شنبه 8 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش لحظه به لحظه ديدار ايران و عربستان

ترکيب تيم ملی ايران مقابل عربستان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)؛ تيم ملی فوتبال ايران در بازی مقابل عربستان با ترکيب مهدی رحمتی، حسين کعبی، جلال حسينی، حسن اشجاری، مهدی مهدوی‌کيا، حسين کاظمی، هادی عقيلی، جواد نکونام، مسعود شجاعی، محمدرضا خلعتبری و غلامرضا رضايی به ميدان می‌روند.
هم‌چنين وحيد طالب‌لو، خسرو حيدری، مازيار زارع، مهرداد معدنچی، شيث رضايی، وحيد هاشميان، سياوش اکبرپور نيز بازيکنان ذخيره تيم ملی فوتبال ايران در اين بازی هستند.

ترکيب تيم ملی فوتبال عربستان سعودی مشخص شد

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، تيم‌های ملی فوتبال ايران و عربستان در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی دقايقی ديگر به مصاف يکديگر می‌روند که بر اين اساس عربستان با ترکيب وليد عبدالله، حسين عبدالرزاق، احمد ابراهيم، احمد محمد ، ابوابراهيم، مبروک، حسين عبدالغنی، محمدنور، صاحب عبدالله، ناصر احمد و صالح النخلی وارد ميدان خواهد شد.


دو تيم وارد ميدان شده اند و در حال گرم کردن خود هستند. دو طبقه ورزشگاه آزادی تقريبا پر شده اند. وحيد هاشميان در ترکيب تيم ملی نيست. مهدوی کيا کاپيتان ايران است.

نيمه نخست مسابقه

آغاز بازی ـ ديدار حساس ايران و عربستان آغاز شد و ايران بازی را شروع کرد.

دقيقه سوم بازی ـ ضربه کاشته مهدوی کيا روی دروازه عربستان خطرساز بود و توسط مدافعين برگردانده شد.

دقيقه نهم ـ جواد نکونام خطر جدی ای روی دروازه عربستان ايجاد کرد اما توپ او در طول دروازه عربستان عبور کرد و کسی از آن نتوانست استفاده کند.

دقيقه يازده ـ شوت پشت هيجده حسين کاظمی از کنار دروازه عربستان عبور کرد.

دقيقه هفده ـ شوت پشت هيجده شمرانی از عربستان را رحمتی به راحتی گرفت. ظرفيت ورزشگاه تکميل است و بيش از ظرفيت هم تماشاگر آمده است.

دقيقه 20 ـ نفوذ شجاعی از سمت چپ و مانع شدن مدافع عربستان فرياد تماشاگران و شجاعی را به نشانه پنالتی بلند کرد اما داور پنالتی نگرفت.

دقيقه 25 ـ از فشارهای تيم ملی ايران در اين دقايق کاسته شده است و عربستان کم کم خود را پيدا می کند. يکی دو نفوذ عربستان از جناح راست اعتماد به نفس اين تيم را بيشتر کرد.

دقيقه 26 ـ نفوذ مهدوی کيا و پاس عمقی او برای رضايی بی ثمر ماند.

دقيقه 27 ـ مهدوی کيا با دروازه بان عربستان تک به تک شد اما نتوانست دروازه را باز کند و آه همه بلند شد.

دقيقه 29 ـ دو سه حمله پياپی ايران فضای ورزشگاه را ملتهب کرده است.

دقيقه 30 ـ باز هم يک حمله ديگر ايران اين بار از جناح چپ بی ثمر ماند. حملات ايران در اين دقايق ديدنی است.

دقيقه 31 ـ شوت سنگين مسعود شجاعی از گوشه چپ بيرون منطقه هيجده قدم با فاصله کمی از کنار دروازه عربستان بيرون رفت.

دقيقه 32 ـ حمله عربستان به شکل خطرناکی توسط سيدجلال حسينی دفع شد.

دقيقه 34 ـ دريبل غلامرضا رضايی در محوطه جريمه که می توانست او و دروازه بان را رو در رو کند بی استفاده ماند.

دقيقه 35 ـ ضربه کرنر عربستان با ضربه سر مهاجم اين تيم به تور دروازه ايران نشست اما داور ژاپنی مسابقه خطا اعلام کرد.

دقيقه 40 ـ خط دفاع ايران آسيب پذير نشان می دهد. باز هم يک خطر صد در صد از کنار دروازه ايران به بيرون رفت در حالی که بازيکن عربستان معتقد بود رحمتی روی او خطا کرده است.

