چهارشنبه 25 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنان علی دايی و سرمربی سنگاپور پس از ديدار امروز، ايسنا

علی دايی:
رسانه‌ها زمينه‌ی حضور مردم در ورزشگاه را فراهم کنند
بـازی بـا سنگاپور يک ديدار رسمی و تـدارکـاتی بود
درباره نحوه استفاده از باقری و نکونام صبر کنيد

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران گفت: بازی مقابل سنگاپور يک ديدار رسمی و همچنين ديدار تدارکاتی خوبی برای تيم ملی ايران بود.

به گزارش خبرگزاريدانشجويان ايران (ايسنا)، علی دايی پس از برتری ۶ بر صفر تيم ملی ايران در مقابل سنگاپور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم تيم ايران بسيار خوب بود و هم سنگاپور تيمی نبود که بخواهد در برابر ايران مقاومت کند. اين تيم از دقيقه يک بازی در محوطه جريمه خود قرار داشت و به تيم ايران اجازه نمی‌داد که صاحب موقعيت شود. درنيمه اول بازيکنان ايران بيش از اندازه در عرض بازی می‌کردند که همين موضوع به بازيکنان تيم سنگاپور اجازه می‌داد تا به دفاع بازگردند. به همين دليل شيوه بازی را تغيير داديم تا بازيکنان کمتر در عرض و بيشتر با پاس های عمقی کار کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: البته اگر داور در دقيقه ۱۵ بازی ضربه پنالتی به سود ايران را می‌گرفت و آن توپ گل می‌شد، سنگاپور ناچار بود بازتر بازی کند و آن وقت ديگر مساله ۱۰ نفره شدن اين تيم اهميتی نداشت.

علی دايی ادامه داد: خوشبختانه بازيکنان تيم ملی روز به روز در کار تيمی بهتر می‌شوند و از نظر حمايت درون زمين و کارهای ترکيبی با وجود شرايط خوب تيم، هنوز هم احتياج به زمان داريم چرا که بازيکنان در آينده بسيار بهتر می‌شوند و خود را بيشتر نشان می‌دهند.

علی دايی در ادامه تصريح کرد: ما در اين بازی با روش ۲-۴-۴ بازی کرديم. البته در دقايق پايانی با اضافه کردن سيد صالحی، روش بازی خود را به ۳-۴-۳ تغيير داديم.

وی درباره استفاده از مجيد غلام نژاد و حسين کعبی نيز گفت: غلام نژاد در پست هافبک و کعبی در دفاع راست بازی می‌کرد. خوشبختانه تيم ملی بازيکنانی دارد که می‌توانند در چندين پست بازی کنند، غلام نژاد توانايی بازی در سمت چپ، دفاع راست و حتی خط حمله را دارد.

علی دايی درباره استفاده همزمان از کريم باقری و جواد نکونام در ترکيب نيز گفت: بايد در اين باره صبر کنيد. در هر صورت من معتقدم کريم باقری جايگاه خود را در تيم ملی دارد. او در بازی امروز و در بازی مقابل چين بسيار خوب کار کرد و همواره از بهترين‌های تيم ملی بوده است. در هر صورت دليلی ندارد که اکنون اطلاعات مربوط به بازی‌های آينده را اعلام کنم اما با توجه به اينکه کريم باقری ميل به تهاجم دارد، مطمئنا از يک هافبک تدافعی نيز در کنار او استفاده می‌کنيم.

وی درباره‌ی عدم استقبال تماشاگران از اين بازی گفت: من اطمينان دارم در بازی مقابل کره تماشاگران به ورزشگاه می آيند، چرا که تماشاگران به حساسيت بازی ها نگاه می کنند و اطمينان دارم در بازی حيثيتی در مقابل کره که بسياری از سوال ها برای صعود از گروه را جواب می دهد تماشاگران بيشتری به ورزشگاه می آيند، ضمن آن که از رسانه ها و صداوسيما هم می خواهم با تبليغات مناسب زمينه استفاده تيم ملی از اين پتانسيل را فراهم کنند، ضمن آن که درباره برگزاری اين بازی ها در شهرستان ها نيز بايد بگويم که در شهرستان های ديگر زمينی به خوبی آزادی نداريم.

