سه شنبه 13 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستيار ايراني قطبي تا آخر هفته معرفي مي شود، شانس بالاي پيرواني نسبت به ساير گزينه ها، اعتماد

بعد از اتفاقاتي که منجر به جدايي افشين قطبي از پرسپوليس شد، افشين پيرواني به جاي او هدايت اين تيم را بر عهده گرفت. اما برخلاف رسم معمول اين بار جانشين هرگز کوچک ترين سخني عليه سرمربي قبلي بر زبان نياورد تا با وجود اصرار قطبي بر وجود توطئه دستيارانش در پرسپوليس، رابطه اين دو همچنان محکم و استوار باقي بماند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به نظر مي رسد پس از سپري شدن مدتي نسبتاً طولاني حالا افشين پيرواني مي تواند مزد رفتار شايسته گذشته اش را بگيرد. همه چيز از وقتي شروع شد که فدراسيون رايزني هايش را با سرمربي تيم ملي براي انتخاب کادر فني آغاز کرد. از همان ابتدا اسم افشين پيرواني نيز در بين کانديداها مطرح شد. پيرواني که امسال پيشنهاد تيم هاي برق شيراز، مقاومت سپاسي و يکي دو باشگاه شهرستاني ديگر را به بهانه کار کردن در تهران نپذيرفته بود، در دوره گذشته جام ملت هاي آسيا نيز تجربه دستياري امير قلعه نويي را دارد. خوش اخلاقي هميشگي افشين پيرواني يکي ديگر از مزايايي است که شانس او را براي نشستن در کنار افشين قطبي افزايش مي دهد.

البته به جز افشين پيرواني، مجيد صالح و مرتضي محصص نيز براي اين پست نامزد هستند. در صورتي که قطبي در مورد انتخاب دستيارش به جمع بندي نهايي برسد و افشين پيرواني را انتخاب کند، او پس از دو برادرش که در تيم ملي اميد فعاليت مي کنند، سومين پيرواني حقوق بگير فدراسيون خواهد بود.علي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال جزييات بيشتري از مراحل انتخاب دستياران قطبي مي داند. او اين مساله را به بعد از جسله يي موکول مي کند که بناست بين سرمربي تيم ملي و مربيان تيم هاي ليگ برتري و دسته اول برگزار شود.کفاشيان در مورد اين جلسه مي گويد؛ «از ميان مربيان داخلي هنوز هيچ اسمي را در نظر نگرفته ايم و قرار است قطبي تمام گزينه ها را بررسي کند. قرار شد فدراسيون فوتبال دو جلسه با مربيان حاضر در ليگ برتر و دسته اول با حضور افشين قطبي و غلامحسين پيرواني برگزار کند تا از بين مربيان ليگ برتري، يک مربي را به عنوان دستيار قطبي انتخاب کنيم.»

به گفته رئيس فدراسيون فوتبال اين جلسه به احتمال فراوان تا پايان همين هفته تشکيل مي شود.

قطبي مبلغ قراردادش را خودش اعلام کند

مبلغ واقعي قرارداد افشين قطبي با فدراسيون فوتبال ايران، دستياران خارجي اش در تيم ملي و نحوه اقامت اين مربي در ايران، همه جزء آن دسته از مسائلي است که همچنان خبرنگاران رسانه ها با اشتياق در موردشان سوال مطرح مي کنند.رئيس فدراسيون فوتبال مثل هميشه در مواجهه با سوالات خبرنگاران شيوه طنزهاي کلامي را در پيش مي گيرد. او در پاسخ به سوالي در مورد نحوه قرارداد قطبي به شوخي مي گويد براي محکم کاري پشت برگه قرارداد اين مربي با فدراسيون را هم امضا کرده و در مورد مبلغ واقعي قرارداد اضافه مي کند؛ «اين موضوع جزء مسائل شخصي و مربوط به قطبي است و بايد خود او در صورت تمايل اين مساله را عنوان کند.» علي کفاشيان درباره نحوه اقامت قطبي در ايران و نگراني هايي که پيرامون سفرهاي پياپي احتمالي او وجود دارد، نهايت صراحت را به خرج مي دهد؛ «براي قطبي منزلي در تهران تدارک ديده ايم تا بتواند در کنار خانواده اش به راحتي زندگي کند. قطبي به طور دائم در تهران خواهد بود.»اما مساله مورد بحث بعدي، دستياران خارجي سرمربي تيم ملي است. رئيس فدراسيون فوتبال با قطعي دانستن قرارداد اين دستياران عنوان مي کند آنها نيز مثل قطبي در تهران اقامت خواهند داشت.

