چهارشنبه 23 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مقدماتی جام جهانی ‌٢٠١٠: ايران با کره جنوبی مساوی کرد، اظهارات مربيان و بازيکنان دو تيم، ايسنا

"پارک" صدرنشينی را از ايران گرفت

تيم ملی فوتبال ايران فرصت صدرنشينی در گروه دوم مرحله‌ی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم های ملی ايران و کره‌ی جنوبی عصر چهارشنبه در ورزشگاه آزادی تهران به ديدار هم رفتند و در پايان به تساوی يک بر يک و تقسيم امتيازهای بازی بسنده کردند.

برای تيم ملی ايران در اين ديدار جواد نکونام در دقيقه ۵۸ گل زنی کرد.

کره‌ی جنوبی هم با موقعيت سنجی جی سونگ پارک بازيکن ليگ برتری‌اش بازی را در دقيقه ۸۲ به تساوی کشاند.

اين دو بازيکن که در فوتبال اروپا توپ می‌زنند پيش از بازی جنگ لفظی را عليه هم آغاز کرده ‌بودند اما نبرد اين دو برنده‌ای نداشت.

تيم ملی ايران که در نيمه‌ی نخست و در ۱۵ دقيقه‌ی آغازين بازی تسلط خوبی بر توپ و ميدان داشت در نيمه‌ی دوم نيز تا حدودی توانست بر جريان بازی حاکم باشد.

پس از نمايش دور از انتظار بازيکنان ايران در ۳۰ دقيقه‌ی پايانی نيمه‌ی نخست شاگردان علی دايی نيمه‌ی دوم را بهتر آغاز کردند و تا نيمه‌های بازی نيز چهره‌ی خوبی را از خود به نمايش گذاشتند.

گل زيبای جواد نکونام که روی يک ضربه‌ی ايستگاهی به ثمر رسيد در واقع مزد بازی خوب و دقيق تيم ملی ايران بود. اما اين بازی خوب تا پايان مسابقه ادامه پيدا نکرد.

ايستايی هافبک ها و برخی ناهماهنگی‌ها در خط دفاعی همچنان بزرگ‌ترين مشکل تيم ملی ايران بود. در صحنه‌ی گل کره‌ی جنوبی بيش از هر چيز تعلل بازيکنان خط دفاعی ايران به چشم آمد.

پس از دفع ضربه‌ی ايستگاهی بازيکنان کره‌ی جنوبی از سوی مهدی رحمتی سنگربان ايران که در اين روز همچون بازی با امارات نمايش قابل قبولی داشت بازيکنان خط دفاعی تنها تماشاگر بازی بودند و سه بازيکن کره‌ی جنوبی با دروازه‌بان ايران روبرو بودند و برای گشودن دروازه‌ی ايران در حضور هزاران تماشاگر کارچندان دشواری را پيش رو نداشتند.

کريم باقری کاپيتان تيم ملی ايران در اين بازی نمايش درخشانی را از خود ارائه کرد و تا پايان بازی پرتلاش و دونده در تمام نقاط زمين حاضر بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




علی دايی که اميد زيادی به پيروزی بر کره‌ی جنوبی و هموار شدن راه صعود به جام جهانی داشت با به زمين فرستادن مجيد غلام نژاد،‌ سياوش اکبر پور و آرش برهانی سعی کرد در نتيجه‌ی بازی تغييرايجاد کند اما تعويض های سرمربی تيم ملی ايران کارساز نبودند.

وحيد هاشميان به عنوان مهاجم نوک در زمان زيادی از بازی به نظر تنها می‌رسيد و با آن که دوندگی های زيادی هم از خود نشان داد اما بيشتر در کناره‌های ميدان صاحب توپ می‌شد. به نظر می‌رسيد بازيکنان کره از توانايی های مهاجم بوندسليگايی ايران به خوبی شناخت داشتند و او را به کناره‌های ميدان می فرستادند تا به اين ترتيب از جريان بازی خارج شود.

هم اکنون کره‌ی جنوبی و کره‌ی شمالی نمايندگان شرق آسيا در گروه دوم رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره‌ی کهن با هشت و هفت امتياز صدرنشين هستند.

ايران، ‌عربستان و امارات تيم های غرب آسيا نيز به ترتيب با شش، چهار و يک امتياز در مکان‌های بعدی اين گروه جای دارند.

***

جواد نکونام به عنوان بهترين بازيکن ميدان انتخاب شد

جواد نکونام به عنوان بهترين بازيکن ديدار تيم‌های کره جنوبی وايران انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ديدار تيم‌های ايران و کره جنوبی که با تساوی يک بر يک به پايان رسيد، با گل جواد نکونام همراه بود.

