سه شنبه 5 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنان سرمربيان پرسپوليس و بنيادکار ازبکستان پيش از ديدار فردا در چهارچوب ليگ قهرمانان آسيا، ايسنا

خنده‌ی خبرنگاران ازبک از سوالات حاشيه‌ای
وينگادا:
کيفيت تيم‌ها نتيجه را رقم می‌زند نه آمار و ارقام
هواداران با پرچم‌ و پيراهن‌ قرمز سکوها را پر کنند


سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس پيش از ديدار حساس اين تيم مقابل بنيادکار گفت: از همه‌ی هواداران پرسپوليس می‌خواهم که چهارشنبه با پرچم‌ها و پيراهن‌های قرمز به استاديوم آزادی بيايند و تمام سکوهای آن را برای حمايت از تيم‌شان پر کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، نشست خبری پيش از بازی ديدار تيم‌های پرسپوليس ايران و بنيادکار ازبکستان در مرحله‌ی پلی‌آف رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا امروز برگزار شد.

ادواردو نلو وينگادا در اين نشست اظهار کرد: درست است که پرسپوليس به خاطر صعود به عنوان تيم اول به اين مرحله اکنون ميزبان است اما، معتقدم اقدام درست آن است که اين بازی‌ها در اين مرحله به صورت رفت و برگشت باشد، کاری که در تمام دنيا و فوتبال اروپا انجام می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: تمام تيم‌هايی که به اين مرحله راه يافته‌اند، همه قدرتمند هستند. ضمن اين که تيم بنيادکار هم در ديدارهای قبلی خود توانسته سپاهان را در اصفهان شکست دهد که اين نشان می‌دهد کار ما تا چه حد برابر اين تيم سخت است.

وينگادا گفت: آخرين ديدار بنيادکار در ليگ ازبکستان لغو شد و ما نتوانستيم بازی پايانی آنها را زيرنظر بگيريم اما، بازی‌های اين تيم را در مرحله‌ی قبل ليگ قهرمانان و همچنين مسابقات ليگ ازبکستان ديديم و شناخت لازم را از عملکرد فنی و تاکتيکی‌شان داريم. در هر حال در ديدار فردا (چهارشنبه) ما از تمام داشته‌هايمان برای رسيدن به هدف که تنها پيروزی است، استفاده خواهيم کرد. ما به تمام حريفان‌مان از جمله تيم بنيادکار احترام می‌گذاريم و اميدواريم فردا روز خوب تيم پرسپوليس باشد و هر دو تيم بتوانند در يک بازی جوانمردانه باعث لذت تماشاگران شوند.

وينگادا در پاسخ به سوال يکی از خبرنگاران ازبکستانی مبنی بر اينکه بنيادکار در مدت اخير هميشه هفتمين بازی خود را با پيروزی پشت سر گذاشته است و غلبه‌ی اين تيم بر سايپا در سال گذشته و سپاهان دليل بر اين ادعاست و اکنون نيز هفتمين بازی اين تيم از مقطعی به بعد مقابل پرسپوليس خواهد بود، آيا شما اعتقادی به اين مساله داريد، گفت: اين آمار و ارقام ارتباطی به موفقيت و پيروزی تيم ندارد. من به اين مسايل اعتقادی ندارم و فکر می کنم آن چيزی که باعث پيروزی يک تيم می‌شود، کيفيت بازی آنها و عملکرد بازيکنانش است.

وينگادا در پاسخ به اين سوال که آيا حساب ويژه‌ای روی بازی "ريوالدو" در اين مسابقه باز کرده‌ايد، گفت: يک تيم يازده بازيکن دارد و عملکرد تمام آنها می تواند در موفقيت آن تاثيرگذار باشد. شايد برخی بازيکنان برجسته در مقاطعی بتوانند گره از کار تيم‌شان باز کنند اما، در هر حال ستاره‌ی تيم خود تيم است نه يک به يک بازيکنان آنها.

به گزارش ايسنا، در ادامه‌ی نشست برخی از خبرنگاران خبرگزاری‌ها و مطبوعات داخلی اقدام به پرسيدن سوالات حاشيه‌ای از وينگادا کردند که اين سوالات موجب تعجب و خنده‌ی خبرنگاران ازبکستانی شده بود. آنها از سرمربی پرسپوليس پرسيدند "آيا شما برای گرفتن پول‌تان از پرسپوليس به فيفا شکايت کرده‌ايد". "چرا برخی بازيکنان پرسپوليس از جمله ابراهيم توره و کريم باقری را از ليست هجده نفره‌ی تيم خط زده‌ايد". " شما در اين نشست روحيه‌ی پايينی داريد که دليل آن چيست"، که وينگادا پاسخ داد: من درباره‌ی بازيکنان غايب صحبتی نمی‌کنم و تنها از کسانی که قرار است فردا در ليست تيم ما باشند، حرف می‌زنم. همچنين بايد بگويم اگر هر مشکلی بين من و باشگاه باشد، درون تيم حل خواهد شد و فکر نمی‌کنم اينجا محلی برای بيان اين صحبت‌ها باشد. من مربی حرفه‌ای هستم و مسووليتم را به خوبی می‌دانم و فکر می‌کنم باشگاه پرسپوليس هم آن قدر حرفه‌ای باشد که به تعهدات خود عمل کند.

