چهارشنبه 20 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين تلاش فوتبال ايران براي صعود به جام جهاني، اعتماد

ميثم فرزيان

شاگردان افشين قطبي امروز در حالي در ورزشگاه يکصد هزار نفري آزادي رودرروي تيم ملي امارات قرار مي گيرند که نتيجه نگرفتن در اين مسابقه مي تواند به طور کامل اميدهاي تيم ملي فوتبال کشورمان را براي صعود به جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي از بين ببرد. ملي پوشان ايران که در ديدارهاي گذشته شان امتيازهاي حساسي را به سادگي از دست داده اند، امروز علاوه بر سه امتياز نياز مبرمي نيز به پيروزي با اختلاف گل بالا دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در حالي که طبق قوانين در نهايت اين تفاضل گل است که سرنوشت تيم ها را تعيين مي کند، ملي پوشان ايران امروز تلاش خواهند کرد ضمن پيروزي بر حريف تفاضل گل مناسبي نيز کسب کنند تا در روز پاياني نسبت به کره شمالي و عربستان قافيه را نبازند. اما مهم ترين اتفاق ديدار امروز بي شک به بازگشت جواد نکونام هافبک تيم اوساسوناي اسپانيا به ترکيب تيم ملي برمي گردد. نکونام که از نظر آماري موثرترين بازيکن ايران در مرحله انتخابي جام جهاني بوده است، پس از سپري شدن محروميت يک جلسه يي اش در بازي با کره شمالي امروز مي تواند به صلاحديد افشين قطبي از ابتدا در ترکيب ايران قرار بگيرد. از طرف ديگر به نظر مي رسد محسن خليلي تنها بازيکني است که به دليل مصدوميت قادر به همراهي تيم در ديدار امروز نيست.

افشين قطبي سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان در کنفرانس خبري پيش از بازي که ديروز برگزار شد، ضمن ابراز اميدواري براي حضور هواداران در ورزشگاه آزادي مي گويد؛ «اميدوارم هواداران تيم ملي براي حمايت از بازيکنان به ورزشگاه آزادي بيايند. زماني که به ايران بازگشتم مردم بهترين حاميان من بودند. آنها مقابل امارات هم به ورزشگاه مي آيند تا عظمت ايران را نشان دهند. براي صعود به جام جهاني و براي اينکه همچنان اميد داشته باشيم نياز به آنها داريم.» قطبي بازي سازي، سرعت بالا و دقت بيشتر را در بازي با امارات سه اصل بازيکنان مي داند و مي گويد؛ «غير از خليلي ساير بازيکنان صد درصد آماده اند. سربازان فوتبال براي 70 ميليون ايراني در داخل کشور و پنج ميليون ايراني خارج از کشور با تمام قوا و حداکثر توان به ميدان مي روند.» سرمربي تيم ملي فوتبال ايران همچنين در پاسخ به سوالي در مورد احتمال ضدفوتبال بازي کردن اماراتي ها مي گويد؛ «هرگز به اين مسائل وارد نمي شوم زيرا احترام به تمام تيم ها در دنيا واجب است. همه تيم ها در شرايط کنوني حرفه يي فکر مي کنند و تيم ملي امارات هم از اين قاعده مستثني نيست. ايران و امارات هر دو از يک قاره هستند و طبيعتاً آنها در برابر ايران به ميدان مي آيند تا با يک نتيجه خوب از اين مسابقات خداحافظي کنند پس با بهترين کيفيت خود به ميدان مي آيند.» کاروان تيم ملي فوتبال امارات بامداد دوشنبه متشکل از 44 بازيکن و همراه وارد تهران شده است. آنها تا پيش از بازي امروز دو جلسه تمرين در محل کمپ تيم هاي ملي و ورزشگاه آزادي برگزار کرده اند. دومنيک باتيني سرمربي امارات در مورد بازي امروز تيمش مقابل ايران مي گويد؛ «بازي سختي را پيش رو داريم. بازيکنان امارات براي حفظ حيثيت خود با تمام قوا در مقابل ايران قرار خواهند گرفت. هرچند ايران تيم بزرگي است و معتقدم هنوز شانس صعود دارد.» باتيني در مورد ترکيب امارات در بازي امروز مي گويد؛ «امارات بعضي از بازيکنان کليدي خود همچون اسماعيل مطر و جمعه را در اختيار ندارد. احتمال دارد بازيکنان جوان را به ميدان بياوريم ولي به هرحال اين يک بازي بين المللي است و ما آن را دست کم نمي گيريم. درست است که شانسي براي صعود نداريم اما همه سعي خودمان را به کار مي گيريم تا آبرومندانه از زمين خارج شويم.» وقتي خبرنگاران ايراني بحث را به حمايت تيم هاي عربي از هم و موضوع بحرين و عربستان مي کشانند، باتيني در پاسخ مي گويد؛ «در اين بازي ما به عربستان فکر نمي کنيم. مشکل شما هم نبايد عربستان باشد. شما هم به امارات فکر کنيد و بياييد تا امارات را ببريد.» سايت فدراسيون بين المللي فوتبال نيز با اشاره به ديدار تيم هاي امروز ايران و امارات مي نويسد؛ «قهرمان سه دوره آسيا که از شش بازي گذشته خود تنها هفت امتياز به دست آورده، اين روزها از ديد بسياري يکي از مهم ترين تيم هاي آسيايي محسوب مي شود که در حد و اندازه هاي خود ظاهر نشده است.» سايت فيفا مشکل تيم ملي فوتبال کشورمان را ناتواني بازيکنان در گلزني مي داند و مي نويسد؛ «مشکل کليدي افشين قطبي مربي جديد ايران همچنان به قدرت تمام کنندگي بازيکنانش برمي گردد. اين مساله باعث شده است آنها چندين فرصت مسلم گلزني را در ديدار هفته گذشته شان مقابل کره شمالي که به تساوي بدون گل منجر شد ،از دست بدهند.» سايت فيفا در ادامه مي نويسد؛ «با اين حال پيروزي برابر امارات که تاکنون در رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2010 هيچ گاه طعم پيروزي را نچشيده است در توان ايران بوده و آنها بايد در محوطه جريمه امارات اعتماد به نفس خود را بازيابند.»

