دوشنبه 28 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قهرمان فوق سنگين آسيا: نبايد فرصت را براي جهاني از دست بدهم، ايسنا

رشيد شريفي وزنه‌بردار فوق سنگين تيم ملي ايران با رسيدن به ركورد مجموع 460 كيلوگرم، بهترين وزنه‌بردار تيم ايران در رقابت‌هاي آسيايي بود كه به موفقيتش در رقابت‌هاي قهرماني جهان مي‌توان بسيار اميدوار بود. وي در اين رابطه گفت: حتي يك روز را هم نبايد براي موفقيت در رقابت‌هاي قهرماني جهان از دست بدهم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




قهرمان فوق سنگين وزنه‌برداري آسيا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: مسابقه‌هاي خوبي در قزاقستان برگزار شد. در سبك وزن و دسته‌هاي پايين‌تر، وزنه‌برداران زيادي شركت كرده و رقابت‌ها هم نزديك به هم بود. اما، در فوق سنگين مهمترين رقيب من بهداد سليمي بود.

وي ادامه داد: اين مسابقه‌ها در حقيقت يك تمرين براي من بود. يك استارت خوب بود براي اينكه بتوانم براي رقابت‌هاي قهرماني جهان آماده شوم.

شريفي با بيان اينكه بايد در دو ضرب بهتر كار مي‌كردم، خاطرنشان كرد: در دو ضرب وزنه 246 كيلوگرم را كشيدم، اما يك مقدار اين وزنه را دست كم گرفتم. بايد حداقل 246 كيلوگرم را مي‌زدم تا از دو ضربم راضي باشم. اما، در يك ضرب كه 200 كيلو زدم خوب بودم.

قهرمان دو دوره رقابت‌هاي وزنه‌برداري قهرماني آسيا با تاكيد بر اينكه نبايد وقت را براي جهاني از دست بدهم، يادآور شد: من از همين امروز تمرين‌هايم را شروع كرده‌ام. بايد سعي كنم براي رقابت‌هاي جهاني وزنه‌هايم را بالاتر ببرم. حداقل بايد بين 10 تا 20 كيلوگرم ركوردهايي مجموعم بيشتر از اين باشد تا به روي سكو قرار بگيرم. نمي‌شود گفت چند كيلو مي‌زنم اما، هرچه بيشتر شود، بهتر است. اميدوارم خدا قسمت كند و بتوانم در رقابت‌هاي جهاني امسال خوب كار كنم.

اين قهرمان آسيايي اهل اصفهان با درخواست از مسوولان استان اصفهان گفت: چند سالي است كه من عنوان مي‌آورم و مسوولان قول پاداش را به من مي‌دهند. البته وقتي به فرودگاه رسيدم، مهندس احمديان به ما پاداش داد. اما، مسوولان شهر اصفهان چند سالي است كه به من قول داده‌اند يك تكه زمين خواهند داد، اما نمي دانم سرانجام اين زمان كي فرا خواهد رسيد.

رشيد شريفي وزنه‌بردار فوق سنگين ايران در المپيك با ركوردهاي 196 و 230 در حركات يك ضرب و دو ضرب به عنوان ششمي دست يافت. او همچنين دو بار در سال‌هاي 2007 و 2009 قهرمان آسيا و در سال 2004 نايب قهرمان آسيا شده است.





















Copyright: gooya.com 2016