پنجشنبه 22 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پولدارترين فوتباليست ايرانی کيست؟ وطن امروز

وطن امروز در گزارشی ويژه به بررسی پولدارترين فوتباليست های ايران پرداخته است.
در اين گزارش با بيان اينکه تا پيش از اين گفته می شد علی دايی مايه دار ترين فوتباليست ايرانی است آمده: البته ديگر نمی‌شود دايی را جزو بازيکنان محسوب کرد. او مربی شده و حالا روی نيمکت تيم‌ملی می‌نشيند. با اين همه، نمی‌شود از دايی چشم‌پوشی کرد.

به نوشته اين روزنامه يکی از بازيکنان تيم ملی که نمی‌خواهد نامش فاش شود، با خنده می‌گويد: «ای کاش پول دايی فقط از پارو بالا می‌رفت!» با اينکه زمين و زمان می‌دانند که دايی ثروتمند‌ترين فوتبالی است، اما او بارها منکر اين موضوع شده.

اما دايی يکبار در پاسخ به اين سوال گفت: «بچه‌هايی هستند که خيلی بيشتر از من دارند. ببينيد من خدا رو شکر می کنم اندازه خودم شايد هم بيشتر از اندازه خودم دارم. اما اين متعلق به يک مجموعه است. من با خانواده‌ام زندگی می‌کنم و هيچ موقع همه چيز را برای خودم نخواسته‌ام. الان هم همين‌طور است من عاشق خانواده‌ام هستم و هميشه دوست دارم پيش آنها زندگی کنم و اينکه من پولدارترين فوتباليست باشم، نه؟! اصلاً!» خب، هنوز کشف نشده بازيکنانی که منظور دايی با آنهاست، چه کسانی هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




آن بازيکن ملی‌پوش خيلی راحت به اين سوال جواب می‌دهد: «مهدی مهدوی‌کيا»‌هر کسی نداند خبرنگاران خيلی خوب می‌دانند که مهدوی‌کيا يکی از مايه‌دارترين فوتباليست‌های ايرانی است. با پولی که او از باشگاه‌ هامبورگ گرفت، نه تنها بار خودش را بست، بلکه نوه نتيجه‌اش هم بيمه شدند!

مهدی بابت هر فصل از اين تيم ۲ ميليون و ۲۰۰ هزار يورو می‌گرفت که در نوع خود يک رکورد محسوب می‌شد، چون مهدی در آن روزها توانست رکورد درآمد در هامبورگ را بزند. مهدی سه فصل اين رقم را از هامبورگ دريافت کرد. حالا هم که به آينتراخت رفته، سالی يک ميليون و پانصد هزار يورو می‌گيرد که او را قاطی ۴ بازيکن گران تاريخ باشگاه کرده.

وحيد هاشميان

به گزارش شفاف و به نقل از وطن امروز کلاً آن دسته از بازيکنانی که در بوندس‌ليگا زياد بازی کرده‌اند، در پول دست و پا می‌زنند. همين وحيد هاشميان که اين روزها بازيکن بوخوم است، هر فصل مبلغ سنگينی را دريافت می‌کند. او در هانوفر سالانه نزديک به يک ميليون و پانصد هزار يورو دريافت می‌کرد که اين رقم‌ها را خودتان به ريال حساب کنيد تا ببينيد چند ميليارد می‌شود! بازيکن مايه‌دار در فوتبال ايران زياد است.

علی کريمی

علی کريمی هم از آن دسته بازيکنانی است که بدجور درآمدش بالاست. او در چند سال اخير به اندازه عمر چند صد بشر، پول به جيب زده. زمانی که در الاهلی بازی می‌کرد برای دوبار قراردادش را با اين تيم اماراتی تمديد کرد که برای دو بار قراردادش را با اين تيم اماراتی تمديد کرد که برای هر فصل نزديک به ۲ ميليارد تومان دريافت می‌کرد. بعد راهی آلمان و بايرن شد، برای هر فصل بازی يک ميليون و پانصد هزار يورو گرفت تا بر اندوخته‌های خودش بيفزايد. تازه بعد از جدايی از بايرن بود که علی، ثروت خود را افزايش داد. برای سه فصل بازی در قطر، ۵ ميليار دريافت کرد، آن هم به طور کامل. ولی در مجموع ۲ فصل در اين کشور بازی کرد. باشگاه پرسپوليس هم برای اينکه او را به خدمت بگيرد ۳۰۰ ميليون به باشگاه السيليه داد.

می‌گويند کريمی در پرسپوليس پولی نمی‌گيرد و تنها ماهانه يک رقم ناچيزی در حد چند ميليون از باشگاه دريافت می‌کند.

ابوالفضل جلالی مدير برنامه‌های علی کريمی می‌گويد: «راستش علی ۲ سالی است که فقط با انگيزه مالی فوتبال بازی می‌کند...»

فرهاد مجيدی

در اينکه خيلی‌ها می‌دانند ستاره‌های ذکر شده چقدر مايه‌دار هستند، شکی نيست. مردم عادی خيلی خوب از اين ماجرا بااطلاعند ولی هستند بازيکنانی که پشت ابر پنهان مانده‌اند.

