چهارشنبه 20 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افشين قطبی در نشست خبری: صعود بـه جـام جهـانی را در سئول جشن می‌گیـريم، بسياری از بازيکنان کره‌ جنوبی با من کار کرده‌اند، ايسنا

- تعويض‌های "قطبی" هميشه جواب داده است

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران گفت: با پيروزی بر امارات به جام جهانی نزديکتر شديم و اميدوارم بتوانيم با شناختی که از تيم کره‌جنوبی داريم جشن صعود تيم ملی به جام جهانی را در سئول بگيريم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، افشين قطبی در نشست خبری پس از بازی تيم‌های ايران و امارات اظهار کرد: اين پيروزی را به تمام مردم ايران که همواره از تيم ملی حمايت کرده‌اند و به اين تيم عشق می‌ورزند تبريک می‌گويم. آن‌ها در اين مدت به ما انگيزه زيادی دادند و روحيه‌ای که مردم به ما می‌دهند باعث می‌شود ما در تيم ملی در هر ثانيه کار کنيم و اين تلاش‌ها باعث پيشرفت تيم و رسيدن به جام جهانی شود که می‌دانيم برای مردم اهميت زيادی دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: در بازی امروز هم بازيکنان تيم ملی توانستند به خوبی بازی را کنترل کرده و فرصت‌های زيادی را برای خود فراهم کنند که در نتيجه ما توانستيم بر امارات پيروز شويم. ضمن اينکه ديديد امارات هم آمده بود و در يک فوتبال بين‌المللی که برای هر کشوری اهميت دارد از حيثيت فوتبال کشورش دفاع کند و تا آخرين لحظات برابر ما مقاومت کرد.

قطبی در پاسخ به اين سوال که آيا شناخت شما از تيم کره‌جنوبی باعث کسب پيروزی ايران برابر اين تيم در سئول خواهد شد، تصريح کرد: من در تمام دوران مربيگری‌ام مقابل هر تيمی که ايستادم از آن تيم شناخت کافی را داشتم. سال‌ها است که کره‌جنوبی و همه بازيکنانش را می‌شناسم بسياری از بازيکنان کره‌ای که اکنون در اين تيم بازی می‌کنند در دو جام جهانی پياپی با من کار کردند و برخی هم در يک جام. حتی برخی بازيکنان جوان‌تر اين تيم هم در تيم المپيک کره حضور داشتند که من از آن‌ها شناخت لازم را دارم. اما بايد بدانيم که در فوتبال بين‌المللی همه انگيزه دارند و امروز هم ديديد آن‌ها يک لحظه هم برابر عربستان کم نياوردند و به تساوی رسيدند. در هر حال اين را هم بايد مدنظر داشته باشيم که ما بايد به روش بازی خودمان بيشتر فکر کنيم و همواره هم می‌دانيم که بايد چطور بازی کنيم. من از زمانی که سرمربی تيم ملی شدم هميشه اطمينان داشتم که ايران به جام جهانی صعود می‌کند. حال به صورت مستقيم و يا پلی‌آف.

سرمربی تيم ملی در پاسخ به اين سوال که فکر نمی‌کنيد با تعويض‌های اشتباه مقابل کره‌شمالی فوتبال بدی را به نمايش گذاشتيد، اظهار کرد: زيبايی فوتبال به وجود نظرات مختلف در آن است، هر کس بنا بر دانش و تجربه‌ای که دارد نظرات مختلفی درباره اين بازی جذاب دارد لذا معتقدم وقتی شما از يک تيم دور هستيد جزئيات آن را نمی‌بينيد. يک مربی برای پيروزی تيمش دست به تعويض می‌زند و آن تعويض‌ها نيز بستگی به فرم و تکنيک تيم و بازيکنان تيمش دارد. معتقدم محسن خليلی يکی از باهوش‌ترين بازيکنان ايران است او در تمرينات خوب ظاهر شد اما شرايط بازی در ۹۰ دقيقه را نداشت. ما سعی کرديم او را به ميدان بفرستيم تا در برابر فوتبال بسته کره شمالی گره‌گشا باشد اما مصدوميت او به گونه‌ای بود که فورا از زمين بيرون آمد و من اين صحنه را در تاريخ دوران مربيگری‌ام تجربه نکرده بودم. اين وضعيت به حدی بود که پزشکان پس از آزمايش ام‌.آر.آی گفتند در هر يک ميليون صحنه چنين اتفاقی رخ می‌دهد. در هر حال بعضی وقت‌ها تعويض جواب می‌دهد و زمانی هم خير.

وی افزود: ما در بازی با کره‌شمالی بهترين‌های تيم ملی را با بهترين تجربه به زمين فرستاديم و امروز هم چنين رويه‌ای را دنبال کرديم. معتقدم سطح فوتبال بين‌المللی با سطح ليگ‌های برتر قاره آسيا واقعا فرق می‌کند و بايد بدانيد بازيکنانی چون مهدی مهدوی‌کيا، علی کريمی، وحيد هاشميان، مسعود شجاعی و جواد نکونام فوتباليست‌هايی هستند که شرايط متفاوتی دارند. بازيکنانی چون احسان حاج صفی و محمدرضا خلعتبری از آينده‌های خوب فوتبال ايران هستند اما اين تفاوت‌ها را بايد قبول کنيم و بدانيم آن‌ها به مرور رشد بيشتری پيدا می‌کنند. بايد بگويم که تعويض‌های افشين قطبی در تاريخ مربيگری‌اش هميشه جواب داده است اما در بازی مقابل کره‌شمالی بدشانسی با ما يار بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016