دوشنبه 4 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فابيوبلا، مهاجم برزيلی استقلال: در بالاترين سطح فوتبال برزيل بازی کرده ام، ايلنا

- من مهاجم کلاسيک هستم و با قد کوتاهم با سر هم گل می زنم

تهران- خبرگزاری کار ايران
بازيکن برزيلی تيم فوتبال استقلال تهران گفت:‌‏ من در برزيل که بودم فقط بازی های ايران در جام جهانی را تماشا کرده بودم اما هيچ شناختی از تيم استقلال تهران نداشتم و نمی‌‏دانستم چنين تيمی در ايران وجود دارد.
فابيو بالا در گفت و گو اختصاصی با ايلنا، افزود:‌ اما وقتی از سوی اين باشگاه با من مذاکره شد با مراجعه به اينترنت متوجه شدم تيم استقلال از جمله تيم های صاحب نام آسيا است که سه بار سابقه قهرمانی آسيا را در کارنامه خود دارد. ضمن اينکه در سراسر ايران از هواداران بی شماری بهره می برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد:‌‏ من يک بازيکن حرفه ای هستم و در بالاترين سطح برزيل فوتبال بازی کرده ام. در اين بين در مسابقاتی بازی می کردم که بالغ بر ۷۰ هزار هوادار برای تماشای آن به ورزشگاه می آمدند که با اين تفاسير حضور در ورزشگاه آزادی با بيش از ۷۰ هزار هوادار سخت نخواهد بود. البته فقط بايد با ساير بازيکنان استقلال وفق پيدا کنم.
بازيکن برزيلی تيم فوتبال استقلال تهران اضافه کرد:‌‏ برای اينکه با ساير بازيکنان استقلال هماهنگ شوم حداقل به دو سه هفته زمان نياز دارم. با آنکه در حدود يک ماه است تمرين نکرده ام اما فکر می کنم تا رسيدن ITC و همچنين مدت زمان پس از قراردادم برای بازی در ليگ برتر ايران بهترين فرصت باشد تا با حضور در تمرينات بتوانم خودم را با شرايط تيم استقلال وفق دهم.
فابيو بالا در پاسخ به اين سوال که آيا می تواند انتظارات اميرقلعه نويی را برآورده کند يا نه گفت: بله، صد در صد می توانم خواسته های وی را برآورده کنم. اين مساله برمی گردد به تفکرات حرفه ای من که چگونه مواردی که سرمربی اعلام می کند را در زمين ارائه کنم.
وی افزود:‌ من می دانم حضور در تيم استقلال تهران چه فضايی را برايم خواهد داشت. هواداران اين تيم برای يک بازی معمولی با حضور ۵۰ هزار نفری به تشويق تيم خود می پردازند. به هر حال من برای اينکه بتوانم در اين تيم موفق باشم بايد درک مناسبی از فضای اطراف اين باشگاه داشته باشم که خوشبختانه در اين مدت به اين مسائل آگاهی پيدا کرده ام.
"فابيو بلا" از جمله بازيکنانی است که کادر فنی تيم استقلال برای حضور پرقدرت تر در جام باشگاه های آسيا حساب ويژه ای بر روی او باز کرده اند.
خود وی در اين خصوص می گويد:‌ به طور يقين برای من نيز قهرمانی در ليگ قهرمانان آسيا مهم است. به خوبی می دانم مردم ايران هم دوست دارند نمايندگان کشورشان در آسيا موفق عمل کنند. اميدوارم در اين دوره بتوانيم انتظارات آنها را برآورده کنيم.
مهاجم برزيلی تيم استقلال تهران ادامه داد:‌ اگر هافبک ها و در مجموع تمامی بازيکنان در طول مسابقه بتوانند به من توپ رسانی کنند به طور يقين می توانم گلزنی کنم و پاس گل بدهم. ضمن اينکه تبحر خاصی درگرفتن پنالتی به سود تيمم دارم. اما همانطور که گفتم نياز دارم بازيکنان هم تيمی در طول مسابقه توپ رسانی خوبی به من داشته باشند.
وی اضافه کرد: من در برزيل با پيراهن شماره های ۷-۱۱-۹ و ۱۰ بازی کرده ام و در اين مدت بارها شده که با پا و با وجود قد کوتاه ام با سر نيز گلزنی کنم. با اين حال با ۱۷۴ سانتی متر قد، پست اصلی ام مهاجم چپ است.
فابيو گفت: بحث مبلغ قراردادم با تيم استقلال تهران به هيچ وجه برايم مهم نيست،‌‏من با توجه به آشنای ام با آقای رجبی راضی شدم به تيم استقلال بپيوندم. اميدوارم بتوانم با عملکرد خودم در تيم استقلال طرفداران بی شمار اين تيم را خوشحال کنم.
وی افزود: من دی کارمو بازيکن برزيلی و سابق تيم پرسپوليس را نمی شناسم. به همين دليل نمی توانم در خصوص عملکرد او در ايران نظری بدهم. اما اميدوارم خودم بتوانم انتظارات را برآورده کنم.
مهاجم برزيلی استقلال ادامه داد: در سيستم ۳-۴-۳ هم می تواند در نقش مهاجم چپ بازی کنم و هم اين که به عنوان مهاجم سوم پشت سر دو مهاجم اصلی قرار بگيرم. اما در سيستم ۲-۵-۳ می توانم در نقش فوروارد ثابت قرار بگيرم.





















Copyright: gooya.com 2016