دوشنبه 28 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدوي‌كيا: هاشميان، بهترين بازيكن بوخوم بود، همشهری

وحيد هاشميان كه تا قبل از بازي خانگي روز شنبه با فرانكفورت در حسرت گل مانده بود سرانجام در هفته سي‌وسوم بوندس‌ليگا از ابتدا در تركيب تيمش قرار گرفت و همراه با كليموويچ، زوج خط حمله بوخوم را تشكيل داد
هاشميان در دقيقه 36 با ضربه سر روي پاس بلند اپاله، هافبك بوخوم طلسم 622 روز بدون گل فصل جاري خود را شكست و دروازه اينتراخت را گشود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




لژيونر ايراني بوخوم تا دقيقه 81 در زمين حضور داشت كه به عنوان سومين بازيكن تعويضي بوخوم، جاي خود را به دابروفسكي داد. اين، پانزدهمين بازي هاشميان در رقابت‌هاي فصل جاري بود كه در نهايت توانست طعم گلزني را بچشد. بوخوم با گلزني هاشميان و كسب اين 3 امتياز از خطر سقوط گريخت.

هاشميان زماني كه عضو هانوفر بود، در ديدار هفته بيست‌وهشتم مقابل اينتراخت فرانكفورت گلزني كرد. در نقطه مقابل مهدي مهدوي‌كيا، بازيكن ايراني اينتراخت مقابل ياران هاشميان از ابتدا به ميدان رفت و تا پايان مسابقه نيز در زمين حضور داشت اما او برخلاف هموطن خود در تيم بوخوم، موفق به گلزني در اين ديدار نشد. اين ديدار البته دوازدهمين بازي بازيكن فرانكفورت در فصل جاري بود.

طلسم هلي‌كوپتر شكسته شد

مهاجم ايراني تيم بوخوم عصر شنبه موفق شد با فتح دروازه اينتراخت فرانكفورت طلسم گلزني خود در رقابت‌هاي بوندس‌ليگا را بشكند.

وحيد هاشميان با به ثمر رساندن گل با ارزش خود برابر تيم مهدوي كيا، پيش از ديدارهاي مهم تيم ملي در مسابقات مقدماتي جام‌جهاني آمادگي‌اش را به اثبات برساند. هلي‌كوپتر ايراني بوخوم، آخرين بار با پيراهن هانوفر در هفته‌چهارم رقابت‌هاي فصل 2008 – 2007 بوندس‌ليگا و در ديدار اين تيم برابر بوخوم (تيم فعلي‌اش) موفق به گلزني شده بود.

مهاجم ايراني بوخوم، در آن مسابقه كه در تاريخ 1/9/2007 در ورزشگاه آ.وي.دي آره‌نا و مقابل بيش از 30 هزار تماشاگر برگزار شد، در دقيقه 70 به جاي هانكه وارد زمين شد و يك دقيقه بعد گل سوم تيمش را به ثمر رساند تا در نهايت تيم هانوفر با نتيجه 3 بر 2 برابر بوخوم به پيروزي برسد. البته اين مهاجم باتجربه، در فصل جاري و در دور نخست رقابت‌هاي جام‌حذفي آلمان نيز يك گل به ثمر رسانده بود.

در آن ديدار كه در تاريخ 8/8/2008 برگزار شده بود، تيم بوخوم برابر تيم پروزن مونستر در ضربات پنالتي با نتيجه 6 بر 5 به پيروزي دست يافته بود كه وحيد هاشميان چهارمين ضربه پنالتي تيمش را به گل تبديل كرد. هاشميان كه دهمين سال حضورش در فوتبال آلمان را تجربه مي‌كند و پيشينه بازي در تيم‌هاي هامبورگ، بوخوم، بايرن مونيخ و هانوفر را دارد، تاكنون 183 بازي در رقابت‌هاي بوندس‌ليگا و جام‌حذفي آلمان انجام داده و 37 گل، 20 پاس گل، 14 كارت زرد و يك كارت قرمز را در كارنامه خود دارد. اين بازيكن سابقه حضور در رقابت‌هاي بوندس‌ليگا 2 به همراه بوخوم را نيز دارد كه در آن مسابقات 21 بار به ميدان رفته است، 8 گل زده و 3 كارت زرد هم دريافت كرده است.

هاشميان: بوخوم شخصيت خود را ثابت كرد

وحيد هاشميان مهاجم ايراني بوخوم پس از پايان بازي شنبه‌شب گذشته كه با برتري 2 بر صفر تيمش مقابل اينتراخت فرانكفورت همراه شد، از نتيجه ابراز خوشحالي كرد.