پس از پايان اين ديدار بازيکن ايرانی تيم اوساسونا به عنوان بهترين بازيکن ميدان معرفی شد و جايزه‌ای رادريافت کرد.

***

هوجونگ مو:
از گرفتن يک امتياز در تهران ناراحتم

سرمربی تيم ملی فوتبال کره جنوبی گفت: از گرفتن يک امتياز در تهران ناراحتم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، "هوجونگ مو" در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی گفت: در کل بايد بگويم بازی خيلی خوبی انجام داديم و شانس‌های زيادی را روی دروازه‌ی ايران خلق کرديم. خوشحالم که توانستيم بعد از گلی که دريافت کرديم، گل مساوی را بزنيم اما، از اينکه تنها با يک امتياز تهران را ترک می‌کنيم، ناراحت هستم.

وی درباره‌ی تعويض "جی‌سونگ پارک" گفت: پارک و لی‌پيونگ يو تنها دو روز قبل به ما اضافه شده بودند و تغيير ساعت زمانی و همچنين ارتفاع بالای ايران نسبت به سطح دريا شرايط را برای اين دو بازيکن سخت کرده بود، به همين دليل مجبور به تعويض شدم.

"مو" در پاسخ به اين سوال که بعد از باخت امروز عربستان کدام تيم‌ها را شانس صعود به جام جهانی می‌دانيد، گفت: بايد تا روز آخر منتظر نتايج بازی‌ها باشيم. آن زمان مشخص می‌شود که چه تيم‌هايی به جام جهانی صعود می‌کنند.

وی در پاسخ به اين سوال که اشکالات خط دفاعی ايران را در کجا ديديد، گفت: اين درست نيست که بخواهم درمورد مشکلات تيم ايران صحبت کنم.

يکی از خبرنگاران پرسيد شما ادعا می‌کنيد که برای برد به تهران آمده‌ايد اما، بازيکنان شما مدام وقت تلف می‌کردند و بازی شما ما را ياد بحرين می‌انداخت که سرمربی کره در پاسخ گفت: برخلاف چيزی که شما می‌گوييد ما برای برد به اينجا آمده بوديم و بازيکنانمان هم تمام تلاش‌شان را انجام دادند و تا لحظه‌ی آخر اميدشان را از دست ندادند.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا دوست داريد دو کره با هم به جام جهانی صعود کنند، گفت: همان طور که گفتم نمی‌توانيم از حالا بگوييم که کدام دو تيم صعود می‌کنند و نمی‌توانم از مردم کشورم هم درمورد اين مساله صحبت کنم. اما، بايد بگويم تمام تيم‌های حاضر در اين گروه شانس دارند، حتی اماراتی که شما شانسی برای آن قائل نيستيد.

وی در پايان در پاسخ به اين سوال که آيا فکر نمی‌کنيد در نيمه‌ی نخست داور يک پنالتی را به سود تيم ايران نگرفت، گفت: بايد فيلم بازی را ببينيم اما، علاقه‌ای ندارم که درمورد تصميم داوری صحبت کنم.

***

علی دايی:
راضی‌ام؛ با تيم کوچکی مساوی نکرديم
زدن ضربه‌ی ايستگاهی مهارت می‌خواهد، نه شانس
داور پنالتی صد درصد را برای ما نگرفت

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران گفت: از عملکرد بازيکنانم رضايت دارم و ما توانستيم نمايش خوبی را برابر کره ارايه دهيم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی دايی در نشست مطبوعاتی پس از بازی اظهار کرد: ايران وکره بازی خوب و پاياپايی را انجام دادند و هيچ کدام عقب نکشيدند. به طوری که کل بازی درگيرانه بود. شرايط زمين هم بسود کره جنوبی بود.

وی در پاسخ به اين سوال که دو تيم بر روی دو اتفاق به گل رسيدند، گفت: اين مساله را قبول ندارم. جواد نکونام روی ضربه‌ی ايستگاهی گل زد و زدن ضربه‌ی ايستگاهی مهارت می‌خواهد و نه شانس. کره جنوبی هم از روی همين شيوه به گل رسيد.

وی در پاسخ به اين سوال که چرا برهانی و اکبرپور را دير به ميدان فراخوانيد، گفت: ما از ابتدا بهترين ترکيب را انتخاب کرديم و اگر از دو هافبک دفاعی استفاده نمی‌کرديم، کره بهتر از اين بازی می‌کرد. ضمن اينکه هاشميان هم تا زمان حضورش در ميدان مثمرثمر بود. فوتبال همين است. با اين حال معتقدم بازيکنان تلاش بسيار خوبی کردند و تا آنجايی که توانستند زحمت کشيدند.

