پنجشنبه 17 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كيا از كوره در رفت - از سر مربى تيم ملى بپرسيد چرا نيستم، ایران ورزشی

امير اسدى

ناراحتى را مى شد در طرز صحبت كردنش جست و جو كرد، البته كيا با جواب هاى كوتاهش تمام جست و جوهاى ما را نقش بر آب كرد اما اين هم دليلى نيست تا از حس عجيب او در طول اين مصاحبه به راحتى بگذريم. ميدى هامبورگى ها كه حالا به دنبال راهى براى حضور در تركيب اصلى اينتراخت مى گردد هنوز باور نكرده كه براى بازى مقابل كره جايى در ليست تيم ملى ندارد و به همين خاطر در جواب سؤال هاى ما پيرامون عدم دعوتش به تيم ملى تنها از يك جمله كليشه اى استفاده كرد: «خبر ندارم، از سرمربى تيم ملى بپرسيد.»

تعطيلات نيم فصل فوتبال آلمان را به همراه اينتراخت به پايان رسانديد، وضعيت آمادگى ات پس از اين تعطيلات چطور است



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پس از يك دوره استراحت كوتاه تمرينات خود را براى شروع نيم فصل دوم آغاز كرديم و در اين بين چند بازى تداركاتى هم انجام داديم كه همين موضوع باعث شد تا اكثر بازيكنان از شرايط آمادگى بالايى برخوردار شوند. من هم با جديت در تمرينات و بازى ها شركت كردم و در حال حاضر يكى از آماده ترين بازيكنان اينتراخت هستم.

ولى با اين آمادگى به نظر مى رسد براى بازى مقابل كره در ليست دايى جايى ندارى...

خبرى ندارم، فعلاً كه هيچ صحبتى با من براى حضور مقابل كره انجام نشده است.

اما اين صحبت نكردن نشانه واضحى بر عدم دعوت شما به تيم ملى است...

من در اين رابطه صحبتى ندارم. بهتر است اين مسائل را از سرمربى تيم ملى بپرسيد.

اما سرمربى تيم ملى اعلام كرده كه براى اين ديدار فقط هاشميان، نكونام و شجاعى از جمع لژيونرها به تيم ملى دعوت مى شوند.

من كه در اين مورد چيزى نشنيده ام و به همين خاطر نمى توانم حرف خاصى بزنم.

دفعات قبلى وقتى به تيم ملى دعوت مى شدى دعوتنامه فدراسيون به باشگاه ارسال مى شد. فكر نمى كنى عدم ارسال دعوتنامه به اينتراخت دليل قاطعى براى دعوت نشدنت باشد

من چيزى را نمى توانم پيش بينى كنم اما فكر كردن من هم مشكلى را درست نمى كند و در مورد اين مسائل بايد با سرمربى تيم ملى صحبت كنيد.

اما به نظر مى رسد يكى از دلايل سرمربى تيم ملى راجع به عدم دعوت شما بازى نكردن در تيم باشگاهى تان باشد...

فكر نمى كنم اين دليل محكمى باشد چرا كه تازه سه چهار روز است بازى هاى ما شروع شده در ضمن من در تمام بازى هاى تداركاتى ميان فصل براى اينتراخت بازى كردم و در مورد صحت اين موضوع مى توانيد از فونكل سؤال كنيد.

ولى زمانى دايى مى گفت هر بازيكنى كه در تيم هاى اروپايى فقط تمرين كند و نه بازى، مى تواند در سطح بالاترى از بازيكنان شاغل در داخل كشور براى تيم ملى مثمر ثمر باشد...

من هيچ نظرى در اين رابطه ندارم و نمى دانم چه صحبتى كنم، فقط اين را بگويم كه در تمامى بازى هاى دوستانه اينتراخت در تركيب اصلى بودم و آنقدر آماده بودم كه حتى رسانه هاى آلمانى از من تعريف كردند اما سرمربى تيم ملى هنوز مرا به تيم ملى دعوت نكرده و فدراسيون هم دعوتنامه اى ارسال نكرده است البته خودم هم فكر مى كنم كه تمرين در تيم هاى اروپايى هم مى تواند ملاك مهمى براى دعوت به تيم ملى باشد اما من كه فقط تمرين نمى كنم، براى اينتراخت بازى هم مى كنم.

