دوشنبه 28 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صمد مرفاوي سرمربي استقلال، روته مولر دستيار اول، جام جم

سرمربيگري صمد مرفاوي در استقلال قطعي شد تا اين مربي كم حرف و بي‌ادعا كه در ليگ ششم نيز هدايت آبي‌پوشان پايتخت را عهده‌دار بود، ديگر بار بر اين مسند نشيند. مدير عامل باشگاه استقلال كه در اين زمينه تلاش كرده بدون سر و صدا و مانور روي نام مربيان داخلي و خارجي، كار توافق با سرمربي مورد نظر خويش را پيش ببرد، با صمد مرفاوي به نقطه اشتراك رسيده است تا براي ليگ نهم هدايت استقلال را به وي بسپارد:

مرفاوي در ليگ ششم و در اولين تجربه سرمربيگري خود، تيم را خوب هدايت كرد و شايد اگر در هفته‌هاي پاياني دچار بدشانسي نمي‌شد، حتي مي‌توانست با قهرماني در آن سال، عملكرد خود را كامل سازد. گويا يك بار ديگر تاريخ براي صمد مرفاوي تكرار مي‌شود تا او امروز و با جدايي امير قلعه‌نويي از تيم، بسان 3 سال قبل نفر اول كادر فني آبي‌ها شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




البته تنها با اين تفاوت كه در آن زمان امير قلعه‌نويي با اختيار از مجموعه استقلال جدا شد تا هدايت تيم ملي فوتبال را عهده‌دار شود، اما امروز امير قلعه‌نويي به دليل جبهه‌گيري عليه مديريت استقلال از تيم جدا مي‌شود تا صمد يك بار ديگر بعد از قهرماني استقلال، هماي سعادت بر شانه‌اش بنشيند. بي‌شك در اين شرايط انتخاب صمد مرفاوي، مي‌تواند انتخابي خوب تلقي شود، چرا كه او اطلاعات كاملي از نقاط ضعف و قوت تيمش دارد و خواهد توانست بسرعت و با تعامل لازم با مديريت، تيم را براي فصل بعد ببندد. كاري كه البته از چند روز قبل شروع شده تا استقلال با نظر صمد با بازيكنان مورد نظرش به توافق رسيده و در عين حال قرارداد بازيكنان تاييد شده را تمديد كند.

واعظي آشتياني نيز كه براي نخستين بار در گفتگو با «جام‌جم» اعلام كرده بود، تلفيق مربي داخلي و خارجي را براي كادر فني استقلال مدنظر دارد، با اريش روته مولر آلماني به توافق لازم رسيده تا اين مدرس شناخته شده فيفا، به‌عنوان دستيار اول در كنار مرفاوي هدايت تيم را عهده‌دار شود.

روته‌مولر ديروز با تاييد مذاكراتش با استقلال تهران گفت: اكنون تصميم‌گيري به عهده‌ مسوولان باشگاه استقلال است. وي در اين زمينه به ايسنا گفت: مذاكراتي براي همكاري با اين تيم انجام شده و من تصورات و شرايطم را به اطلاع آنها رساندم. آنها هم شرايط خود را با من در ميان گذاشتند. اكنون اتخاذ تصميم‌ نهايي درباره‌ همكاري به نظر سران باشگاه استقلال بستگي دارد. جدا از اين نكته، بايد فدراسيون فوتبال نيز با پيوستن روته مولر به تيم استقلال موافقت كند.<جام‌جم> در حالي امروز اقدام به معرفي كادر فني جديد استقلال مي‌كند كه از سوي باشگاه اعلام شده اسامي مربيان بعد از ديدار با الجزيره امارات رسما اعلام خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016