یکشنبه 10 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افشين قطبی: انتخـاب ۱۱ بـازيکـن سخت‌ترين کـارم است، ايسنا

- شکل فوتبال‌مان ايرانی است نه فرانسوی
- تيم ملی آماده‌ی شاد کردن مردم است

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران گفت: انتخاب ۱۱ بازيکن برای بازی با کره شمالی سخت‌ترين کاری است که پيش‌رو دارم.

افشين قطبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام رضايت از وضعيت تيم ملی در چين گفت: خوشبختانه شرايط بسيار خوبی در اردوی تيم ملی حاکم است. بازيکنان پرانگيزه و تمرکزی که در اردوی تيم ملی می‌بينم، روند روبه پيشرفتی را در تيم ملی به وجود آورده است. تيم ملی ايران آماده‌ی شاد کردن ۷۰ ميليون ايرانی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی درباره‌ی برنامه‌ی تمرينی تيم ملی گفت: سعی داشته‌ايم از روز نخستی که تمرينات‌مان را آغاز کرده‌ايم به صورت پله‌ای شرايط روبه رشدی در تيم ملی به وجود بيايد. روز گذشته و با اضافه شدن بازيکنان تازه وارد برای آنها تمرين سبک‌تری را در نظر گرفتيم و آنها در ۴۵ دقيقه آخر به ساير بازيکنان اضافه شدند. امروز صبح هم سازمان دفاع و حمله را تمرين کرديم و در سه بخش جداگانه‌ی ۳۰ دقيقه‌ای با گلرها و مدافعين، هافبک‌ها و مهاجمان تمرينات اختصاصی را انجام داديم. تلاش کرديم با نشان دادن صحنه‌های گرافيکی و همچنين فيلمی که از بالا از ديدار فرانسه و کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۰۶ گرفته شده بود، شرح وظايف بازيکنان را مشخص‌تر کنيم. امروز هم تمرين شاد ۶۰ دقيقه‌ای را در زمين اصلی برگزار خواهيم کرد و بايد بگويم پيش از ديدار برابر چين، تيم ملی در بهترين فرم قرار دارد.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا قرار است تيم ملی ايران با سيستمی مانند سيستم فرانسه بازی کند، به ايسنا گفت: تيم ملی فرانسه در جام جهانی ۲۰۰۶ جزء بهترين تيم‌های جهان بود. در بازی کره جنوبی و فرانسه دوربينی از بالا بازی اين تيم را تصويربرداری کرده بود که ما هم با نشان دادن تصاوير اين بازی بازيکنان را با وظايف‌شان آشناتر کرديم. اما، بايد بگويم که ما دوست داريم شکل فوتبال‌مان ايرانی باشد نه فرانسوی. می‌خواهيم تنها مثل خودمان باشيم و نه تيم ديگری.

قطبی درباره‌ی ديدار دوستانه برابر چين گفت: بازی چين برابر آلمان را تماشا کرديم. اين تيم با چيدمان ۴-۱، ۴-۱ بازی می‌کرد. آنها تلاش می‌کردند که در زمان حمله با سرعت بازی کنند و زمانی که شرايط حمله وجود نداشت، در فضاهای تاکتيکی قرار می‌گرفتند. هر چند نتيجه‌ی بازی با چين برای ما اهميت دارد اما، چيزی که بيشتر از همه برای ما مهم است، فرم بازی تيم ملی است. از روزی که به عنوان سرمربی تيم ملی انتخاب شدم، تلاش کردم که بازی‌های دوستانه تيم ملی به صورت پله به پله دشوارتر شود. ابتدا با تيم اميد بازی کرديم، سپس با اندونزی و فردا هم با چين ديدار خواهيم داشت. ديدار با چين می‌تواند برای ما آزمايش بسيار خوبی باشد.

قطبی درباره‌ی اضافه شدن لژيونرها و شرايط آنها گفت: آنها هم مانند ساير بازيکنان در آمادگی خوبی هستند و انگيزه‌ی بالايی دارند. لژيونرها با آمدنشان به اردوی تيم ملی موج مثبتی را هم ايجاد کرده‌اند. آنها از زمان ورودشان به اردو متوجه رقابت بسيار نزديک در تيم ملی شدند. اضافه شدن لژيونرها به دو گروه انگيزه می‌دهد و واقعا فکر می‌کنم چيزی که در حال حاضرمهم است، اين است که توانستيم دو تيم بسيار خوب داشته باشيم که اين دو تيم از نسل‌های مختلفی تشکيل شده‌اند که جوان‌ترين آن حاج‌صفی است و با تجربه‌ترين آن مهدوی‌کيا.

قطبی در پايان گفت: طوری برنامه‌ريزی کرده‌ايم که تا پيش از بازی با کره به ترکيب ۱۱ نفره تيم ملی برسيم. اما، تيم ملی به قدری بازيکن خوب و آماده دارد که انتخاب يازده نفر بسيار مشکل است. چرا که ما تنها يازده بازيکن خوب نداريم. بلکه در هر پست دو بازيکن خوب و باکيفيت در اختيارمان هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016