تاج؛ بايد با اختلاف گل ببريم

«معتقدم سرنوشت صعود تيم ملي فوتبال ايران به جام جهاني آفريقاي جنوبي با توجه به بازي هاي پيش رو به عملکرد خودمان بستگي دارد.» مهدي تاج نايب رئيس فدراسيون فوتبال با بيان اين موضوع در مورد مسابقه امروز تيم ملي فوتبال کشورمان مي گويد؛ «پس از بازي با کره شمالي در جلسات متعددي که با کادر فني و بازيکنان برگزار کرديم به آنها متذکر شديم چنانچه تيم امارات را در تهران با اختلاف بيش از دو گل شکست بدهيم مي توانيم با همين اختلاف گل به طور مستقيم به جام جهاني صعود کنيم.»

مهدوي کيا؛ مي خواهيم پيروز شويم

کاپيتان تيم ملي فوتبال کشورمان در جمع خبرنگاران با اشاره به تبعات صعود نکردن تيم ملي به جام جهاني 2002 مي گويد؛ «اثرات رکود حاصل از آن ناکامي تا حالا در فوتبال ما باقي مانده است و مي بينيم که چه نسلي از فوتبال را از دست داده ايم.» مهدي مهدوي کيا در ادامه مي گويد؛ «تمام بازيکنان تيم ملي و جامعه فوتبال مي دانند که رفتن به جام جهاني امري بسيار مهم است و در صورت عدم صعود، با رکود فوتبال روبه رو خواهيم شد. نسل بازيکنان جوان ما در صورت صعود نکردن به جام جهاني آفريقاي جنوبي از بين خواهد رفت.» او در ادامه در مورد بازي امروز مي گويد؛ «اين بازي براي ما بسيار حائز اهميت است. مي خواهيم در اين بازي پيروز شويم و اين امر در سايه حضور باتجربه ها در کنار جوانان به دست مي آيد.»

فدراسيون فوتبال؛ عليه نامزدهاي رياست جمهوري موضع نگيريد

فدراسيون فوتبال کشورمان با انتشار اطلاعيه يي از تماشاگران مسابقه امروز ايران و امارات درخواست کرد از موضع گيري عليه نامزدهاي انتخاباتي رياست جمهوري خودداري کنند. در اطلاعيه فدراسيون فوتبال آمده است؛ «در ايام پرشور و حساس انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري، هيات رئيسه فدراسيون ضمن احترام به کليه کانديداها، اعضاي محترم ستادهاي تبليغاتي، هواداران و علاقه مندان به نامزدهاي محترم و ارزشمند درخواست مي کند ضمن رعايت حقوق متقابل از هرگونه فعاليت تبليغاتي عليه نامزدي خاص اجتناب کنند. بديهي است تيم ملي متعلق به آحاد ملت عظيم و ارزشمند ايران اسلامي بوده و استاديوم آزادي در روز چهارشنبه بايد نماد وحدت ملي و انسجام همه اقشار و مظهر تشويق بازيکنان غيور تيم ملي باشد. لذا مصرانه درخواست مي شود هواداران فهيم، هوشمندانه و با هوشياري اجازه بروز و ظهور هرگونه فعاليتي غير از تشويق يکپارچه تيم ملي را ندهند.»

برتري آماري ايران بر امارات

تيم ملي فوتبال کشورمان امروز در حالي مقابل امارات صف آرايي مي کند که تاکنون در هيچ مسابقه رسمي از آنها شکست نخورده است. پيش از ديدار امروز که سيزدهمين رويارويي ايران و امارات محسوب مي شود، ايران 9 بار به پيروزي رسيده و نتيجه سه ديدار هم به تساوي انجاميده است. تنها پيروزي اماراتي ها مقابل تيم ملي کشورمان در يک ديدار دوستانه رقم خورده است. آخرين پيروزي ايران در برابر امارات به هفت ژوئن 2008 برمي گردد. در اين بازي ايران با تک گل فريدون زندي مقابل امارات به پيروزي رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016