سه شنبه 24 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مقدماتی جام ملتهای آسيا؛ استارت تيم ملی در قاره کهن بدون بزرگان، احتمال تغيير در تفکرات دايی، مهر

تيم ملی فوتبال کشورمان فردا در آغاز مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسيا در شرايطی به مصاف تيم ملی فوتبال سنگاپور می رود که بالاجبار بازيکنان شاغل در ليگ های اروپايی را در اختيار ندارد.
به گزارش خبرنگار مهر، بازی يک‌طرفه، روزی سرد در عصری زمستانی، سکوهای خالی ورزشگاه آزادی، استقبال کمرنگ تماشاگران، غيبت ستاره‌ها، شروع ماراتن قهرمانی در آسيا و ... همه اينها از نکات جالب توجه و قابل پيشين بينی ديدار ايران - سنگاپور است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تيم ملی فوتبال ايران به عنوان تيم چهل و سوم جهان و چهارم آسيا قطعا از نظر توانايی با تيم ملی سنگاپور به عنوان تيم يکصد و سی و دوم جهان و هجدهم آسيا قابل مقايسه نيست. همين غيرقابل مقايسه بودن شرايط اين دو تيم می تواند تقابل آنها را به آوردی يکطرفه به سود ايران مبدل سازد.

تيم کشورمان درحالی فردا مقابل سنگاپور به ميدان می رود که بازيکنان شاغل در ليگ‌های اروپايی را به همراه ندارد. غيبت نکونام، شجاعی، هاشميان و مهدوی کيا جذابيت اين مسابقه را نزد فوتبالدوستان ايرانی کاهش می دهد و می توان پيش بينی کرد در اين مسابقه نه چندان جذاب بازهم سکوهای خالی ورزشگاه بيش از سکوهای اشغال شده توسط هواداران و دوستداران فوتبال باشد.

غيبت بازيکنان شاغل در ليگ‌های اروپايی گرچه از جذابيت بازی می کاهد اما فرصت رقابت را برای ديگر بازيکنان جوان و کم تجربه زنده می کند. فردا آن دسته از بازيکنانی که زير سايه ستاره‌ها بوده اند می توانند با درخشش خود مربيان تيم ملی را حتی وادار به تجديدنظر در افکارشان کنند و کمک کنند تا نظر علی دايی سرمربی تيم ملی در مورد استفاده از آنها در ديدارهای بزرگ هم تغيير کند.

با توجه به کمبود بازی تدارکاتی برای تيم ملی فوتبال کشورمان ديدارهای مرحله انتخابی جام ملت‌های آسيا می تواند محک مناسبی برای ملی پوشان باشد. دايی از بازی فردا مقابل سنگاپور و تقابل با تايلند در اين مرحله به عنوان ديدارهای تدارکاتی ايده ال برای بازی مقابل کره جنوبی در تاريخ ۲۳ بهمن ماه ياد کرده است. او در اين دو بازی رسمی می تواند ارزيابی کاملی از توانايی‌های تيمش برای اين بازی مهم داشته باشد.

فردا در چارچوب ديدارهای هفته اول از دور انتخابی مسابقات فوتبال جام ملت‌های ۲۰۱۱ آسيا سه بازی ديگر از گروه‌های ۴ و ۵ برگزار می شود. در گروه ۴ تيم ويتنام از لبنان پذيرايی می کند و سوريه به ديدار چين می رود. از گروه ۵ نيز دو تيم همگروه کشورمان اردن و تايلند در امان به مصاف هم می روند.

برنامه ديدارهای آغازين مسابقات فوتبال انتخابی جام ملت‌های ۲۰۱۱ آسيا به شرح زير است:

چهارشنبه - ۲۵/۱۰/۸۷

گروه ۴
* ويتنام - لبنان
* سوريه - چين

گروه ۵
* ايران - سنگاپور
* اردن - تايلند

گروه بندی مسابقات فوتبال انتخابی جام ملتهای ۲۰۱۱ آسيا به شرح زير است:

گروه ۱
بحرين، هنگ کنگ، يمن و ژاپن

گروه ۲
اندونزی، کويت، عمان و استراليا

گروه ۳
مالزی، امارات و ازبکستان

گروه ۴
لبنان، سوريه، ويتنام و چين

گروه ۵
ايران، اردن، سنگاپور و تايلند





















Copyright: gooya.com 2016