وحيد كه در ديدار با اينتراخت گل نخست تيمش را با يك ضربه سر زيبا وارد دروازه حريف كرد در رابطه با اين بازي اظهار داشت: «حالا همه چيز خوب است. شخصا احساس خوبي دارم، ولي بايد به اين نكته اعتراف كنم كه واقعا فشار زيادي پيش از بازي با اينتراخت روي ما بودچرا كه 3 امتياز آن براي ما بسيار مهم بود. تيم ما با شكست حريف شخصيت خود را ثابت كرد و بازيكنان ما در طول 90 دقيقه با تمركز كامل كار كردند.»

هاشميان خاطرنشان ساخت: «هنوز يك فصل ديگر از قراردادم باقي مانده به همين دليل فعلا در خدمت تيم بوخوم هستم و تصميم خاصي در رابطه با جدايي از اين تيم ندارم. دوست دارم از هم‌تيمي‌هايم كه به من كمك كردند و به كارم اعتقاد داشتند تشكر كنم. در اين رابطه البته بايد از توماس‌گر فيزيوتراپ تيم‌مان تشكر ويژه‌اي داشته باشم كه زحمات زيادي كشيد تا با رهايي از بند مصدوميت با قدرت كامل مقابل اينتراخت بازي كنم.» وي در پايان گفت: «تيم ما يك بازي ديگر در بوندس‌ليگا را پيش‌رو دارد و قطعا ما مي‌خواهيم بازي پاياني‌مان را در كلن با خاطره‌اي خوب به پايان ببريم و مطمئنا تمام تلاشمان را براي دست يافتن به اين مهم انجام خواهيم داد.»

مهدی مهدوی‌کیا که توانسته به نیمکت‌نشینی‌هایش در تیم اینتراخت‌فرانکفورت پایان دهد، شنبه‌شب و در دیدار مقابل بوخوم 90 دقیقه در ترکیب تیمش به میدان رفت. مهدوی‌کیا بعد از بازی و در حالی که تازه تست دوپینگ داده بود، به سئوالات پاسخ داد.

مهدوی‌کیا درباره شکست تیم اینتراخت گفت: «بازی سختی بود چرا که آخرین شانس بوخوم برای ماندن در بوندس‌لیگا، شکست دادن اینتراخت بود. آنها به همین واسطه انگیزه بسیار زیادی داشتند و در نهایت هم توانستند به هدفی که داشتند، برسند.»

مهدوی‌کیا درباره روند بازی گفت: «در نیمه‌اول بازی برابر بود اما وحید ‌هاشمیان توانست با ضربه سر دروازه ما را باز کند. ما در نیمه دوم برای جبران مافات فشار زیادی آوردیم اما آنها بار دیگر به گل رسیدند. در مجموع هر چند که 65 درصد بازی دست ما بود، اما حق بوخوم بود که برنده بازی باشد چرا که آنها از موقعیت‌ها بهتر استفاده کردند.» او درباره گلزنی وحید‌هاشمیان گفت: «بدون اغراق معتقدم وحید بهترین بازیکن تیم بوخوم بود و توانست با گل خودش حکم بقای این تیم را امضا کند. او در این بازی در حفظ توپ، جنگندگی و گلزنی موفق بود و آمادگی‌اش می تواند کمک حال تیم ملی نیز باشد.»

مهدوی‌کیا درباره عملکرد خودش اظهار داشت: «من از دقیقه 70 به بعد به دفاع راست منتقل شدم و سعی کردم پاسخگوی خواسته‌های سرمربی تیم باشم. در این بازی هم یک موقعیت گل به وجود آوردم که با تکل مدافع حریف از بین رفت و من هم کمی از ناحیه کتف آسیب دیدم که فکر نمی‌کنم چندان جدی باشد.» وي درباره تست دوپینگ گفت: «در این بازی از 4 نفر آزمایش دوپینگ گرفتند که یکی از آنها من بودم به همین علت هم نتوانستم بعد از بازی دیداری با وحید‌ هاشمیان داشته باشم و گلزنی‌اش را به او تبریک بگویم.»

مهدوی‌کیا درباره آخرین بازی تیم اینتراخت فرانکفورت افزود: «در آخرین بازی میزبان تیم ‌هامبورگ هستیم. این بازی برای‌هامبورگی‌ها اهمیت خاصی دارد. آنها در صورت شکست دورتموند می‌توانند با پیروزی مقابل اینتراخت، سهمیه حضور در جام یوفا را کسب کنند و به همین علت هم انگیزه‌های زیادی برای بردن دارند. من هم اگر مثل سه بازی گذشته در ترکیب اصلی باشم، سعی می‌کنم مقابل تیم سابقم عملکرد خوبی داشته باشم.» او در پایان با اشاره به اردوی تیم ملی ایران در چین افزود: «هنوز چیزی قطعی نیست اما به احتمال فراوان به جای ایران مستقیما عازم چین می‌شوم تا به جمع ملی‌‌پوشان ملحق شوم.»





















Copyright: gooya.com 2016