وينگادا تصريح کرد: اين توانايی بالای شماست که ذهن مرا می‌خوانيد و مطمئن باشيد اگر انگيزه‌ای برای اين مسابقه نداشتم در اينجا حضور نداشته و فردا روی نيمکت پرسپوليس نمی‌نشستم.

وينگادا در پاسخ به اين سوال که آيا اين مسابقه آخرين بازی شما در تيم پرسپوليس خواهد بود و صحبت‌های مديرعامل باشگاه مويد اين مساله است، پاسخ داد: من از پنج دقيقه‌ی بعد خودم هم مطلع نيستم که قرار است چه اتفاقی بيفتد، فعلا اين بازی برايم از اهميت ويژه‌ای برخوردار است و بايد بگذاريد اين مسابقه و شرايط حساس آن تمام شود و بعد راجع به اين مسايل صحبت کنيد.

وينگادا در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ازبکستانی که پرسيد اگر تيمی از ازبکستان به شما پيشنهاد همکاری دهد، آيا قبول می‌کنيد، گفت: زندگی حرفه‌ای هر مربی و بازيکنی ايجاب می‌کند که در هر مقطعی بهترين تصميم را گرفته و در هر مکانی کار کند. من در کشورهای مصر، عربستان، مراکش، پرتغال و امارات کار کرده‌ام. اما، اکنون تمام تمرکزم در ايران و تيم پرسپوليس است و به آن فکر می‌کنم.

***

سرمربی بنيادکار:
کار بسيار دشواری در آزادی داريم
حضور تماشاگران عملکرد ما را هم بهتر می‌کند


سرمربی تيم فوتبال بنيادکار ازبکستان گفت: با توجه به اينکه پرسپوليس به عنوان نخستين تيم گروه به اين مرحله صعود کرده و از امتياز ميزبانی هم بهره می‌برد، ما کار بسيار دشواری برابر اين تيم قدرتمند خواهيم داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، "ممت آمت" سرمربی تيم فوتبال بنيادکار ازبکستان در نشست خبری پيش از بازی با تيم‌ پرسپوليس اظهار کرد: صد درصد بازی سختی را در پيش‌رو خواهيم داشت. چرا که پرسپوليس تنها نماينده‌ی ايرانی‌ها در اين مرحله است، ضمن اين که آنها برابر تماشاگران خود بازی‌های جالبی را به نمايش می‌گذارند. اين تيم معروف را به خوبی می‌شناسم و از برخی بازيکنان معروف‌شان از جمله علی کريمی نيز شناخت دارم و معتقدم تعادل خوبی ميان نفرات آنها برقرار است. پرسپوليس به عنوان تيم اول گروهش صعود کرده و در بازی فردا هم از يار دوازدهم خود يعنی تماشاگرانش بهره می‌برد که در مجموع همه‌ی اينها کار ما را برابر اين تيم سخت می‌کند.

وی افزود: در هر صورت تيم بنيادکار هم از نظر جسمی و روانی آماده‌ی اين مسابقه است و ما معتقديم وقتی يک بازی يک برنده خواهد داشت بايد از هر تلاشی برای پيروزی در آن دريغ نکنيم و تمام قدرت‌مان را به کار گيريم.

سرمربی بنيادکار در پاسخ به اين سوال که تاثير ريوالدو به عنوان مدير فنی تيمش در موفقيت‌های اين تيم ازبکستانی چقدر است، گفت: ريوالدو بازيکن معروفی بوده و هست و البته معتقدم حضور او در کادرفنی هم شرايط مثبتی را برای ما فراهم کرده و ارزيابی بسيار خوبی از حضورش دارم.

وی همچنين درباره‌ی شرايط بازيکنانش نيز گفت: دو بازيکن ما به دليل محروميت در بازی فردا حضور ندارند. اما، ما آن قدر بازيکنان خوب داريم که بتوانيم جايگزين آنها کنيم. کار ما امسال سخت‌تر از فصل گذشته بود. چرا که در ليگ ازبکستان تيم‌های ديگر امسال با شناخت بيشتری برابر ما می‌ايستادند. اما بنيادکار به مانند گذشته همچنان موفق بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه تا چه حد با جو ورزشگاه آزادی و اينکه حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر تاثيری بر عملکرد تيم‌تان خواهد داشت، گفت: ما سال گذشته مقابل سايپا در ورزشگاه آزادی بازی کرديم و با جو اين استاديوم آشنا هستيم. ضمن اينکه سايپا هم تيم قدرتمندی بود. همچنين ما بازيکنان ملی‌پوش و خارجی بزرگی از جمله ريوالدو داريم که تاکنون بارها چنين تجربه‌هايی را مقابل تماشاگران بسيار در استاديوم‌ها داشته‌اند. لذا معتقدم حضور تماشاگران بيشتر در استاديوم می‌تواند باعث بالا رفتن جذابيت مسابقه و عملکرد بهتر بازيکنان دو تيم باشد.

وی همچنين در پاسخ به اين سوال که نقش "کاسيموف" سرمربی تيم ملی ازبکستان را در عملکرد فنی بنيادکار تا چه حد می‌دانيد، گفت: کاسيموف به عنوان سرمربی تيم ملی خط و مشی تيم ملی را تعيين می‌کند و ما هم مشغول کار در تيم بنيادکار هستيم که اينها ارتباطی به يکديگر ندارد.





















Copyright: gooya.com 2016