دوشنبه 4 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اميدوارم بتوانم برای پرسپوليس و پيروانی جبران کنم، گفتگو با نيکبخت واحدی، ايران ورزشی

ايران ورزشی - روزی که مارتين پالرمو بازيکن آرژانتين در جام ملت های آمريکای جنوبی مقابل کلمبيا ۳ پنالتی تيمش را از دست داد کسی از او انتقاد نکرد. پالرمو بازيکن بزرگی بود و کسی فکر نمی کرد در يک بازی سه پنالتی از دست بدهد اما همه او را حمايت کردند. تماشاگران، بازيکنان و مربيان همه اين مسأله را به حساب اتفاق های فوتبال گذاشتند و اين بار اين اتفاق نادر برای نيکبخت رخ داد. او دو پنالتی را در بازی با پيکان از دست داد. هرچند بازيکنان و مربيان شرايط را درک و او را حمايت کردند اما تماشاگران ناراضی حاضر در ورزشگاه عليه نيکبخت شعار دادند تا او بعد از بازی با چشم گريان در آغوش پيروانی جای گرفته و حمايت او را بطلبد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فکر می کنی امتياز خوبی مقابل تيم صدرنشين جدول گرفتيد؟
ما مستحق پيروزی بوديم نه مساوی. پرسپوليس خيلی خوب کار کرد و موقعيت های بسيار زيادی داشت که اگر به گل تبديل می شد... اما متأسفانه اين اتفاق رخ نداد تا علی رغم روند بازی نتيجه مساوی شود. خود من هم اشتباهات زيادی در اين بازی داشتم. متأسفانه در زدن دو پنالتی ناکام ماندم تا ۳ امتياز اين بازی را از دست بدهيم.

اما پرسپوليس مقابل پيکان بازی خوبی ارائه داد که نمی توان منکر آن شد.
دقيقاً. پرسپوليس يک فوتبال زيبا، روان و کاملاً هجومی از خود به نمايش گذاشت. ما موقعيت های گلزنی زيادی هم خلق کرديم و اميدوارم بتوانيم در بازی های بعدی هم به همين اندازه زيبا کار کرده و اين روند را ادامه دهيم.

در مورد آن دو پنالتی که از دست دادی بگو. فکر می کردی در يک بازی دو پنالتی خراب کنی؟
نه، هرگز فکرش را هم نمی کردم اما پنالتی هم جزيی از فوتبال است. شرمنده هواداران، بازيکنان و مربيان تيم شدم. مخصوصاً بچه ها که خيلی سعی کردند هر طور شده من در بازی با پيکان گل بزنم اما... واقعاً دست آنها را می بوسم و ممنون حمايت هايشان هستم.

اگر سومين پنالتی هم برای پرسپوليس گرفته می شد باز هم برای زدن آن اقدام می کردی و آيا باز هم آن را خراب می کردی؟
نمی دانم. يا برای زدن آن پنالتی نمی رفتم يا اگر می رفتم حتماً آن را گل می کردم.

پيروانی گفته بود اگر ۱۰ پنالتی ديگر هم به سود پرسپوليس گرفته می شد هر ۱۰تای آن را به نيکبخت می دادم که بزند!
پيروانی به من لطف دارد، شايد هيچ مربی پيدا نشود که تا اين اندازه به بازيکنش روحيه بدهد. من شرمنده پيروانی و بقيه هستم.

اين مسأْله که باعث خراب شدن روحيه نيکبخت نمی شود!
سعی می کنم ذهنم را خيلی درگير و معطوف اين مسأله نکنم تا بتوانم در بازی های بعدی جبران کنم.

در جريان بازی با پيکان خيلی سرحال و روی فرم نبودی! دليل آن چه بود؟
نمی خواهم بهانه آورده و توجيه کنم اما مشکلات هفته قبل خيلی مرا به هم ريخت و از لحاظ روحی تأثير داشت. دو هفته پر استرس را منتظر اعلام حکم کميته انضباطی بودم و اين مسأله تمرکزم را خيلی به هم ريخته بود.

