پنجشنبه 22 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وداعی آميخته با عقل و منطق، در باره خبر انصراف کريم باقری از حضور در تيم ملی، ايران ورزشی

ايران ورزشی- خبر انصراف کريم باقری که ظهر ديروز تبديل به تيتر اول بسياری از خبرگزاری های ورزشی و فارسی زبان شده بود شوک زودهنگامی بود که می توانست پايان هفته کاری را متأثر از خود کند. باقری باز هم در امتداد جاده پرابهام حضور يا عدم حضور خود در تيم ملی از پيراهن سفيد ايران دوری کرد و مانند هميشه با متانت، تشخص و احترامی که برازنده اوست، حضور دوباره اش در ليست مدعوين را منتفی کرد. در تشخص او همين بس که اجازه نداد پس از اعلام فهرست تيم ملی خبر کناره گيری اش باعث بروز تشنج و هيجانی کاذب در تيم ملی شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اما ادله باقری برای کناره گيری و انصراف کوتاه مدت خود از تيم ملی کاملاً منطقی به نظر می رسد. او در گوشه ای از گفت و گوی خود با خبرگزاری ايسنا می گويد: «به علی دايی گفتم جای من بازيکن آماده تر را به تيم ملی دعوت کن...» و بعد در قسمت پايانی حرف هايش که به نظر می رسد آميخته با منطق و واقع بينی است می گويد: «پيش از بازی با شاجره دو سه روزی استراحت کردم و به همين دليل سرمربی تيم با من صحبت کرد و گفت در اين بازی از ابتدا بازی نمی کنی...»
دليل استراحت کريم چه بود آيا خود او، مانند ما و شما و همه کسانی که پس از درخشش وی با پيراهن سرخ پرسپوليس برای حضورش در تيم ملی فرياد می زدند متوجه افت چشمگيرش نشده بودند کريم در مسيری کاملاً نزولی به افتی محسوس دچار شده بود و برای فرار از اين سير سقوطی، راه حلی معکوس داشت. اگر بازيکنی مثل نيکبخت برای بازگشت به اوج مجبور به تمرين بيشتر و زندگی در سونا می شد، اگر آرش برهانی ساعت ها مقابل دروازه می ايستاد و نشانه می رفت، باقری مجبور بود خانه نشين شود و استراحت کند! معادله دو سر ضرر است... هم برای کاپيتان کريم، هم برای تيم های او.
باقری روزی که از تيم ملی کنار کشيد، دنبال حفظ حيثيت ورزشی خود بود. روزی که برگشت، همه برای زندگی دوباره اش در تيم ملی فرياد می کشيدند و امروز می توان احساس کرد پيش از آنکه با توهين کنارش بگذارند، دوباره کرشمه ای را برای فوتبال ملی کنار می گذارد. دورانديشی باقری قابل ستايش است. او بی ترديد نمی تواند از کوران رقابت های هفته های آينده مانند يک جوان عبور کند. برگزاری ۷ بازی از ۲۰ اسفند تا ۱۴ فروردين ماه با کريم چه خواهد کرد !
کاپيتان هرچند وداعی مقطعی با پيراهن تيم ملی داشت اما باز هم نشان داد اعتبار قطره قطره جمع شده دوران بازيگری اش را در چشم بر هم زدنی بر زمين نمی ريزد!





















Copyright: gooya.com 2016