تمام تناقضات رئيس

علي کفاشيان مثل هميشه اظهارات ضد و نقيضي را در گفت وگو با رسانه ها بيان مي کند. تفاوت اظهارات رئيس فدراسيون فوتبال ايران را مي توان در مورد دستياران افشين قطبي مشاهده کرد. کفاشيان که در پاسخ خبرگزاري فارس با قاطعيت از نهايي شدن قرارداد دستياران قطبي خبر داده بود، به سوال مشابه سايت گل به اين صورت پاسخ مي دهد؛ «در جلسه يي که با سرمربي تيم ملي داشتيم تا حدود زيادي تکليف دستياران وي مشخص و قرار شد از يک مربي ايراني و ساير مربيان خارجي استفاده کنيم.»اتکا به سخنان علي کفاشيان در مورد دستياران ايراني افشين قطبي نيز حکايتي مشابه دارد. با وجود تاکيد او بر مشخص شدن اسامي اين افراد پس از جلسه با مربيان حاضر در ليگ هاي دسته برتر و دسته اول، در گفت وگويي ديگر از او مي خوانيم؛ «افرادي که وي غقطبيف قصد همکاري با آنها را دارد در ليگ فعاليت دارند و بايد با آنها صحبت و شرايط شان را بررسي کند.»

قطبي بر همه تيم ها نظارت مي کند

علي کفاشيان در مورد آخرين نشست هاي مشترک با افشين قطبي مي گويد؛ «از قطبي خواسته ايم در آينده با ارائه و اجراي برنامه هاي منسجم و قوي شرايط خوبي را براي حضور در مسابقات پيش رو و در نهايت جام جهاني فراهم کند. در واقع بالا بردن بار فني تيم از هر لحاظ بر عهده سرمربي تيم ملي بوده و اميدواريم به اهداف خود برسيم.»رئيس فدراسيون فوتبال در ادامه مي گويد؛ «قرار شده سرمربي تيم ملي نظارت کلي بر تيم هاي جوانان، نوجوانان و اميد داشته باشد و با هدايت تيم ها، تيم ملي قوي و بدون حاشيه يي را به وجود آورد تا در ميادين مختلف پيروز باشيم.»کفاشيان در مورد برنامه هاي آتي فدراسيون فوتبال براي تيم ملي هم مي گويد؛ «فدراسيون برنامه هاي تيم ملي را تصويب کرده و به صورت کامل اجرا خواهد کرد. با تصويب آيين نامه کميته فني و انتخاب نفرات سعي خواهيم کرد تيم ملي را از لحاظ فني در شرايط ايده آلي قرار دهيم. با توجه به برنامه هاي تدارکاتي و اردوهاي مختلف و حمايتي که فدراسيون از تيم ملي در دستور کار خود قرار داده، انتظار داريم در مسابقات جام ملت هاي آسيا نتايج مطلوبي را کسب کرده و کارنامه موفقي را از خود به جا بگذاريم.»کفاشيان در اظهارنظري جداگانه به محروميت عليرضا نيکبخت واحدي و حنيف عمران زاده نيز اشاره مي کند. او با تاکيد بر اجراي اين اعمال محروميت مي گويد؛ «اين تصميم بايد اجرا شود. آنها هم مي توانند شکايت کنند. اما تصميم در هيات رئيسه ليگ گرفته شده و قانوني است.»وقتي از او پرسيده مي شود چرا دستور محروميت ابلاغ کتبي نداشته و همه چيز به شکل شفاهي انجام شده، مي گويد؛ «اين هم يکي از همان اشکالات است. ضمناً ما بايد از اين دو نفر حمايت کنيم. باز شدن اين موضوع خيلي به صلاح نيست.» آيا ممکن است اين دو نفر به زودي بخشيده شوند؟ پاسخ کفاشيان به اين سوال دو کلمه است؛ «فکر نمي کنم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016