يکی از افراد فوتبالی می‌گويد: «من فکر می‌کنم نبايد فرهاد مجيدی را از قلم انداخت!» اين مهاجم استقلال که ۸ سالی در امارات بازی کرد اينقدر پول درآورد که حالا بتوان به جرأت گفت جزو سه نفر اول مايه‌دارها باشد.

می‌گويند او از شيخ دوبی اينقدر پاداش گرفت و در کنارش مغازه و خانه خريد که حالا ماهانه ميلياردها پول به حسابش واريز می‌شود.

مجيدی البته اين قضيه را خيلی بروز نمی‌دهد و در تهران با ماشين‌های ۶۰،۷۰ ميليونی می‌چرخد. يکی از دوستان نزديک فرهاد می‌گويد: «او اگر همين‌طور ادامه بدهد بعيد نيست دايی و مهدوی‌کيا را بگيرد.»‌

کريم باقری

در رده‌های بعدی پولدارها نام‌هايی مانند کريم باقری، جواد نکونام،‌ ايمان مبعلی،‌ جواد کاظميان و... ديده می‌شود. کريم از آن دسته ثروتمندهای ندار است و احتمالاً زندگی را با جمله معروف «بهتر است ثروتمند زندگی کنيم تا اينکه ثروتمند بميريم» سپری می‌کند. او چيزی از مايه‌دار بودنش بروز نمی‌دهد و تا همين چند وقت پيش هم با ۲۰۶ در تهران چرخ می‌زد. او کلاً خيلی کم خريد می‌کن و با همه بازيکنان فرق دارد.

جواد نکونام

در مورد جواد نکونام بايد گفت که رفته رفته دارد برای دايی و دار و دسته‌اش، يک خطر محسوب می‌شود. او که سه ساله با اوساسونا بست، برای فصل اول نزديک به دو ميليون يورو دريافت کرد اما از اين فصل، پولی به مراتب بيشتر می‌گيرد.

سايت ترانسفر مارکت که در جهان سايتی شناخته شده است و قيمت بازيکنان را تخمين می‌زند، در جديدترين آمار خود اعلام کرد حالا نکونام نزديک به ۷ ميليون يورو قيمت دارد که در تاريخ فوتبال ايران، برای يک بازيکن بی‌سابقه است. نکونام از زمانی که ايران را ترک کرد قدم در راه ثروتمند شدن گذاشت.

از دو باشگان اماراتی الوحده و الشارجه نزديک به يک ميليارد و چهارصد ميليون دريافت کرد که به گفته دوستان نزديکش بيشتر اين پول را خرج تجملات کرد! قبل از آن هم او جزو گران‌ترين بازيکنان ليگ برتر بود که از باشگاه پاس برای هر فصل ۳۰۰ ميليون می‌گرفت. ولی حالا پولی که جواد در اسپانيان می‌گيرد چندين برابر اين رقم است.

مسعود شجاعی

به گزارش وطن امروز حتی مسعود شجاعی هم در اسپانيا ميخ مايه‌دار شدن را کوبيده.

به تأييد سايت رسمی باشگاه اوساسونا او برای هر فصل ۲ ميليون يورو از اين باشگاه می‌گيرد که برای بازيکنی در حد او يک رقم کلان است. مسعود قبل از اين، بيشترين پول دريافتی را از اماراتی‌ها گرفته بود که به گفته خودش نزديک به يک ميليارد تومان بود.

برای پول درآوردن امارات هم بدجايی نيست. حتی علی دايی که روزی برايش افت داشت در آسيا بازی کند، دو فصل به الشباب امارات قرار داد بست و ۲ ميليارد به جيب زد.

ايمان مبعلی، جواد کاظميان و علی سامره از آن دست بازيکنانی هستند که خيلی راحت به اين قضيه پی برده‌اند و الان چند سالی می‌شود که در امارات بازی می‌کنند. ايمان در حال حاضر گران‌ترين بازيکن ايرانی ليگ امارات است و نزديک به يک ميليارد و پانصد ميليون از باشگاه الوصل گرفته.

او در سه سال اخير رقم درآمد سالانه خود را به بالای يک ميليارد افزايش داده و اگر همين‌طور ادامه دهد، درآينده يکی از مايه‌دارترين بازيکنان ايران می‌شود.

جواد کاظميان دوست نزديکی ايمان هم از فصل گذشته رقم دريافتی را به يک ميليارد رسانده و هر فصل قيمت خود را بالاتر می‌بردو اينها تنها بازيکنان ثروتمند ايران نيستند. در ليگ برتر هم هستند کسانی که جزو مايه‌دارها محسوب می‌شوند، مثل نيکبخت واحدی. ولی رقمی که او و ساير بازيکنان گران‌قيمت ليگ برای يک فصل می‌گيرند خيلی کمتر از لژيونرهاست.





















Copyright: gooya.com 2016