يعنی سرحال نبودنت به خاطر مصدوميت و غيبت در تمرينات تيم نبود؟
نه، من ۴ جلسه با تيم تمرين کردم. من هميشه از لحاظ بدنی آماده ام چون زمانی هم که در تمرين باشم به طور اختصاصی تمرين می کنم.

چرا به خاطر حکم کميته انضباطی به شورای استيناف اعتراض نکردی؟
دوست نداشتم اين کار را بکنم ، چرا که باعث می شد دوباره وارد حاشيه شوم و اين چيزی نبود که خواهان آن باشم. من برای اعلام حکم کميته انضباطی دو هفته پر استرس را گذراندم و به همين دليل نتوانستم مقابل پيکان خوب کار کنم. اگر قرار بود به رأی کميته انضباطی اعتراض کنم بايد دو سه ماه صبر می کردم. آن هم دو سه ماه با استرس و اين روی بازی ام تأثير می گذاشت. ترجيح دادم تمرکزم را برای موفقيتپرسپوليس بگذارم.

اما اين امکان وجود داردکه رأی شکسته شده و بار ديگر به تيم ملی دعوت شوی.
فعلا تمام سعی و تلاشم را معطوف به موفقيت پرسپوليس می کنم اما هر زمان ديگری هم که به تيم ملی دعوت شوم با تمام وجود برای آن بازی خواهم کرد اما اکنون فقط به پرسپوليس و موفقيت آن می انديشم.

پاداش های تيم ملی را هم که بايد پس بدهی.
اين پاداش ها برای زمان دايی است اما اگر پاداش هايی را که به زمان حضورم در تيم ملی جوانان برمی گردد را هم بخواهند می دهم. آن زمان يک ضبط صوت گرفتم.

پس لازم نيست برای باز پس دادن پاداش هايت وانت اجاره کنی!
نه فکر نمی کنم مبلغی حدود ۵ ميليون تومان برای دو بازی پاداش گرفتم که با کمال ميل تقديم می کنم چرا که به دنبال حاشيه نيستم.

آخر بازی با چشم گريان در آغوش پيروانی جای گرفتی. راجع به آن صحنه و دليل کاری که انجام دادی بگو.
۲ پنالتی در بازی خراب کرده بودم و شرايط روحی خوبی نداشتم. از طرفی هيچ مربی نمی خواهد در اولين بازی خود با نتيجه باخت يا مساوی زمين را ترک کند. اما پيروانی علی رغم نتيجه ای که می توانست به شکلی ديگر رقم بخورد، خيلی به من روحيه داد. اميدوارم در بازی بعدی بتوانم هم برای او و هم برای پرسپوليس جبران کنم.

از اين پس بار ديگر بازی های ليگ فشرده برگزار می شود اين فشردگی موجبات خستگی و مصدوميت های احتمالی را برای پرسپوليس فراهم نخواهد کرد؟
نه، چرا که اين مسأله فقط مختص پرسپوليس نيست و برای همه تيم های ليگ است ضمن اينکه فکر می کنم متوقف نشدن ليگ برای پرسپوليس خيلی بهتر است.

در مورد داوری بازی بگو. فکر می کنی پنالتی ها درست گرفته شد؟
به نظرم پنالتی ها درست بود اما دوست ندارم در مورد داوری خيلی صحبت کنم.

به خاطر رفاقتت با انصاريان تقابلتان در دربی حساسيت های خاصی را به وجود می آورد. چهارشنبه بار ديگر رودرروی انصاريان قرار می گيريد با اين تفاوت که اين بار تو قرمز پوشی و انصاريان آبی پوش!
خوشحالم از اينکه دوباره انصاريان را می بينم. شايد ما دو تا بيرون زمين با هم رفيق باشيم اما داخل زمين انصاريان وتيمش هيچ شانسی برای ايستادگی مقابل ما را ندارند.





















Copyright: gooya.com 2016