جمعه 2 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض بانوان به تبعیض فدراسیون فوتبال، خبرآنلاین

مربی و بازیکنان تیم ملی بانوان به عملکرد فدراسیون فوتبال اعتراض دارند.

در سکوت مطلق نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال، اعضای تیم ملی بانوان، مستقیم فدراسیون را متهم به تبعیض می‌کنند. اعتراض بانوان فوتبالیست از بی‌توجهی فدراسیون از جایی آغاز شد که پس از ناکامی تیم ملی در بازی‌های جام ملتهای بانوان، علی کفاشیان با انتقاد از کادرفنی تیم ملی و بازیکنان اعلام کرد قصد دارد تغییراتی وسیع را در کمیته فوتبال بانوان ایجاد کند. کفاشیان درحالی این ادعا را می‌کرد که تیم اعزامی بانوان به جام ملتها قبل از بازی‌ها حتی یک بازی تدارکاتی هم انجام نداده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




آنها که سال قبل در همان روزهای نخست تحویل فدراسیون به تیم کفاشیان و همکارانش تنها به دلیل تفاضل کمتر از صعود باز مانده بودند این بار اما با شکست در تایلند، نتوانستند حرفی برای گفتن داشته باشند. این ناکامی البته در برابر ناکامی فوتبال مردان ایران، اتفاقی بزرگ به حساب نمی‌آمد اما رئیس فدراسیون تصمیم گرفت از بانوان انتقاد کند. انتقادی که خشم مربی و کاپیتان تیم ملی را به همراه آورد.

شهرزاد مظفر، سرمربی بانوان در این باره به خبر می‌گوید: «من قصد ایجاد جنجال را ندارم اما دلم می‌سوزد. واقعاً فقط حرفم این است که بیش از این در حق تیم ملی بانوان جفا نشود. ما قصد حاشیه‌سازی برای فدراسیون را نداریم. اصلاً اگر آقای کفاشیان فکر می‌کنند من مشکل هستم خیلی زود استعفا می‌دهم.»

او تأکید دارد حرفش این نیست که سرمربی تیم ملی باشد و ادامه می‌دهد: «من می‌گویم چرا آقای کفاشیان معتقدند تیم بانوان به بازی‌های گوانگجو اعزام نشوند. تیمی که هیچ فرصتی برای بازی دوستانه و محک خوردن ندارد، چطور باید موفق شود؟ ما قبل از بازی‌های تایلند که هیچ اعزامی برای تمرین نداشتیم. بعد از آن هم دو بار سفرهای ما به نوروژ و یکبار به خاطر بی‌پولی سفرمان به ویتنام حذف شد.»

او معتقد است هرچه بازی‌های دوستانه و فرصت‌های ایده‌آل بازی از بانوان گرفته شود، فوتبال زنان ایران بیشتر درجا می‌زند: «ما هیچ مشکلی برای حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی آسیایی نداریم چون پوشش تیم‌های ما کاملا تأیید شده است اما مدام به بهانه مشکلات مالی از کنار سهم تیم بانوان می‌گذرند. می‌دانم فدراسیون مشکل مالی دارد اما این دخترها هم حقی دارند.»

مظفر درباره موضوع شرایط اردویی بانوان هم گفت: «متأسفانه کمپ بانوان مشکلات بسیاری دارد اما همراه با تیم ما چند تیم ملی دیگر بانوان هم در همان شرایط سر می‌کنند. »

مدینه دین محمدی کاپیتان تیم ملی حتی تندتر از سرمربی تیم ملی هم از کفاشیان انتقاد می‌کند و می‌گوید: «مگر برای بانوان چه کاری انجام داده‌اند که حالا انتظار شق القمر دارند. مگر تیم را به حتی یک بازی دوستانه فرستادند یا تیمی را ایران آوردند که ما بتوانیم در تایلند موفق شویم. ما آنجا در بارانی مجبور به بازی بودیم که تا به حال مثلش را ندیده بودیم. با همه این کم کاری‌ها می‌گویند چون ناکام بودید حق رفتن به گوانگجو و بازی‌های آسیایی را ندارید چون آنجا محل کسب تجربه نیست. اشکالی ندارد اما چرا فدراسیون مدام مشکلات مالی را برای ما می‌آورد و تبعیض قائل می‌شود. ما که اصلاً از فوتبال، پولی در نمی‌آوریم و همه چیز در اختیار آقایان است. چرا حتی تیم را برای بازی دوستانه به پاکستان نمی‌فرستند؟ ما از یک سال و نیم قبل حتی یک بازی تدارکاتی هم نداشته ایم.»

او درباره مشکلات اردوی تیم بانوان هم گفت: «اینجا ساختمان ما پر است از سوسک و مارمولک. البته خیلی این چیزها برابر جفایی که به فوتبال بانوان می‌شود مهم نیست.»

اما در واکنش به همه این اعتراضات، علی کفاشیان عادت دارد با شوخی و تمسخر پاسخ دهد. او در این باره می‌گوید: «سوسک‌ها را که خودمان می‌فرستیم تا ترس بچه‌ها بریزد. اگر آنها از سوسک بترسند چطور می‌خواهند برابر حریفان نترسند؟» کفاشیان ادامه می‌دهد: «ما هم مشکلات بانوان را می‌دانیم اما همین قدر بودجه داریم البته تلاش داریم یک مربی خارجی را با تأیید کمیته تیم‌های ملی در کنار شهرزاد مظفر قرار دهیم تا بازیکنان از تجربیاتش استفاده کنند.»

او البته با اصلاح گفته پیشینش درباره اعزام تیم بانوان به گوانگجو می‌گوید: «هنوز تصمیم‌مان قطعی نیست.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016