چهارشنبه 13 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قطبي و دردسر انتخاب ترکيب اصلي، اعتماد

سه روز ديگر تيم ملي فوتبال ايران بايد مهم ترين ديدار خود را در راه رسيدن به جام جهاني 2010 برگزار کند. ديدار مقابل کره شمالي بازي مرگ و زندگي براي ايران خواهد بود و پيروز نشدن در پيونگ يانگ تمامي آرزوهاي ايراني ها را براي حضور در آفريقاي جنوبي از بين مي برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين ميان افشين قطبي و بازيکنان تيم ملي اميدوارند با کسب يک پيروزي روحيه بخش در کره شمالي شانس حضور در جام جهاني را از دست ندهند. تيم ملي براي کسب آمادگي بيشتر دوشنبه يک بازي دوستانه مقابل چين برگزار کرد و با يک گل مغلوب ميزبان خود شد. ايران نتوانست در برابر چين نمايش خوبي از خود ارائه کند و حتي قطبي اعتراف کرد که از عملکرد ايران در اين بازي دوستانه راضي نبوده است. با اين حال مسوولان تيم ملي اميدوارند شاگردان قطبي شنبه يک نمايش باکيفيت تر از خود ارائه کنند.

مهدي تاج مدير تيم هاي ملي از آن جمله افرادي است که معتقد است تيم ملي مقابل کره شمالي به مراتب بهتر از بازي با چين بازي خواهد کرد؛ «شرايط ديدار تيم ملي با چين با ديدار روز 16 خرداد برابر کره شمالي کاملاً متفاوت است و قطعاً بازيکنان ملي پوش در آن ديدار با قدرت و تمام توان به ميدان خواهند رفت. قطعاً کره شمالي از چين قوي تر نيست.» افشين قطبي هم نظري مشابه دارد؛ «با توجه به تجربياتي که از اين بازي به دست آورديم ظرف روزهاي باقيمانده تا ديدار با کره شمالي بايد مشکلات خود را مرتفع کنيم تا در پيونگ يانگ بازي بهتري انجام دهيم. مسابقه با چين به ما ياد داد بايد روي ضربات ايستگاهي بيشتر دقت کنيم تا اين گونه اتفاقات تکرار نشود. معتقدم از 60 درصد توان خود در بازي با چين استفاده کرديم در حالي که مي توانيم و بايد از صد درصد توان بازيکنان استفاده کنيم.» قطبي در اين بازي از خسرو حيدري و علي کريمي که مصدوميتي جزيي داشتند استفاده نکرد. البته اين دو بازيکن براي حضور در بازي کره شمالي مشکلي نخواهند داشت، به ويژه علي کريمي که مي تواند برگ برنده قطبي در ميدان پيونگ يانگ باشد. به هر حال ترکيب اصلي تيم ملي در بازي با کره شمالي با آنچه روز دوشنبه به ميدان رفتند متفاوت خواهد بود. مسعود شجاعي نيز از امروز به اردوي تيم ملي ملحق مي شود. با توجه به اينکه قطبي در بازي شنبه علي کريمي، مسعود شجاعي و خسرو حيدري را هم در اختيار خواهد داشت، حضور اين بازيکنان به ويژه کريمي و شجاعي موجب مي شود ترکيب تيم ملي تغيير کند. بايد ديد قطبي کدام بازيکنان را از ترکيب اصلي بيرون مي گذارد و به جاي آنها از کريمي و شجاعي استفاده مي کند. به نظر مي رسد مهرزاد معدنچي يکي از بازيکناني است که جاي خود را در ترکيب اصلي از دست خواهد داد. تيم ملي ديروز در پکن تمرين کرد و تا پنجشنبه به تمرينات خود در پايتخت چين ادامه مي دهد و سپس راهي پيونگ يانگ مي شود. قطبي در اين چند جلسه تمريني بايد ترکيب اصلي اش را بشناسد. شايد بزرگ ترين دغدغه قطبي در اين سه روز اين باشد که از کريمي، شجاعي و حيدري چگونه استفاده کند. البته سرمربي باروحيه تيم ملي باز هم از پيروزي ايران در بازي مهم شنبه مطمئن است؛ «ملت ايران فوتبال را خوب مي شناسد و مي داند تيم ايران در شرايطي که بايد پيروز شود، پيروز ميدان خواهد بود.» البته پس از بازي با چين کارشناسان فوتبال نظرات متفاوتي درباره تيم ملي ارائه کردند. مثلاً ناصر حجازي از نوع بازي تيم ملي انتقاد کرده اما کارشناساني همچون بيژن ذوالفقارنسب ابراز اميدواري کردند که تيم ملي تا بازي با کره شمالي به شرايط بهتري دست پيدا کند.

هاشميان؛ هفت امتياز نياز داريم

وحيد هاشميان در بازي با چين يک نيمه بازي کرد. احتمالاً اين مهاجم باتجربه يکي از نفرات اصلي تيم ملي مقابل کره شمالي خواهد بود. وي در مصاحبه با سايت اينترنتي باشگاه بوخوم درباره بازي هاي آينده تيم ملي گفت؛ «ما بايد از سه بازي گروهي خود هفت امتياز کسب کنيم و اگر مي خواهيم به جام جهاني برويم به هفت امتياز نياز داريم.» هاشميان پس از سپري کردن يک فصل نااميد کننده در چند بازي آخر تيمش نمايش خوبي ارائه کرد و حتي زننده يک گل سرنوشت ساز مقابل فرانکفورت بود؛ گلي که به بقاي بوخوم در دسته اول خيلي کمک کرد. هاشميان اميدوار است بتواند در ادامه بهتر از قبل کار کند و بازي هاي خوبي براي تيم ملي و بوخوم در فصل آينده انجام دهد. هاشميان در اين باره توضيح داد؛ «مي دانم که در فصل گذشته پايين تر از توانايي هايم بودم اما مي خواهم اين را يک بار ديگر ثابت کنم. فصل گذشته براي من بسيار دشوار بود. اين فصل تنها بايد بهتر شود.» شجاعي هم پس از اينکه يکشنبه به همراه اوساسونا جشن بقا در ليگ يک را برپا کرد با روحيه يي مناسب به تيم ملي اضافه شده و قطبي روي تجربه اين لژيونرها حساب ويژه يي باز کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016