سه شنبه 15 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استقلال از ليگ قهرمانان آسيا حذف شد، ايسنا

تيم فوتبال استقلال با تساوی برابر الاتحاد عربستان از صعود به مرحله‌ی دوم رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا باز ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) در چارچوب رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا، عصر امروز استقلال تهران در ورزشگاه آزادی با نتيجه‌ی يک بر يک برابر الاتحاد عربستان متوقف شد و از رسيدن به مرحله‌ی دوم بازماند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين ديدار دو تيم پس از ۹۰دقيقه تلاش به تساوی يک بر يک رسيدند.

عبدالله ابوشروايه در دقيقه ۸۱ الاتحاد را پيش انداخت اما ۷ دقيقه بعد علی عليزاده بر روی سانتر ارسالی فابيو جان‌آريو بازی را به تساوی کشاند.

استقلال با اين تساوی ۳ امتيازی شد و در قعر جدول گروه سوم رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا باقی ماند.

از اين ديدار ۲۵ هزار تماشاگر ديدن کردند و از دقيقه‌ی ۷۵ و پس از نمايش ضعيف استقلال، عده‌ای معدودی از تماشاگران عليه مديرعامل باشگاه استقلال شعار دادند.

حميد استيلی، اريش روته‌مولر و مسوولان سفارت عربستان در تهران ميهمانان ويژه‌ی اين بازی بودند.

***

قلعه‌نويی:
با خودزنی خودمان شيرينی قهرمانی را از بين برديم
هيچ احدی نمی‌تواند برای من شرط و شروط بگذارد
اميدوارم آشتيانی تيم قوی ببنند،‌ اما بعيد می‌دانم

سرمربی تيم فوتبال استقلال گفت: ديگر در اين تيم نمی‌مانم و به مسئولان باشگاه گفته‌ام مربی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، امير قلعه‌نويی پس از حذف تيم استقلال از رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ از بازيکنانم تشکر می‌کنم، آنها واقعا زحمت کشيدند و فوتبال خوب و تاکتيکی را ارائه دادند، متاسفانه ما در ليگ قهرمانان آسيا اصلا شانس نداشتيم. با اين حال از مردم تشکر می‌کنم که امروز من را شرمنده خودشان کردند.

وی افزود: قاعدتا هر باشگاهی پس از قهرمانی ليگ تا کسب قهرمانی ديگری در اين مسابقات به خود می‌بالد، اما ما سه روز پس از قهرمانی همه چيز را لوث کرديم و با خودزنی‌های خودمان شيرينی اين قهرمانی را از بين برديم.

قلعه‌نويی ادامه داد: در هر صورت خدا را شکر می‌کنم که در شش ماه دو قهرمانی برای اين تيم به دست آورديم، البته شايد عده‌ای دوست نداشتند استقلال اين فصل با امير قلعه‌نويی قهرمان شود که به لطف امام زمان و امام هشتم اين عنوان را به دست آورديم. در هر صورت به خاطرآن که استقلال را دوست دارم و نمی‌خواهم به مردم و تيم استقلال لطمه بخورد همان طور که قبلا هم به دوستان گفته بودم به خاطر نگرش‌های فکری و مسائلی که وجود دارد از استقلال می‌روم، اميدوارم مردم نيز من را حلال کنند و واعظی آشتيانی هم به عنوان دوست من و يک مدير خوب در ليگ آينده يک استقلال قوی درست کند.

سرمربی تيم استقلال تهران درباره اينکه باشگاه برای تمديد قرارداد با او شرايطی گذاشته است، گفت: هيچ احدی نمی‌تواند برای من شرط و شروط بگذارد، من برای خود استانداردهايی دارم که آن را در کار رعايت می‌کنم، شما خودتان می‌دانيد چه مسائلی وجود داشت و من به خاطر مردم اين مسائل را بيان نمی‌کنم اما زير بار هيچ شرطی نمی‌روم. در هر صورت من و واعظی آشتيانی دوستان خوبی هستيم اما نمی‌توانيم همکاران خوبی باشيم.