دقيقه 42 ـ باز هم نفوذ از قلب دفاع ايران و شوت سرکش بازيکن عربستان از پشت هيجده ايران خطرساز شد.

نيمه نخست ديدار حساس تيم ملی ايران و عربستان با نتيجه مساوی صفر بر صفر به پايان رسيد. در اين نيمه عليرغم خطرهای زيادی که ايران روی دروازه عربستان ايجاد کرد؛ عربستان نيز در دقايق پايانی حملات پياپی ای را روی دروازه ايران به وجود آورد و نشان داد خط دفاع تيم ملی ايران آسيب پذير است. خط دفاع عربستان نيز در عمق و ميانه خود ضعف نشان داد. در اين نيمه بازيکنان سرعتی چون غلامرضا رضايی و محمدرضا خلعتبری عملا کاری صورت ندادند. در نيمه نخست، ايران تنها با يک مهاجم (رضايی) بازی می کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نيمه دوم مسابقه

دقيقه 46 ـ بازی دو تيم در نيمه دوم نزديک و فشرده است. نخستين حمله را عربستان آغاز کرد.

دقيقه 52 ـ سانتر از جناح چپ روی دروازه عربستان غلامرضا رضايی را در برابر دروازه بان عربستان تنها در موقعيت گل قرار داد و باز هم اين موقعيت از دست رفت و فرياد صد هزار نفر بلند شد.

دقيقه 55 ـ وحيد هاشميان به جای غلامرضا رضايی وارد زمين شد.

گل گل گل گل... دقيقه 56 ـ نفوذ سريع خلعتبری از جناح چپ و پاس او به بيرون محوطه هيجده قدم شجاعی را در موقعيت شوت قرار داد و شجاعی با يک شوت سرکش توپ را در گوشه چپ دروازه عربستان قرار داد و تمام استاديوم به پا خاست. ايران يک ـ عربستان صفر

دقيقه 58 ـ نفوذ مهدوی کيا از جناح راست هاشميان را در موفعيت گل قرار داد اما چون توپ کمی بلند بود نتوانست ضربه سری را که می توانست به گل تبديل شود؛ بزند. موج مکزيکی در آزادی به راه افتاده است.

دقيقه 65 ـ ضربه آزاد اشجاری از جناح چپ بر دروازه عربستان روی سر نکونام قرار گرفت و ضربه سر او با اختلاف ناچيزی از روی دروازه به بيرون رفت.

دقيقه 71 ـ در اين دقايق بازی آرام تر شده است و بيشتر در ميانه ميدان در جريان است.

دقيقه 73 ـ مربی عربستان دو بازيکن خود را تعويض کرد تا چهره تهاجمی تری پيدا کند. تيم ملی ايران در اين دقايق دفاعی بازی می کند و اين ممکن است برای ايران خطرناک باشد.

دقيقه 77 ـ وحيد هاشميان کارت زرد دريافت کرد. ضربه آزاد عربستان به خاطر خطای هاشميان از جناح راست خطرساز شد و رحمتی توانست توپ را در اختيار خود گيرد.

دقيقه 79 گل نخست عربستان ـ دفاع پی در پی تيم ملی ايران سرانجام عربستان را صاحب گل مساوی کرد. اين گل با نفوذ در قلب دفاع ايران به دست آمد.

گل دوم عربستان دقيقه 86 ـ باز هم يک خطر ديگر روی دروازه ايران که ابتدا با تکل عقيلی توپ به کرنر رفت. کرنر به دست آمده با ضربه سر بازيکن شماره دو عربستان که بدون مزاحمت مدافعين ايران به پاخاسته بود، در گوشه راست دروازه ايران نشست.

دقيقه 92 ـ شوت معدنچی را دروازه بان عربستان به خوبی گرفت. داور مسابقه پنج دقيقه وقت اضافه گرفته است. بازيکنان عربستان به زمين می خورند و وقت تلف می کنند.

و سرانجام پايان ديدار تيم های ملی ايران و عربستان با برتری دو بر يک عربستان! با اين شکست کار تيم ملی ايران برای صعود به جام جهانی بسيار دشوار شد.

شعار تماشاگران عليه دايی و تشويق علی کريمی - پس از شکست دو بر يک تيم ملی فوتبال ايران در برابر عربستان هواداران عليه علی دايی شعار دادند. تماشاگران معترض با شعارهايی عليه علی دايی خواستار خروج وی از تيم ملی شدند. هم چنين هواداران معترض پس از گل دوم عربستان اقدام به پرتاپ نارنجک به داخل زمين کردند و با سر دادن نام علی کريمی بازگشت وی به تيم ملی را خواستار شدند.





















Copyright: gooya.com 2016