دايی در پاسخ به اين سوال که چقدر برای ايران شانس قائل هستيد، گفت: مطمئن باشيد تيم ملی به جام جهانی صعود می‌کند.

سرمربی تيم ملی درباره‌ی ادعای سرمربی کره که گفته بود ما عملکرد بهتری نسبت به ايران داشتيم، گفت: بازی بسيار نزديک بود و نمی‌توان گفت که کره بهتر از ما بود. آنها يک توپ به تير دروازه‌مان زدند در عوض داور در نيمه‌ی اول بايد يک پنالتی صد درصد را برای ما می‌گرفت. بعد از گلی هم که زديم می‌توانستيم گل بعدی را بزنيم اما، به هر حال بايد قبول کنيم که با تيم کوچکی مساوی نکرديم. آنها از پنج بازيکن حاضر در اروپا استفاده می‌کردند.

دايی در پاسخ به انتقاد يکی از خبرنگاران درباره‌ی تعويض مسعود شجاعی گفت: اگر نگاه کنيد، شجاعی در دو،‌ سه صحنه توپ‌های بدی را لو داد و از همان توپ‌ها صحنه‌های خطرناکی برای حريف پيش ‌آمد. مسعود سه روز پيش ۹۰ دقيقه برای اوساسونا بازی کرده بود و به همين دليل در اين بازی ۹۰ دقيقه بازی نکرد. با اين حال مسعود بازيکن بزرگی است ولی به هر حال تصميم گرفتيم از يک بازيکن تازه نفس‌تر استفاده کنيم.

دايی در پاسخ به اين سوال که چرا به جای هاشميان زودتر از برهانی استفاده نکرديد، گفت: شما بايد وضعيت بازی را ببينيد. وقتی بازی آغاز شد ما به بازيکنی در خط حمله نياز داشتيم که بتواند درگيرانه بازی کند، هد بزند و توپ را در اختيار داشته باشد. خصوصيات آرش برهانی با اين خيلی تفاوت داشت.

وی درباره‌ی عملکرد ضعيف مجيد غلام‌نژاد گفت: درست است وقتی که غلام‌نژاد وارد زمين شد توپ را لو داد و همان توپ به گل کره تبديل شد اما، به هر حال صلاح ديدم که از غلام‌نژاد استفاده کنم و تا زمانی که او در زمين بود عملکرد خوبی داشت. نبايد از بازيکن انتظار انجام کار خارق العاده داشته باشيم.

خبرنگاری درباره‌ی ضعف سمت راست تيم ملی و نبود مهدوی‌کيا پرسيد که دايی گفت: يکی از همکارانتان می‌گويد شجاعی بهترين بازيکن زمين بود وشما می‌گوييد سمت راست ضعيف بود. اما، به اعتقاد من هم در سمت راست و هم سمت چپ عملکرد خوبی داشتيم.

دايی با پذيرش ضعف در ساختار دفاعی تيم ملی گفت: اگر سه امتياز را می‌گرفتيم اين مشکلات به وجود نمی‌آمد. اما، در چند مورد قبول دارم که در خط دفاع دچار اشتباه شديم.

دايی درباره‌ی دو ديدار حساس ايران برابر عربستان و کره شمالی گفت: متاسفانه شرايط ليگ اين اجازه را به ما نمی‌دهد که بخواهيم به درستی برنامه‌ريزی کنيم. برای عربستان زمانی برای بازی تدارکاتی نداريم. اما، قبل از ديدار با کره شمالی فرصت لازم را در اختيار داريم. پيش از ديدار با عربستان به خاطر فشردگی و در پيش بودن رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا زمان زيادی نداريم اما، تلاش می‌کنيم دوم يا سوم فروردين ديداری تدارکاتی را انجام دهيم.

***

جی سونگ پارک:
تساوی مقابل ايران با ارزش و با اهميت است
جو ورزشگاه آزادی مرا تحت تاثير قرار نداد

مهاجم تيم ملی فوتبال کره‌ی جنوبی گفت: تساوی مقابل تيم ملی ايران با ارزش و با اهميت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، جی سونگ پارک بازيکن تيم ملی کره‌ی جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما برای سه امتياز به ايران آمده بوديم اما يک امتيازی که از اين بازی کسب کرديم با ارزش و با اهميت بود.

وی افزود: بازی سخت و سنگينی را انجام داديم و با توجه به اين که تيم ايران بازيکنان خوب و با کيفيتی دارد تصور می‌کنم اين يک امتياز هم برای تيم ملی کره‌ی جنوبی بسيار مهم بود.