فكر نمى كنى اگر اين بار به تيم ملى دعوت نشدى، اين عدم دعوت تبديل به يك عادت براى شما و فوتبالدوستان مى شود

من نمى توانم پيش بينى مسائل آسيا را كنم اما هنوز هم نمى توانم قاطعانه قبول كنم كه به تيم ملى دعوت نشده ام.

خودت فكر مى كنى آمادگى لازم را براى بازى مقابل كره دارى من كاملاً آماده ام البته يك مقدار مريض بودم كه فكر كنم ظرف يكى دو روز آينده برطرف شود.

با توجه به اينكه سال ها سابقه حضور در تيم ملى و چندين بار رويارويى با كره را در پرونده دارى، اين بازى را چطور مى بينى كره تيم بسيار خوبى است و فكر مى كنم تيم ملى كار سخت و مشكلى را در پيش دارد اما اميدوارم بازيكنان ما در اين ديدار موفق ظاهر شوند تا تيم ملى بتواند در نهايت با موفقيت زمين مسابقه را ترك كند.

باتوجه به تجربه ات مى توانى نتيجه بازى را پيش بينى كنى راستش فوتبال را نمى توان پيش بينى كرد چرا كه ممكن است هر اتفاقى در آن بيفتد. امكان دارد به كره ببازيم يا اينكه اين تيم را به راحتى شكست دهيم اما در كل اميدوارم تيم ملى موفق شود.

از بحث تيم ملى خارج شويم، وضعيت اينتراخت پس از شكست مقابل هرتا چطور است
بازى خوبى مقابل هرتا انجام داديم اما متأسفانه نتوانستيم در نتيجه گيرى خوب عمل كنيم و در نهايت مقابل اين تيم شكست خورديم تا به رده سيزدهم جدول سقوط كنيم البته سعى داريم در ادامه مسابقات با تمام قوا به مصاف حريفان برويم تا بتوانيم خود را از منطقه پايين جدول خارج كنيم.

با توجه به بازى هاى خوب ات در بازى هاى تداركاتى نيم فصل همگان بر اين تصور بودند كه در اين ديدار از اول به ميدان مى روى، چه شد كه نيمكت نشين بودى بله، من خودم را آماده بازى كرده بودم اما درست يك روز قبل از بازى مربى تيم تصميم گرفت با روش ديگرى بازى كند و به همين دليل من هم از تركيب اصلى خارج شدم.

به اين موضوع اعتراض نداشتى

من اعتراضى نكردم اما نيمكت نشينى خيلى ناراحتم كرد چون حرف هاى فونكل به هيچ وجه براى من قابل هضم نبود البته اميدوارم از هفته آينده در تركيب اصلى قرار بگيرم.

خيلى ها عقيده دارند مهدوى كيا در پايان فصل فوتبال آلمان را ترك مى كند و براى بازى به ايران برمى گردد، آيا اين اخبار درست است

به هيچ وجه، من تا سال ۲۰۱۰ با اينتراخت قرارداد دارم و قصدم هم اين است كه تا پايان آن در آلمان بمانم البته شايد روزى براى بازى به ايران برگردم اما فعلاً قصد بازگشت ندارم.

و به عنوان يك پرسپوليسى سابق از شرايط بحرانى اين تيم خبر دارى

كم و بيش جوياى اخبار پرسپوليس هستم.

فكر مى كنى پرسپوليس با پيروانى مى تواند از بحران كنونى خارج شود
من بازى هاى اين فصل را نديده ام و چون نزديك تيم نبودم نمى توانم نظر خاصى بدهم. بازى هاى مهم جام باشگاه هاى آسيا در انتظار پرسپوليس است و تنها كارى كه مى توانم انجام دهم آرزوى موفقيت در اين بازى ها براى تيم محبوبم است.

قطعاً خبر اخراج يك روزه كريمى از پرسپوليس را شنيده اى، در اين مورد خاص چه صحبتى دارى

گفتم كه چون نزديك تيم نيستم نمى توانم نظرى بدهم اما در همه جاى دنيا مسائلى مثل جريمه، اعتراض و اخراج وجود دارد و نمى توان موضعى در مقابل اينگونه تصميمات اتخاذ كرد.





















Copyright: gooya.com 2016