یکشنبه 28 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آرش برهاني آقاي گل ليگ هشتم، پس از بازگشت از تركيه به سئوالات همشهري پاسخ مي‌دهد

ناصر قراگزلو

آرش برهاني آقاي گل ليگ هشتم در اين فصل نيز خودش را مدعي اول عنوان آقاي گلي مي‌داند.

برهاني در بين صحبت‌هايش به اين نكته هم اشاره مي‌كند كه استقلال در ليگ نهم برخلاف ساير قهرمانان ليگ سنت‌شكني خواهد كرد.

آرش برهاني پس از بازگشت از تركيه به سئوالات همشهري پاسخ مي‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




گويا در تركيه نتوانستيد به اهداف كامل خود دست پيدا كنيد.
هر روز در تركيه 3 نوبت تمرين كرديم اما شرايط خاص اجازه نداد تمرينات تاكتيكي‌مان را به شكل دلخواه انجام دهيم به همين دليل بيشتر به تمرينات بدنسازي پرداختيم.

چه عاملي باعث شد در تركيه تمرينات تاكتيكي انجام ندهيد؟
محل اردوي ما آب‌وهواي بدي نداشت اما مه شديد اجازه نمي‌داد اطراف‌مان را ببينيم، شايد باور نكنيد اما ما در برخي مواقع نمي‌توانستيم فاصله بيشتر از يك متري خودمان را ببينيم. به همين دليل بازي‌هاي دوستانه ما لغو شد و باعث شد كه در تركيه فقط بدويم و تمركزمان را به تمرينات بدنسازي معطوف كنيم.

ظاهرا فشار بدنسازي زياد، اعتراض بازيكنان استقلال را به همراه داشته.
نه، هيچكس به تمرينات بدنسازي در تركيه اعتراضي نداشت. فشار در طول دوران بدنسازي امري طبيعي است. در زمان قلعه‌نويي نيز در تركيه بازيكنان‌مان روزي 12 كيلومتر مي‌دويدند.

اما گفته شد كه بازيكنان استقلال از نوع تمرينات كرافت آلماني شديدا ناراضي بودند و به او اعتراض كردند.
مربيان بدنساز به دليل نوع كارشان چندان در بين بازيكنان محبوب نيستند اما حقيقتا هيچكس به كرافت در طول اردو اعتراض نكرد و همه با وجود سختي تمريناتش از او راضي بودند. چون تمرينات او علمي و به روز بود ضمن آنكه قبل از هر تمريني، آن را براي بازيكنان توضيح مي‌داد به همين دليل نيز درك متقابل و خوبي بين بازيكنان و اين مربي آلماني به وجود آمده بود.

سال قبل در برخي مقاطع انتقادهاي زيادي از وضعيت بدني بازيكنان استقلال شد. در اين فصل هم شاهد چنين موضوعي خواهيم بود؟
فشار بدني و تمرينات بدنسازي ما در تركيه پايان يافت و در فرصت باقيمانده تا ليگ، بيشتر تمركزمان بر انجام كارهاي تاكتيكي‌ خواهد بود. سال قبل به دليل وقفه‌هاي زياد و ليگ فرسايشي، فشار بدني زيادي به بازيكنان ما وارد شد اما مطمئنم مشكلات سال قبل براي ما تكرار نخواهد شد و خوشبختانه نوع تمرينات كرافت با وجود دشواري هيچ بازيكني را خسته نمي‌كرد.

چه تفاوتي بين تمرينات فصل قبل قلعه‌نويي و مرفاوي در طول اردوي تركيه ديدي؟
به نظر من هر مربي سبك و سياق خاص خود را در مربيگري دارد اما نكته مهم تمرينات تركيه، خواست و انگيزه بالاي بازيكنان بود. در اردوي تركيه ميل به تكرار قهرماني در بين بازيكنان ما موج مي‌زد.

اما تاكنون هيچ تيمي در بين قهرمانان فصول گذشته نتوانسته قهرماني‌اش را تكرار كند.
ما امسال سنت‌شكني خواهيم كرد و بر اين موضوع كه يك تيم نمي‌تواند در دو فصل متوالي قهرمان ليگ شود خط بطلان مي‌كشيم. امسال صمد مرفاوي قهرماني فصل قبل را تكرار خواهد كرد.

آيا با اضافه شدن عنايتي، حس رقابت بيشتري بين مهاجمان به وجود آمده؟
دقيقا. رقابت در اين فصل بين مهاجمان استقلال بيشتر شده اما نكته جالب اين است كه با وجود رقابت بيشتر، رفاقت‌ها هم بيشتر شده است.

اضافه شدن چند مهاجم جديد از جمله سيدصالحي و رضا عنايتي تو را نگران كرده است؟
اصلا. من هميشه از رقابت لذت مي‌برم و به هيچ‌وجه نگران جايگاه خودم نيستم چون مطمئنم مرفاوي حق هيچ بازيكني را به بازيكن ديگر نمي‌دهد.

برخي معتقدند كه مرفاوي نمي‌تواند در بعد فني موفقيت قلعه‌نويي را تكرار كند.
من فكر مي‌كنم مرفاوي حالا تجربه لازم را براي سرمربيگري و موفقيت در استقلال به دست آورده است و توانسته اين خودباوري را در ميان بازيكنانش نيز ايجاد كند. من مطمئنم كه او مي‌تواند قهرماني فصل گذشته را تكرار كند.

قبل از اردوي تركيه بحث ترانسفر تو جدي بود اما حالا ظاهرا اين موضوع كاملا منتفي شده است؟
ديگر به ترانسفر شدن فكر نمي‌كنم چون احساس مي‌كنم مرفاوي و باشگاه به من احتياج دارند جدا از آن حضور در ليگ قهرمانان آسيا، تيم ملي و تكرار قهرماني آن‌قدر به من انگيزه داده كه ديگر به جدايي فكر نكنم.

استقلال در چه پست‌هايي كمبود بازيكن دارد؟
با جذب بازيكنان جديد من فكر مي‌كنم استقلال از دروازه تا خط حمله با انبوهي از بازيكنان خوب در تمام پست‌ها مواجه است و به نظر من استقلال، امسال يكي از پرمهره‌ترين تيم‌هاي چند فصل اخير خود را در اختيار دارد.

مدعي يا مدعيان اصلي قهرماني را چه تيم‌هايي مي‌داني؟
به نظر من استقلال، ذوب‌آهن، سپاهان و پرسپوليس 4 مدعي اصلي قهرماني هستند.

اما فكر نمي‌كني از لحاظ جذب ستاره و بازيكنان ملي‌پوش، سپاهان مدعي اول قهرماني باشد؟
سپاهان بسيار خوب بسته شده اما از حالا نمي‌توان يك تيم را مدعي اول قهرماني دانست ضمن آنكه فراموش نكنيد سال قبل هم چند تيم مدعي اول قهرماني بودند اما در نهايت استقلال قهرمان شد.

فكر مي‌كني عنوان آقاي گلي را تكرار كني؟
سال قبل را واقعا مديون هافبك‌هاي استقلال بودم اما باور كنيد تمام حواسم به تكرار عنوان آقاي گلي نيست چون موفقيت استقلال برايم از هر موضوعي مهم‌تر است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016