سه شنبه 19 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فيفا شرايط صعود به جام جهانی را اعلام کرد، تفاضل ‌گل مهم تر از بازی مستقيم، ايران به برد پرگل نياز دارد، مهر

کميته مسابقات فيفا نحوه صعود مستقيم تيم ها به جام جهانی۲۰۱۰ آفريقای جنوبی را اعلام کرد که بر اساس اولويت های تعيين شده تفاضل گل مهمتر از بازی رو در رو در صعود تيم ها تاثيرگذار خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرنگار مهر، مطابق بند ۶ ماده ۱۷ مقررات مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی، رتبه بندی تيم ها در جدول مسابقات بر اساس ۴ اولويت اصلی تعيين می شود.

براساس قوانين فيفا، در رتبه بندی تيم هايی که از شرايط امتيازی يکسانی برخوردارند ابتدا تفاضل گل درکل بازيهای گروهی مورد محاسبه قرارمی گيرد. تعداد گلهای زده در مجموع مسابقات دومين اولويت برای تعيين تيم های برترمحسوب می شود. امتياز بيشتر در بازيهای رو در رو به همراه تفاضل گل دربازيهای رو در رو ديگر شرايطی است که برای تعيين تيم های برتر گروه در شرايط امتيازی برابر مورد محاسبه قرار می گيرد.

به اين ترتيب با توجه به اهميت تفاضل گل در صعود تيم ملی به جام جهانی، پيروزی پرگل ايران درديدار روز چهارشنبه برابر امارات می تواند اميدهای تيم ملی کشورمان را در صورت برابر شدن امتيازش با تيم های کره شمالی و عربستان در روز پايانی برای صعود مستقيم به جام جهانی افزايش دهد. البته اين درصورتی است که ايران بتواند درمسابقه حساس روز ۲۷ خرداد در سئول کره جنوبی را شکست دهد.

ضمن اينکه نتايج دو ديدارعربستان برابر کره جنوبی و شمالی در بازيهای آينده در سرنوشت و موقعيت تيم ملی ايران درجدول رده بندی اين گروه و صعود مستقيم به جام جهانی يا حضور در مرحله پلی آف تاثيرگذارخواهد بود.

در حال حاضر تيم کره شمالی با ۱۱ امتياز و تفاضل گل ۲+ ، عربستان با ۱۰ امتياز و تفاضل گل صفر و ايران با ۷ امتياز و تفاضل گل صفر پس از کره جنوبی ۱۴ امتيازی در مکان های دوم تا چهارم جدول قرار دارند و در صورت امتيازات برابر در ديدارهای باقی مانده شرايط صعود مستقيم تيم ها به جام جهانی بر اساس اولويت بندی فيفا تعيين خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016