قلعه‌نويی افزود: مردم امروز من را شرمنده کردند، شايد باز هم می‌خواهند بگويند که قلعه‌نويی به اين تماشاگران پول داده است، آری اصلا همين طور است و من به آن‌ها پول دادم اما برای آنکه به همين مردم و مجموعه استقلال لطمه نخورد از اين تيم می‌روم.

قلعه‌نويی درباره مذاکره با تيم‌های ديگر نيز گفت: به جان عزيزانم تا زمانی که تعهد دارم با هيچ باشگاه ديگری مذاکره نمی‌کنم.

وی افزود: در هر صورت تيم استقلال داشت کار خودش را انجام می‌داد که دو، سه مصاحبه انجام شد و من ديدم با اين نگرش‌ها نمی‌توانم با مجموعه استقلال کار کنم. پنج روز پيش هم در نشستی با "فتحی" معاون بين‌الملل و حقوقی باشگاه به او گفتم با توجه به رسيدن به فصل يارگيری من ديگر در استقلال نمی‌مانم و دوستان سريعتر سرمربی مورد نظر خود را انتخاب کنند تا او بتواند بازيکنان مورد نظرش را جذب کند و ما شرمنده مردم نشويم.

قلعه‌نويی درباره اينکه آيا در بازی با الجزيره نيز بر روی نيمکت استقلال می‌نشيند، گفت: من می‌گويم که دارم می‌روم البته تا موقعی که تعهد دارم کار می‌کنم اما به باشگاه گفتم که به فکر مربی باشد. من قلبا واعظ را دوست دارم اما نمی‌توانم ديگر با او همکاری کنم.

به گزارش ايسنا، سرمربی استقلال در پاسخ به سوالی پيرامون انتقاد از نحوه بازی اين تيم در ليگ قهرمانان آسيا نيز گفت:‌ به هيچ عنوان اين موضوع را قبول ندارم، ما در بازی امروز فرصت‌های بسياری داشتيم و اکبرپور و برهانی چندين موقعيت گلزنی را از دست دادند، در هر صورت در روزهای اخير هم شرايط استقلال عادی نبود و تماشاگران را به تمرين راه نمی‌دادند که ناراحتی مردم را بر روی سکوها شاهد بوديد اما در مجموع استقلال بدشانسی آورد. ما به غير از بازی رفت مقابل ام‌صلال در بازی های ديگر شايسته‌ی پيروزی بوديم و حداقل تاکنون بايد ۹ امتياز کسب می‌کرديم و با همين امتياز از گروه صعود می‌کرديم اما در هر حال استقلال بازی‌های خوبی انجام داد.

وی درباره عقب ماندن تيم‌های ايرانی از تيم‌های عربی نيز گفت: به هيچ عنوان چنين چيزی را قبول ندارم. اگر در ليگ قهرمانان اروپا تيم‌های ايتاليايی بالا نيامدند به معنی آن است که فوتبالشان عقب افتاده است؟

قلعه‌نويی درباره اينکه آيا نمايندگان ايران در آسيا ضعيف کار کردند؟ گفت: من اين موضوع را قبول ندارم، پس از آخرين قهرمانی پاس يک بار استقلال با ناصر حجازی و يک بار سپاهان در آسيا دوم شدند، در هر صورت ما تيم‌های خوبی داشتيم اما از نظر سخت‌افزاری و برنامه‌ريزی بايد به سمت حرفه‌ای شدن برويم. سازمان ليگ بايد برنامه مسابقات داخلی را با تقويم مسابقات بين‌المللی تطبيق دهد، ضمن آن که استقلال و پرسپوليس مدت زيادی در رقابت‌های آسيايی حضور نداشتند.

