های ايرانی مربی قابلی نيست و نمی تواند به تيم های ما کمک کند.





















Copyright: gooya.com 2016