وی افزود: تيم های کره‌ی شمالی و ايران از تيم های خوب هم گروه با کره‌ی جنوبی هستند که پشت سر ما قرار دارند ولی من اعتقاد دارم برای هر تيمی که با ايران بازی دارد به دليل وجود بازيکنان خوب و با کيفيت در اين تيم کار مشکلی پيش رو خواهد داشت.

"جی‌سونگ پارک " اظهار کرد: برخلاف آنچه که عنوان شده بود، به هيچ عنوان جو ورزشگاه آزادی مرا تحت تاثير قرار نداد و نترسيدم.

وی افزود: به نظر من جو ورزشگاه آزادی ايران دقيقا مانند رياض عربستان بود که ما آن را تجربه کرده بوديم.

***

وحيد هاشميان:
می‌توانيم به جام‌جهانی صعود کنيم

بازيکن تيم ملی فوتبال ايران گفت: سه امتياز بازی با کره‌ی جنوبی اهميت زيادی داشت اما در هر صورت هنوز هم اميدواريم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، وحيد هاشميان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما بازی خوبی انجام داديم و تا دقيقه‌ی هشتاد از حريف خود پيش بوديم اما خيلی بد گل خورديم و نتوانستيم پيروزی را حفظ کنيم.

وی افزود: سه امتياز اين بازی می توانست بسياری از مشکلات ما را حل کند اما هنوز هم نااميد نيستيم چرا که بازی های ديگری داريم و با نتيجه گيری در آنها می توانيم صعود کنيم.

***

مهدی رحمتی:
بر روی گل تمام تيم مقصر بودند
توانايی شکست دادن کره جنوبی را داشتيم

دورازه‌بان تيم ملی ايران گفت: بر روی گلی که خورديم تمامی تيم مقصر هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، مهدی رحمتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازی خوبی بود و می توانستيم پيروز شويم تصور می کنم تيم ايران شرايط خوبی داشت.

وی درباره‌ی صحنه‌ی گل کره‌ی جنوبی نيز گفت: در هر صورت زمانی که يک تيم گل می‌خورد تمامی بازيکنان مقصر هستند و نمی توان فرد خاصی را تقصير کار دانست.

رحمتی ادامه داد: من نمی‌توانستم توپ را مشت کنم چرا که توپ را از پشت سر خود زدم و زمانی که توپ از روی ديوار دفاعی رد شد؛ من به دشواری خود را به توپ رساندم.

رحمتی ادامه داد: کره‌ی جنوبی در نيمه‌ی نخست بازی بسته‌ای ارائه داد اما به مرور ما نقاط ضعف و قوت اين تيم را شناختيم و با صحبت های کادر فنی در نيمه ی دوم توانستيم گل پيروزی را به ثمر برسانيم در هر صورت توانايی شکست دادن کره را داشتيم.

وی افزود: کره‌ی جنوبی اصلی ترين رقيب ايران در گروه است و ما تلاش می کنيم در بازی های آينده که دو بازی آن در ايران است حريفان خود را شکست دهيم من تصور می‌کنم کره جدی‌ترين رقيب ماست و ما مقابل تيم های ديگر تا اين اندازه مشکل نخواهيم داشت و اگر تماشاگران در بازی های خانگی مانند امروز تيم ملی را حمايت کنند می توانيم صعود خود را به جام جهانی را قطعی کنيم.

***

لی‌چئونگ هو:
از يک امتياز برابر ايران راضی‌ايم
پيروزی کره ‌شمالی مقابل عربستان شگفت‌آور است

"لی‌چئونگ هو" گفت: کسب امتياز مقابل ايران بسيار لذت بخش بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، "لی‌چئونگ" بازيکن تيم سامسونگ کره جنوبی به خبرنگاران گفت: کسب يک امتياز از اين ديدار حساس مقابل ايران بسيار رضايت بخش بود و تصور می‌کنم اين نتيجه برای ما بسيار خوب بود.

وی افزود: موضوعی که امروز برای ما جای شگفتی دارد، نتيجه‌ی پيروزی کره شمالی مقابل عربستان است. با اين حال ما نيز در بازی‌ آينده مقابل کره شمالی تنها به فکر پيروزی خواهيم بود.

***

کعبی از بازی با عربستان محروم شد

حسين کعبی با کارت زردی که در بازی امروز برابر کره‌ی جنوبی دريافت کرد، دو اخطاره شد و از بازی با عربستان محروم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حسين کعبی امروز دومين کارت زرد خود را در بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی دريافت کرد و از بازی با عربستان که در هشتم فروردين برگزار می‌شود محروم شد.





















Copyright: gooya.com 2016