امير قلعه‌نويی درباره اظهارات برخی بازيکنان اين تيم که عنوان کردند در صورت رفتن او آنها نيز استقلال را ترک می‌کنند، گفت: به بازيکنان می‌گويم که به هيچ وجه نبايد اين کار را انجام دهند. آنها متعلق به مردم و طرفداران استقلال هستند و بايد با توجه به تعهدی که به باشگاه دارند در خدمت تيم بمانند.

قلعه‌نويی همچنين درباره سرنوشت نافرجام خودش پس از قهرمانی در ليگ برتر نيز گفت: در هر صورت همواره شرايط برای امير قلعه‌نويی اينگونه بوده است و گويا بايد بعد از موفقيت بروم. البته کسی من را برکنار نکرده است، من حتی نخواستم با آن‌ها سر ميز بنشينم و مذاکره کنم، در هر صورت نمی‌خواهم پيرامون مسائل درون باشگاهی صحبت کنم. پرسپوليس و استقلال برای مردم هستند و من برای باشگاه استقلال آرزوی موفقيت دارم.

قلعه‌نويی ادامه داد: در هر صورت تيم استقلال اکنون شکل و زيربنای خودش را گرفته، ما در اين فصل رکوردهای مختلفی را به دست آورديم، نزديک به ۷۰ گل در ۳۴ بازی و ميانگين ۱.۲ گل برای هر بازی، همچنين تنها ۳۳ گل خورده توانايی‌های خط حمله و دفاع استقلال را نشان می‌دهد. ما در کل دوره‌های ليگ برتر بيشترين گل زده را داريم و پس از بارسلونا دومين خط حمله جهان را در اختيار داريم. آقای گلی ليگ هم در اختيار استقلال است.

وی ادامه داد: اما با همين شرايط کل هزينه‌های کادرفنی تيم استقلال از سرمربی، سرپرست تا دستياران و تدارکات زير ۷۰۰ ميليون تومان بوده است. ما برای عشق و علاقه به مردم کار کرديم و همين که مردم از ما راضی و شاد هستند ميلياردها برايمان ارزش دارد.

قلعه‌نويی ادامه داد: در هر صورت ما در سخت‌ترين شرايط در کنار استقلال بوديم، چه آن روزی که در دسته سوم بود استقلال را بالا آورديم و چه در روزهايی که نهم و سيزدهم بود اين تيم را قهرمان کرديم. در هر صورت اميدوارم استقلال فصل آينده توسط واعظ آشتيانی و به لطف امام زمان بهتر از امسال باشد، البته اين موضوع را بعيد می‌دانم.

***

کالدرون:
برای سه امتياز آمده بوديم، اما از نتيجه راضی‌ام

سرمربی تيم فوتبال الاتحاد عربستان گفـت: برای سه امتياز به ايران آمده بوديم اما از نتيجه راضی هستم.

به گزارش ايسنا، گابريل کالدرون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتظار ما از اين بازی سه امتياز بود؛ اما تنها يک امتياز گرفتيم که برای ما کامل نبود.

وی افزود:‌ استقلال با پاس‌ها و شوت‌های بلند به دنبال رسيدن به گل بود البته اين تيم معمولا همين تاکتيک را دارد که در بازی امروز پاسخ نداد و استقلال نتوانست به هدفش برسد.

وی درباره تحليل خود از تيم استقلال نيز از اظهارنظر خودداری کرد.

وی گفت: شما می‌توانيد به خوبی مشاهده کنيد که آيا ما در بازی امروز تنها به شانس خود برای پيروزی تکيه داشتيم يا آنکه با اهداف و برنامه‌هايمان به نتيجه رسيديم.

وی در پايان گفت: در هر صورت از نتيجه راضی‌ هستم و معتقدم الاتحاد با توجه به اينکه صدرنشين گروه شده است بالاترين شانس امکان را برای صعود در مراحل بعدی خواهد داشت.





















Copyright: gooya.com 2016