چهارشنبه 13 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افشين قطبی در گفت‌و‌گو با سايت فيفا: تيم ملی ايران را مثل پرسپوليس سربلند می‌کنم، فارس

خبرگزاری فارس: سرمربی تيم ملی فوتبال ايران گفت: همچون تجربه موفق مربيگری‌ام در پرسپوليس قول سربلندی تيم ملی را داده‌ام.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سايت فيفا افشين قطبی به عنوان سرمربی جديد تيم ملی فوتبال ايران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ و در حالی که قبل از ديدار با کره شمالی ۶ امتياز از ۵ مسابقه کسب کرده و هر لحظه امکان حذف شدنش از مرحله مقدماتی احتمال می رود، اما همچنان اميدوار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ايران در اين مرحله بعد از تيم های ملی کره جنوبی، کره شمالی و عربستان در رتبه چهارم قرار دارد و به شدت خطر حذف شدن اين تيم را تهديد می کند. در اين مرحله فقط ۲ تيم شانس صعود مستقيم را به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ را دارند.
رقابت برای صدرنشينی و صعود مستقيم به جام جهانی کار بسيار سختی برای قطبی و مردان ملی پوش ايران است و شنبه ايران بايد در پيونگ يانگ مسابقه سرنوشت ساز و دشواری را برابر کره شمالی برگزار کند و ۴ روز بعد بايد به مصاف تيم ملی امارات برود. در آخرين ديدار نيز بايد در سئول با تيم ملی کره جنوبی روبرو شود.
شرايط نشان می دهد اگر ايرانی ها می خواهند به جام جهانی بروند، قطبی و بازيکنانش هيچ فرصتی را برای اشتباه کردن ندارند.
قطبی در اين زمينه می گويد: ۲ سال پيش زمانی که سرمربی تيم پرسپوليس شدم، در اولين نشست مطبوعاتی ام خبر از قهرمانی دادم و سرانجام اين تيم را قهرمان ايران کردم. زمانی هم که به عنوان سرمربی ايران شدم چنين قولی را دادم و ايران را به جام جهانی ۲۰۱۰ خواهم رساند.
وی تاکيد کرد: ايران از قطب های فوتبال آسيا است و ما بازيکنان با استعداد زيادی را در اختيار داريم و در وضعيت فعلی انگيزه ما برای صعود به جام جهانی بالا رفته و اين هدف اصلی ما است.
وی ادامه داد: در مسابقات آسيايی داشتن تاکتيک سرعتی و اعتماد به نفس بالا و روحيه مطلوب از مهم ترين فاکتورها برای رسيدن به برتری هستند و می توانند عواملی برای ايجاد شانس های متعدد در راه رسيدن به پيروزی باشند.
قطبی يادآور شد: حرفه من چنين سازماندهی شده که مهره هايی را در اين مسير سازماندهی کرده و آنها را در بهترين مسير قرار دهم. اين روش به من اجازه می دهد که بيشترين کارآيی را از بازيکنانم در ميادين داشته باشم. من در فوتبال اين فرصت ها را داشته ام که با بزرگان فوتبال دنيا کار کرده و در زمينه مربيگری از مربيان بزرگی چون گاس هيدينگ و ادووکات چيزهای زيادی ياد بگيرم.
وی گفت: بخش مهم اصول مربيگری شامل برنامه ريزی و مديريتی در حوزه ای فراتر از ميدان مسابقه فوتبال است. موفقيت يک تيم فقط به هدايت و برنامه های تاکتيکی در تمرينات و هدايت بازيکنان آن ختم نمی شود بلکه مسايل پزشکی، روند آماده سازی و سازماندهی منظم؛ جوی که همگان در اين فرآيند به صورت همگون حضور داشته باشند نيز در پيروزی ها و سربلندی ها يک تيم نقش اساسی دارند.
قطبی درباره حريف روز شنبه ايران تاکيد کرد: کره شمالی نشان داده که می تواند حريف سختی برای ما باشد. بازی های قبل آنها به خوبی اين قدرت را نشان می دهد و گويای اين ادعا است، اما به نظر من بازيکنان ما به لحاظ توانايی و استعداد بهتر از مهره های کره شمالی هستند. اميدوارم بتوانم بردی را که در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ با کره جنوبی در پيونگ پانگ به دست آوردم اين بار با ايران تکرار کنم.
سرمربی تيم ملی عنوان کرد: اين امکان وجود دارد که کره جنوبی با توجه به قطعی شدن تکليف صعودش به جام جهانی در بازی آخر يک مسابقه تشريفاتی مقابل ايران داشته باشد،‌ اما من معتقدم نبايد روی بازی حريفان خودمان تمرکز کنيم بلکه بايد به خودمان توجه داشته باشيم. اگر ما بتوانيم بازی های خوبی انجام دهيم،‌ در آن زمان سرنوشت صعود را خودمان رقم خواهيم زد و به هدف نهايی مان خواهيم رسيد.
ايران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ شانزدهم خرداد ماه سال جاری و ساعت ۱۲:۳۰ در پيونگ يانگ به مصاف تيم ملی کره شمالی می رود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016