یکشنبه 28 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تلویزیون دیگر بازی‌های لیگ های اروپایی را پخش نمی کند؟، دنیای فوتبال

خبر حذف صداوسیمای ایران از اتحادیه تلویزیون‌های اروپایی که هفته گذشته منتشر شد، این نگرانی را به وجود آورده که شاید رقابت‌های لیگ‌های اروپایی امسال به ایران فروخته نشود.

به نوشته دنیای فوتبال؛ البته این احتمال با توجه به حذف ایران از اتحادیه تلویزیون‌های اروپایی وجود دارد. در سال‌های گذشته صداوسیمای ایران برای پوشش بوندس‌لیگا، لیگ‌برتر جزیره،رقابت‌های یوفا و لیگ قهرمانان اروپا به عضویت این اتحادیه درآمده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شرطی که اتحادیه شبکه‌های تلویزیونی کشورهای اروپایی برای کشورهایی که قصد پوشش رقابت‌های اروپایی داشتند ،گذاشت و باعث شد تا ایران به عنوان کشوری که بازار این رقابت‌ها در آن مناسب است به این کار اقدام کند. کشورهای عربی این کار را انجام ندادند تا فقط شبکه الجزیره اسپورت دو، سه امتیاز بازی‌های لالیگا و برخی بازی‌های لیگ‌های دیگر را بخرد.

این شبکه‌های الجزیره البته پولی است و ایران با خرید امتیاز پخش شبکه‌های الجزیره رقابت‌های لالیگا را پخش می‌کرد و اگر یادتان باشد هنگام پخش رقابت‌های لالیگا لوگوی شبکه پخش‌کننده سانسور می شد.

به هرترتیب با توجه به اینکه همیشه صداوسیما یک هفته پیش از آغاز رقابت‌های لیگ‌های اروپایی اقدام به خرید امتیاز بازی‌ها می‌کند، به نظر می‌رسد با توجه به اتفاق پیش آمده باید رایزنی‌ها زودتر آغاز شود وگرنه آن وقت فقط دلمان باید به الجزیره و نگاه کردن به لالیگا خوش باشد.

البته گل‌های لیگ‌های اروپایی فقط از طریق بخش‌های خبری شبکه‌های اروپایی قابل دیدن است. سال گذشته تقریبا یک میلیارد تومان برای بازی‌های جزیره و بوندس‌لیگا هزینه شد.یادمان نرفته که 3سال پیش جام‌جهانی آلمان هم نزدیک بود خریداری نشود و در دقیقه نود بود که صداوسیما 700میلیون داد تا رقابت‌های جام‌جهانی پخش شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016