سرمربی تيم ملی فوتبال درباره گله‌های برخی از خبرنگاران از برخورد بازيکنان تيم ملی نيز گفت: من هيچکدام از بازيکنان را ممنوع المصاحبه نکردم و آن ها اختيار دارند تا صحبت کنند، در هر صورت اميدوارم که همه وظايف خود را به خوبی بدانند و انجام دهند.

دايی درباره استفاده از بازيکنان جوان و عدم نياز تيم ملی به بازيکنان لژيونر گفت: درهر صورت ما بايد از تمامی پتانسيل خود استفاده کنيم زمانی که ما در اسپانيا اردوی تدارکاتی برگزار می کرديم به فکر نتيجه نبوديم بلکه به فکر نحوه بازی اين بازيکنان بوديم که اکنون شناخت و خودباوری بازيکنان نتيجه ی خود را نشان داده است و اين بازيکنان به خوبی کار می کنند اما اين دليل نمی شود که ما از پتانسيل های خود استفاده نکنيم. بازيکنان لژيونر نيز بازيکنان مناسبی هستند که نمی توان از نام آن ها به آسانی گذشت، با اين حال مطمئن باشيد که اين ترکيب تيم ملی چندان دچار تغيير نمی شود و شايد در بازی های آينده تنها ۲۰درصد اين بازيکنان تغيير کنند.

علی دايی در باره اضافه شدن روته مولر به جمع مربيان تيم ملی نيز گفت: درهر صورت حضور وی می تواند بسيار به سود تيم ملی باشد و او کسی است که ما می توانيم به بهترين نحو از وجودش استفاده کنيم.

من پيش از سفر به سوئيس نيز تمامی برنامه ها را با همکارانم هماهنگ کرده بودم و برنامه های تيم ملی برای اين بازی آماده بود.

دايی درباره‌ی حضورش در نشست کميسيون جوانان فيفا نيز گفت: بودن نمايندگانی از ايران در فيفا می تواند به فوتبال ما بسيار کمک کند، ضمن آن که برای مردم ديگر کشورها که می خواهند از فوتبال ما بيشتر بدانند نيز موثر است.

***

سرمربی تيم ملی فوتبال سنگاپور:
می دانستيم که برابر ايران بازنده هستيم
داور به ايران هديه سال نو داد

سرمربی تيم ملی فوتبال سنگاپور گفت: می دانستيم که برابر ايران بازنده هستيم.

به گزارش ايسنا، راديکو آوراموويچ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: می دانستيم در ايران کار دشواری داريم، با اين حال در نيمه نخست بازی خوبی انجام داديم تا آن که داور سرنوشت بازی را تغيير داد و با اخراج بازيکن ما در حالی که با ۱۱ بازيکن کار دشواری داشتيم کارمان بسيار دشوارتر شد.

وی افزود: درهر صورت اين يک هديه‌ی سال نو برای ايرانی ها بود اما سنگاپور ۱۰نفره هم خوب بازی کرد.

سرمربی تيم ملی سنگاپور ادامه داد: ما می دانستيم در بازی مقابل ايران بازنده هستيم با اين حال بسيار خوب بازی کرديم و تنها پس از اخراج بازيکن‌مان بود که نتوانستيم بازی را جمع کنيم، درحالی که تا آن زمان تيم ايران نتوانسته بود به دروازه سنگاپور نزديک شود.

وی در پايان گفت: هنوز هم تمامی تيم ها برای صعود شانس دارند هرچند که از نظر تفاضل گل ما موقعيت چندان خوبی نداريم.





















Copyright: gooya.com 2016