پنجشنبه 17 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بزرگداشت صفر ايران‌پاک در شهر استکهلم، ايران امروز

مراسم بزرگداشت صفر ايران‌پاک، فوتبايست سرشناس تيم ملی ايران برگزار شد.
روز گذشته سوم فوريه برابر با ۱۵ بهمن ماه در شهر استکهلم در محل اجتماعات يکی از مناطق اين شهر از سوی همسر و بستگان صفر ايران‌پاک و دوستان مجلس يادبودی برگزار گرديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




افراد، شخصيت‌ها، انجمن‌های مختلف، ورزشکاران ايرانی و دوستان ايرانپاک در اين مراسم باشکوه شرکت داشتند و ضمن بزرگداشت اين فوتباليست سرشناس مراتب همدردی خود را با همسر و فرزندان و ساير بستگان وی اعلام داشتند.
صفر ايران‌پاک بازيکن اسبق تيم ملی فوتبال ايران و باشگاه پرسپوليس، ساعت ‪۲‬ بامداد جمعه‌ی گذشته در بيمارستانی در شهر استکهلم پايتخت سوئد بر اثر ابتلا به سرطان روده درگذشت.



ايران‌پاک، در سال ‪ ۱۳۲۵‬در شهر مسجد سليمان متولد شده بود. وی در قهرمانی تيم ملی فوتبال ايران در بازی‌های جام ملت‌های آسيا در سال ‪۱۹۷۲‬نقش ارزنده‌ای داشت. همچنين در فينال مقدماتی بازی‌های المپيک ۱۹۷۲‬ مونيخ، با زدن يکی از دو گل تيم ايران به کره شمالی، باعث پيروزی و ورود ايران به اين دوره از بازی‌ها شده بود. ايران‌پاک همچنين با زدن هفت گل به تيم استقلال، از بهترين گل زنان تاريخ بازی‌های پرسپوليس با استقلال بوده است. وی همچنين از بهترين گل‌زنان تاريخ فوتبال ايران چه در عرصه ملی چه باشگاهی بود. طبق آخرين خبرها هم تيمی‌های سابق وی در تلاش هستند تا پيکر وی را برای خاک‌سپاری و اجرای مراسم به تهران بياورند.

يادش گرامی باد!

شهرام فرزانه‌فر - استکهلم





















Copyright: gooya.com 2016